Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 24. červenec 2009, 22:38:13 Předmět: Časopis |
|
|
Ahoj, toto nesouvisí zcela s GDS, ale toto fórum je tomuto tématu asi nejblíže a také doufám, že vzhledem k zájmu o GDS by se mohla zvýšit čtenost tohoto příspěvku.
Pohrávám si s myšlenkou, založit specializovaný seriózní časopis zaměřený na game development. Časopisem myslím časopisy "vědečtějšího typu". článek, který má hlavu a patu, je nějakým způsobem přínosný, obsahuje odkazy na zdroje, projde recenzí, tzn. o něm určený recenzent (recenzenti) zpracuje nějaký posudek, ve kterém ho doporučí k vydání a nebo ho s připomínkami vrátí autorovi.
Plno vývojářů, co čtou toto fórum píše bakalářky/diplomky/disertace a další práce na téma příbuzné vývoji her. Co o tomto napsat článek? Nebo jste do hry implementovali zajímavý koncept? Objevili jste něco nového, publikujte to.
Aby se z časopisu nestal nějaký plytký pal mal všeho možného, ale aby to zase neskončilo něčím, co bude zajímat tři lidi maximálně, chce to nastavit téma. Já navrhuji tato témata:
* implementace nějakého algoritmu (typický článek - tento teoretický koncept jsme úspěšně aplikovali, znamenalo to udělat toto toto toto a fungovalo to s takvouhle svižnosti)
* zpráva o výzkumu, např. AI apod.
* zkušenosti s nějakou technologií (např. shadery a jak na ně)
* metodiky vývoje, řízení týmu, ekonomie tvorby her, výchova herních vývojářů apod.
* rešerše o používaných technikách ve hrách, o plánovaném vývoji technologií, o nových herních frameworcích a zkušenostech s nimi.
* AI, fyzika, specifika vývoje pro mobilní zařízení
* Game design, příběh, náměty na hru
Jistě je o čem psát. Třeba máte strach vystoupit na GDS - buď se fyzicky nemůžete zúčastnit a nebo třeba nechcete vystupovat před davem lidí. Článek připravíte v klidu, vychytají se chyby a až článek se kterým budou spokojení jak autor tak vydavatel se publikuje.
Viděl by to na max 2 čísla ročně, na více zatím nemáme (otázka za by se sešlo něco alespoň na první číslo ). Časopis by měl obsahovat články v češtině či slovenštině, spíše ale v angličtině.
Konec fantazí, co si o tom myslíte? A ještě lépe - nemáte vhodné téma na které byste chěli článek napsat? Podělte se! _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 24. červenec 2009, 23:09:41 Předmět: |
|
|
Forma ano, obsah by asi take byl ok, kdyby zrovna tohle nebylo zpracovane v kazde ucebnici AI jak v anglictine tak v cestine.
Zrovna u A* by asi byl zajimavy clanek popisujici to, jak to A* bylo aplikovane ve tve konkretni hre, co realne predstavovalo implementovat ony heuristiky, jake jste meli jine moznosti a proc jste se pro A* rozhodli.
Ale jinak dik za reakci, takovouhle formu by to mohlo mit. _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 25. červenec 2009, 00:52:33 Předmět: |
|
|
Nápad to není špatný, jsem rozhodně pro. Možná bych i něčím přispěl - témat je spousty (od globálního osvětlení v reálném čase pod OpenGL, přes nové technologie ve ForgottenLIB - a časem možná i jak ho použít (příp. algoritmy v enginu, či nějakém projektu na něm postaveném - ať už jde o Eratu, nebo třeba Fliegerlied demo - viz nějký sekce Projekty), po skoro interaktivní path tracing).
Nejsložitějším by bylo najít si čas na to napsat článek o tom (a to bude možné jen ve chvíli kdy budu mít jisté že to vyjde a že si jej někdo přečte), a taky podmínka zda bych mohl článek když už jej publikuji v časopise časem uvolnit i na jiných stránkách (zejména vlastních - když už se je někdy rozhodnu napsat ... případně tady na wiki - která tak nějak umírá).
Nápad - taky by možná nebylo od věci uvolňovat i doprovodné programy ke článkům. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 25. červenec 2009, 01:09:00 Předmět: |
|
|
Casopis planuji pouze v podobe online PDF (pripadne html), free (nulove naklady na pripravu, tedy nulova cena) a publikace na sve strance nebo na wiki by nemela byt problemem. _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 26. červenec 2009, 01:14:42 Předmět: |
|
|
Myslím, že bych něco napsat mohl. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
adragon
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 26. červenec 2009, 17:12:26 Předmět: |
|
|
Uvazuji, ze bych take prispel. Mohu neco napsat o pythonu o propojeni hry se skriptovacim jazykem nebo o pouziti agentovych technologii pro NPC. popr. kratky uvod do pygame, nebo neco z teorie grafu.
Chtel bych vedet, jaky ocekavas rozsah, do kdy by to melo byt napsano, v jake forme (neformalni, formalni, vedecke) a jakem formatu (latex, pdf, odf) ? Popr. jak je to s formatem obrazku (+dpi) a vkladanim obsahu na ktery nemam prava (napr. ty obrazky).
Otazka je take, jak to bude se zdroji (zda se budou u clanku uvadet nebo ne) |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 27. červenec 2009, 07:12:35 Předmět: |
|
|
Teké rád přijdu se svou troškou do mlýna. Poslední rok se zabývám psaním efektů pro 3D hry. Myslím, že by byl přínosný článek o celkovém procesu psaní efektu (návrh, utility, komunikace s grafikama, ...). Moje zkušenosti jsou přímo z praxe.
Ještě bych mohl napsat něco málo o 3D zvuku v OpenAL, "recenzi" free enginu Ogre, nebo něco o MaxScriptu.
Ovšem všechno budu psát česky, anglicky bych tam nasekal spoustu chyb.
Tutchek: když budeš mít zájem, ozvi se. Jinak: neuvažoval si spíš o znovuzprovoznění magazínu? Respektive o nějakém propojení tvého časopisu s ním? _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 27. červenec 2009, 11:56:14 Předmět: |
|
|
adragon napsal: |
Uvazuji, ze bych take prispel. Mohu neco napsat o pythonu o propojeni hry se skriptovacim jazykem nebo o pouziti agentovych technologii pro NPC. popr. kratky uvod do pygame, nebo neco z teorie grafu.
Chtel bych vedet, jaky ocekavas rozsah, do kdy by to melo byt napsano, v jake forme (neformalni, formalni, vedecke) a jakem formatu (latex, pdf, odf) ? Popr. jak je to s formatem obrazku (+dpi) a vkladanim obsahu na ktery nemam prava (napr. ty obrazky).
Otazka je take, jak to bude se zdroji (zda se budou u clanku uvadet nebo ne) |
Vedecke asi ani nemusi, seriozni ano, format je v zasade mozny libovolny pricemz cim blize latexu tim mene prace pro editora. To same s obrazky. Text/obrazky na ktere nemas prava maximalne do rozsahu mozne citace v beznych paperech. Citace urcite, protoze to
a) dava navod, kde pokracovat ve cteni
b) jiste jsi vse ve clanku neobjevil sam, je to jisty tribut tvym informacnim zdrojum
c) da se podle toho tvrzena informace overit _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 27. červenec 2009, 12:45:12 Předmět: |
|
|
Jinak s tim co psal semo s magazinem souhlasim, bylo by pekne oboji - jak nasypat ty clanky do magazinu, kde by byly zaindexovane, tvorily obsah, tak vydavat obcasnik, ktery by to cele zabalil do nejake vhodne formy (tady by se dalo uvazovat treba i o nejakych formatech vhodnych pro eBook readery apod.), a zajemce o game development by si to mohl vzit s sebou na dovolenou, do vlaku... _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 29. červenec 2009, 19:37:40 Předmět: |
|
|
Nejsu si uplne jisty tim, ze by do takoveho casopisu psali lide, kteri normalne publikuji. Vetsina se mnou bude asi souhlasit, ze psani clanku je spise otrava ktera nasleduje po zajimave praci. Navicjsou tlaceni k publikovani na mistech, kde za to dostane skola/vyzkumna instituce co nejvic bobriku (tedy predevsim impaktovane ci jinak vice ci mene pofiderne uznavane casopisy, nebo aspon indexovane konference).
Jina situace muze samozrejme byt u lidi, kteri potrebuji spis ziskat zkusenosti s publikovanim, pripadne pokud je nekdo psavy a chce zkusit i nejakou lehci formu clanku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 29. červenec 2009, 19:47:00 Předmět: |
|
|
Fila> publikovani sem bych celkem chapal u lidi, kteri delaji neco na urovni bakalarky/diplomky, takze je zatim impakt moc netrapi, ale skoro libovolna publikace jim muze prinest plusove body treba u prihlasky na PhD nebo na magistra. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 30. červenec 2009, 07:14:46 Předmět: |
|
|
Nebo jsou i tací, jako třeba já, kteří žádné body nehledají a psali by do takového časpisu čistě pro zábavu a sdílení zkušeností s ostatními.
Dál nemůžu souhlasit s tím, že psaní článku je otrava po zajímavé práci. Může to být celkem fajn relax. Tak by ten časopis měl (dle mého skromného názoru) působit. Ne jako vědecký čtivo, ale spíš takové odlehčené rady a tipy pro vývoj her, lehce šmrncnuté technologií. Budou to číst mladí, kteří se zajímají o vývoj her, ne doktoranti a spol. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 30. červenec 2009, 07:38:37 Předmět: |
|
|
Souhlasím, vědeckou publikaci bych z toho nedělal, špíš aby to bylo přínosné i pro začínající vývojáře her. Zaměřil bych se prostě na to, aby to pochopil i středoškolák a přitom to zachovalo určitou informační a odbornou úroveň. Takže popsat problém, lehce nastínit teorii kolem a potom vysvětlit možná řešení ideálně s pseudokódem/kousky real kódu. _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 30. červenec 2009, 09:03:31 Předmět: |
|
|
A hlavně obrázky! :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
|