Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
davidv
Založen: 16. 07. 2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 16. červenec 2009, 20:43:42 Předmět: Kde začít |
|
|
Potřeboval bych pomoc s tím, kde začít s programovaním her. Zvládám základy C++ (alespoň myslím), něco z DirectX, a nějaky ten jednoduchy model bych v Cineme 4D taky uplacal, ale to je tak všechno. Přemýělel jsem o tvorbě modů, ale nějak nevim kterou hru zvolit. Do nové hry bych si sam netroufal, když jsem se do něčeho dřív pouštěl, nikdy jsem to nedotahl do konce. Prosím poraďte mi, potřebuju se od něčeho odrazit. Asi by pomohli i nějaké návody, nebo tak něco. Děkuju předem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 16. červenec 2009, 22:42:53 Předmět: |
|
|
prohledej forum - parkrat se tu o tom uz psalo... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 17. červenec 2009, 08:36:08 Předmět: |
|
|
Osobně si myslím, že je fajn nadchnout se pro nějakej malej projekt (kterej ti bude připadat uplně nejvíc easy, až se budeš skoro cítit trapně) a ten dodělat. Ono to přijde samo. Módy do her, JO, ale asi spíš když se chceš profilovat opravdu jen jako tvůrce hry, ne technologie a hry. Rozumný kompromis je použití nějakýho free engine (neboj, znalost DirectX uplatníš i tam, protože budeš rozumět tomu, co se děje pod kapotou). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
systemUser
Založen: 24. 07. 2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 17. červenec 2009, 10:27:48 Předmět: |
|
|
Tvorbu modu si určitě vyzkoušej, vždy se to hodí pro pochopení toho, jak ty "velké" hry fungují. Kromě toho člověk pochopí, že cesta od skvělého enginu ke skvělé hře je stejně tak dlouhá, jako cesta k vytvoření toho enginu.
Když nevíš jakou hru vybrat, tak si sepiš všechny modifikovatelné hry co máš a vyber si mezi nima třeba podle těchto kritérií:
- dají se vytváření modu sehnat tutoriály a jsou nějaká aktivní fora?
- nelákalo tě u nějaké hry vytvořit si vlastní level? Třeba mě u Far Cry nikdy nelákalo vytvořit si vlastní level na nějakým ostrově, ale teď hraju Maxe Payna (byl to teda pain rozchodit ho na vistách ) a láká mě udělat si level se scénou nočního města.
- chceš radši akční hru, kde budeš dělat hlavně level design (případně modelovat v té tvé Cinemě) nebo třeba nějakou strategii, kde spíše musíš hlavně tvořit příběh a tvorba levelu je z technického hlediska jednodušší (např. Age of Empires II)?
Co se týká vytváření vlastních her, tak pokud netrváš na C++, je dobrá volba XNA + C# http://creators.xna.com/en-US/
- je k tomu spousta dokumentace a tutoriálů
- začátečník nemusí moc přemýšlet čím začít, hezky ho to vede od jednoduššího ke složitějšímu
- i když později přejdeš na C++ a DirectX velká část naučených znalostí se ti bude hodit. Dokonce je pravděpodobné, že některé věci snáze pochopíš, když se je naučíš nejprve v XNA. |
|
Návrat nahoru |
|
|
davidv
Založen: 16. 07. 2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 17. červenec 2009, 13:31:02 Předmět: |
|
|
Diky moc, pročtu si članky které jste mi doporučili a uvidím co bude dál. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|