Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 24. květen 2009, 08:03:12 Předmět: |
|
|
to VladR:
Jako zastance ANSI C/C++ a openGL musim flamovat mozna ze se nekdo nauci XNA rychleji, nicmene
- nespusti se to na linuxu(mozna pomoci wine,o XNA se moc nezajimam)
- pozice XNA programátora moc nejsou
- viz vyse; po nauceni se C++ se snadno prechazi na Javu/C# a podobne
tzn. XNA je na opravdu male a jednoduche veci - nebo se mylim?
to Quimby: pro tebe bude asi nejlepsi XNA (nemysleno urazlive) _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 24. květen 2009, 10:18:50 Předmět: |
|
|
if.then: XNA neni pouze na male veci. V zadnem pripade, klidne v nem muzes naprogramovat super mega vec, v tom problem neni, s portabilitou ano (Me treba nedavno trosku mrzelo, ze jsem nepouzil OpenGL, tudiz tezko budu portovat treba na Mac, ale co..)
Jinak C/C++ je neco jineho nez C#, takze knihovnu si musis volit taky podle toho, ktery z techto jazyku mas radsi (a v C# se programuje moc fajn a pro zacatecniky je to vhodnejsi. Pro profesionalni karieru je vhodne umet oba jazyky)
Dale XNA se "temer" nelisi od DirectX, jasne je tam nejaka nadstavba (treba Content pipeline), neumi to DX10 a nektere zastarale featury, ale jinak je to to same. Vetsine lidi to takhle vyhovoje. Ja jsem to taky zkusil, ale vadila me na XNA prilisna svazanost XBoxem a tezkopadnost toho hlavniho objektu Game (potrebaoval jsem tam nejakej hack), takze jsem radeji presel na SlimDX, coz je .NET rozhrani nad DirectX. Je to udelane v podstate 1 ku 1, takze to pohodlne umoznuje pracovat s Directy ze C#. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 24. květen 2009, 12:29:13 Předmět: |
|
|
Quimby napsal: |
jo dik kouknu na to takze se v tom da udelat to samy jako v openGL akorat za kratsi dobu a pohodlnejc jestli to dobre chapu ze? |
Samozřejmě závisí na Tvých dosavadních zkušenostech, ale pokud jsi na začátku, tak je IMHO odpověď ano.
if.then napsal: |
- nespusti se to na linuxu(mozna pomoci wine,o XNA se moc nezajimam) |
A jaká je kupní síla uživatelů Linuxu? IMHO je PC + XBOX360 rentabilnější. Btw. OS X není Linux, ale spíš BSD
if.then napsal: |
- pozice XNA programátora moc nejsou |
Řekl bych, že v ČR je asi taková poptávka jako po DirectX Ale to je fuk, na trhu práce většinou nehraje takovou roli znalost jednoho frameworku. Kor když se ho může člověk za měsíc naučit...
if.then napsal: |
- viz vyse; po nauceni se C++ se snadno prechazi na Javu/C# a podobne
tzn. XNA je na opravdu male a jednoduche veci - nebo se mylim? |
Určitě je pravda, že je snadnější přesun od C++ k Javě/C#, ale nechápu, jak tahle skutečnost implikuje Tvou další větu. Ano, XNA je určeno pro jednodušší arkádový hry, ale to platí jen pro XBOX360, protože tam je XNA krutě pomalé. Ale jak psal MD, na PC je XNA de facto nástupcem Managed DirectX s pár high-level věcma navíc (které ale člověk nemusí používat pokud nechce). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 24. květen 2009, 18:57:41 Předmět: |
|
|
Augi napsal: |
if.then napsal: |
- nespusti se to na linuxu(mozna pomoci wine,o XNA se moc nezajimam) |
A jaká je kupní síla uživatelů Linuxu? IMHO je PC + XBOX360 rentabilnější. Btw. OS X není Linux, ale spíš BSD
|
mensi trh mensia konkurencia. mat 20% z 1% alebo 0.001% z 99% vyde zaujimavejsie ten linux. ale to je len ekonomicky blabol. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 24. květen 2009, 19:25:06 Předmět: |
|
|
Spíš žádný trh, ne?  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 24. květen 2009, 20:22:27 Předmět: |
|
|
Dobře, omlouvám se a sypu si popel na hlavu... Takhle ofenzivně jsem to říci neměl.
Co se týče OpenGL vs DX, XNA atd.: Každá technologie má svoje přednosti a nevýhody. Ale jak to vypadá, autor už asi své obtíže vyřešil takže... mír?  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 24. květen 2009, 21:48:55 Předmět: |
|
|
Je samozrejme blbost, ze by mu na pohovore povedali, ze ak ovlada XNA a nie vylozene DirectX, tak ze by ho kvoli tomu do nejakej hernej firmy nezobrali. To je proste blbost a max. by to tak bolo mozne v nejakej agenture kde by "konzultantka" iba parovala poziadavky, ale na pohovore by to nezohralo ziadnu ulohu (ledazeby dotycny siel na senior poziciu, ale aj tam je to diskutabilne).
Samozrejme, bolo by lepsie, ak by sa naucil C++, lenze to je prave to osemetne - ze polka netu ma examply v PureC style, ktory ma do C++ hooooodne daleko.
V C# do takej miery kod nesprasi ani keby vylozene chcel, takze to je jednoznacne plus.
A s tym linuxom - ak niekto nie je ochotny dat 100 EUR za OS, tak tazko od neho cakat, ze vysoli 20 EUR za casual hru. Cim netvrdim, ze sa na linuxe hry neperdavaju - to nie, ale je tam skor niche, nie bezny casual trh. Aspon par rokov dozadu urcite, aktualnu situaciu uz nesledujem.
Skratka ta multiplatformnost je iba taky svaty gral, ktory realne hernemu koderovi nic okrem problemov neprinesie.
A snazit sa to robit multiplatformne, ked clovek iba zacina ? Nuz, su aj lepsie sposoby ako zabit cas pri kodeni  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 24. květen 2009, 23:23:05 Předmět: |
|
|
VladR> Znam dost lidi (vcetne sebe), co pouzivaji Linux proto, ze je pro (jejich) praci efektivnejsi nez Windows a tech $100 nehraje zasadni roli.
Jinak multiplatformovost se (IMHO) vyplati, ale spis kvuli OS X. A v pripade jednodussich her urcite stoji za to premyslet o prodeji pro mobily/smartphone. Ale mas naprostou pravdu, ze prvni hry nebo programy je potreba hlavne vubec dodelat
Augi> mas nejake benchmarky o pomalosti XNA na XBoxu? Clovek by cekal, ze kdyz uz to tak propaguji, tak taky na XBoxu bude rozumny runtime s optimalizovanym JITem. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 25. květen 2009, 06:04:16 Předmět: |
|
|
No ja nevim, nicmene se mi zda ze C++ ma jeste zarivou budoucnost a me se ani nezda ze kombinace C++/OpenGL/GLFW je tak narocna na cas...
Ad PureC style: no to je taky kumst, v dnesni dobe kdy se programuje jedine OOP tak by se autori tutorialu pro zacatecniky meli stydet
Ad multiplattformnost: radsi investuji trochu casu do multiplatformnosti, nez abych zrychlil kod o 10%  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Pavel
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 54 Bydliště: Litovel
|
Zaslal: 25. květen 2009, 06:56:45 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
No ja nevim, nicmene se mi zda ze C++ ma jeste zarivou
Ad PureC style: no to je taky kumst, v dnesni dobe kdy se programuje jedine OOP tak by se autori tutorialu pro zacatecniky meli stydet
|
A co tě vede k takovému tvrzení?
Přijde ti třeba OpenGL OOP? Myslíš, že je pěkné psát turoriál o OpenGL objektově? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 25. květen 2009, 07:11:59 Předmět: |
|
|
Benchamarky nemám, ale stačí se zeptat někoho, kdo si zkoušel třeba jen hry z tutoriálů. Jinak XNA je propagováno jako platforma pro arkádové hry a tam netřeba tolik výkonu... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 25. květen 2009, 07:20:15 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
VladR> Znam dost lidi (vcetne sebe), co pouzivaji Linux proto, ze je pro (jejich) praci efektivnejsi nez Windows a tech $100 nehraje zasadni roli. |
Ale ti ludia na 99% nepatria do skupiny casual hracov kupujucich 2-3 casual hry mesacne
OndraSej napsal: |
Jinak multiplatformovost se (IMHO) vyplati, ale spis kvuli OS X. A v pripade jednodussich her urcite stoji za to premyslet o prodeji pro mobily/smartphone. |
Kvoli predajom urcite nie. Jedine vtedy, ak dotycny fakt chce mat port aj na mobily - teda len tak, bezdovodne, proste chce. Len to by najprv musel mat dokoncenu tu PC verziu, co je obvykle kamen urazu.
OndraSej napsal: |
Ale mas naprostou pravdu, ze prvni hry nebo programy je potreba hlavne vubec dodelat  |
A prave preto mu treba ponuknut co mozno najjednoduchsiu alternativu - ktora je stale este ciste API bez dodatocnych 10 kniznic, ale s pridanou hodnotou (XNA). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 25. květen 2009, 07:24:44 Předmět: |
|
|
Pavel napsal: |
if.then napsal: |
No ja nevim, nicmene se mi zda ze C++ ma jeste zarivou
Ad PureC style: no to je taky kumst, v dnesni dobe kdy se programuje jedine OOP tak by se autori tutorialu pro zacatecniky meli stydet
|
A co tě vede k takovému tvrzení?
Přijde ti třeba OpenGL OOP? Myslíš, že je pěkné psát turoriál o OpenGL objektově? |
ano je objektove.pretoze vestko je v nom schovane za pomenovane objekty co su tena len obycajne int premmene. taka textura.
kód: |
glGenTexture(1, &tex);// tex = new GLTexture();
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, tex);
glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D, 0, GL_RGBA, width, height, 0, GL_RGBA, GL_UNSIGNED_BYTE, data);//tex->load();
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_NEAREST);//tex->setFilter();
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, );tex->SetFilter(GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_NEAREST); |
v OpenGL je teda to obligatne bindovanie objektov ktore ale moze priniest nejaky vykon naviac pokial sa s tym clovek chce pohrat. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 25. květen 2009, 07:42:09 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
Ad multiplattformnost: radsi investuji trochu casu do multiplatformnosti, nez abych zrychlil kod o 10%  |
To já bych ten čas radši věnoval nějakým nepočítačovým aktivitám  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
posila
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 201
|
Zaslal: 25. květen 2009, 09:07:38 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
Augi> mas nejake benchmarky o pomalosti XNA na XBoxu? Clovek by cekal, ze kdyz uz to tak propaguji, tak taky na XBoxu bude rozumny runtime s optimalizovanym JITem. |
Na Xboxu je předělaný .NET CF 2.0 a zatím není nijak "vymazlený", takže managed kód tam nedosahuje takových výkonů, jakých by mohl. Příkladem budiž floating point operace, které JIT v .NET CF 2.0 vůbec neřeší hardwarovými instrukcemi (protože je většina zařízení s Windows CE vůbec nemá). CF v Xboxu je naštěstí nedělá softwarově, ale nejsou ani tak rychlé, jako na CPU počítače (nevím ale, se kterým CPU se to srovnávalo). JIT vůbec nepoužívá AltiVec instrukční sadu, což je podle mě obrovská škoda. Obecně se doporučují přenášet velké výpočty na GPU.
Garbage collector má na Xboxu hodně velký overhead, spouští se proto po každém naalokovaném 1 MB na heapu. Doporučuje se tak používat structy místo classů kde to jen jde a dávat si pozor na to, aby se hodnotové typy někde neboxovaly.
Další info na .NET Compact Framework Team Blogu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|