.[ ČeskéHry.cz ].
barvy v opengl

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Ondras



Založen: 12. 09. 2007
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 21. duben 2009, 10:43:10    Předmět: barvy v opengl Odpovědět s citátem

Mozna zacatecnickej dotaz, ale ja jednoduchy reseni nevidim.

Mam VBO, ve kterym je seznam barev k vrcholum. Ve scene potrebuji, aby se ty barvy menily... Ale meni se jen jejich intenzita, tak ze je nasobim vsechny konstantou 0..1. Jde to udelat nejak elegantne bez toho abych musel prepisovat vsechny hodnoty ve vertex bufferu? Diky.

EDIT: poznamecka, zadny shadery nemam k dispozici (OpenGL es 1.x). Pak by to bylo trivialni, ze?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 21. duben 2009, 10:56:57    Předmět: Odpovědět s citátem

cez ambientne svetlo. to budes menit od 0-1.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 21. duben 2009, 11:49:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Přes glColor4fv (bez zapnutého osvětlení) nebo přes glMaterialfv (s osvětlením). Podle dokumentace jsou tyto funkce v OpenGL ES 1.0 dostupné.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondras



Založen: 12. 09. 2007
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 21. duben 2009, 11:55:41    Předmět: Odpovědět s citátem

takhle to prave nejde v tom vertex buffery mam ty colory...
EDIT: navic pri zapnuti glEnable(GL_COLOR_MATERIAL) se pocita ta barva jen z glColor a na material to hazi bobek. Mozna kdyby se mi podarilu mu vnutit to nejak michat.

s tim osvetlenim se to jevi slibne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 21. duben 2009, 12:23:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Možná můžeš použít taky glTexEnv s parametrem GL_TEXTURE_ENV_COLOR.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 21. duben 2009, 16:25:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Ještě zbývá podotknout, že pokud máš k dispozici texture combiners (GL_COMBINE v glTexEnv), dalo by se to tím taky docela pohodlně udělat.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondras



Založen: 12. 09. 2007
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 21. duben 2009, 21:33:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Kombinery tam jsou. Ale mam s nima mensi problem, na texturovany objekt se mi pak nepocita osvetleni.

glTexEnvf(GL_TEXTURE_ENV, GL_TEXTURE_ENV_MODE, GL_COMBINE);
glTexEnvi(GL_TEXTURE_ENV, GL_COMBINE_RGB, GL_MODULATE);
glTexEnvi(GL_TEXTURE_ENV, GL_SRC0_RGB, GL_TEXTURE);
glTexEnvi(GL_TEXTURE_ENV, GL_SRC1_RGB, GL_PREVIOUS);
//draw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna