.[ ČeskéHry.cz ].
Direct3D vs OpenGL
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mattcpplus



Založen: 28. 08. 2009
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 20:21:54    Předmět: Direct3D vs OpenGL Odpovědět s citátem

OpenGL vs DirectX
platforma Windows samozrejme pre inych trollov co si myslia ze sa da
vyvyjat AAA tituly na Linuxe
Tu je pre vsetkych Trollov ktori si myslia ze si vymyslam sprava od Johna Carmacka:

If you are going to focus on Windows, Direct3D is probably better. OpenGL gives portability to Mac and Linux, but D3D is somewhat cleaner today.

John Carmack


Naposledy upravil mattcpplus dne 29. srpen 2009, 16:22:17, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 20:38:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Fiiiiha Laughing

Trolla sme tu uz davno nemali Very Happy

Pocuvaj, kolko tyzdnov si tento post vyskladaval ? Musel si sa na kazdej vete urehotat, pocuvaj Very Happy


Tak ale, dakujeme a sme radi, ze si nam to, velky matt++, KONECNE objasnil Laughing

M.A.S.A.K.E.R. Twisted Evil

go++
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 20:42:42    Předmět: Odpovědět s citátem

S tou rychlosti DX vs. OGL o tom dost pochybuju... nemas nejakej test?
Krom toho rychlost OGL zavisi jen na ovladacich, protoze je to "jen" standard.
"OGL je pri programovani hier podla mna uplne
zbytocny" to je naprosta blbost, co bys delal pod Linuxem nebo MacOS??
Ja si myslim ze 1/2 toho co pises jsou kraviny.
Plne souhlasim snad jen stim ze Source je nejlepsi engine Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 20:46:13    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:

Trolla sme tu uz davno nemali Very Happy
M.A.S.A.K.E.R. Twisted Evil

Nebylo by zajimavy udelat v popelnici nejakou sekci na takovyhle hlasky? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 20:50:42    Předmět: Odpovědět s citátem

skoda sa vyjadrovat. len tolko ze engine v crysis je dost odflaknuty co sa tyka optimalizacii, rychlost nie je ani nahodou 2-3x viac. Doom 3 bola na svoju dobu spicka a naroky tomu zodpovedaly. ze je nudny je subjektivny nazor. unreal tournament byval aj pod OpenGL.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JohnyDog



Založen: 17. 08. 2007
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 22:49:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Flaaaaaaameeeeeeeeeeeeebaaaaaiiiiiiiiiit Smile

K tomu muzu dodat jen ze Doom3 jsem hral plynule v roce 2004 na Geforce 4MX Smile

Edit: Jinak je to poprve co vidim nekoho tvrdit ze objektovy kod je rychlejsi nez ciste proceduralni, obvykle se flamuje opacnym smerem.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 00:19:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Eh... tak tento topic mě složil smíchy Laughing - mimo to že tady z toho bude jen totální flamewar ... ono je takový list topiců které by se neměly zakládat, například Windows vs. Linux, Direct3D vs. OpenGL, AMD vs. NVidia, Intel vs. AMD, Trenirky vs. Slipy, apod.

citace:
Pred tym vam musim ale povedat ze som presiel stovky stranok
a pisal som aj z profesionalnymi hernymi vyvojarmi.

Eh... můžeš prosím jmenovat, ať vím komu se v oboru vyhýbat ... v případě že zde recituješ jejich názory.

citace:
OpenGL je len graficka kniznica a vela OpenGL hier pouziva DX na integraciu zvukov, ovladania atd.

Srovnávej to co napíšeš v názvu topicu - Direct3D a OpenGL, když chceš srovnávat DirectX, srovnávej ho s kombinacemi api (OpenGL + OpenAL + ... )

citace:
podla mna najlepsie hry na svete

Podle mě to jsou pořád dřevěné šachy na stole s živým protihráčem (něco to v sobě má) - to ale neznamená že všichni se najednou mají rozhodnout že začnou vyrábět hry a jen ze dřeva.

*pro informaci to s těmi šachami je metafora na tvoje prohlášení ... snad si z ní vezmeš ponaučení.

** něco pro autora topicu - doporučuji ti přečíst specifikace Microsoft Direct3D a Khronos OpenGL (nejnovější verze od obou) a rovnou si k tomu přiber i CUDA a OpenCL. Až tyto specifikace přečteš, budeš mít několikaletou praxi se všemi na několika projektech, poté je srovnávej. (i když ono by úplně stačilo přečíst specifikace a objektivně porovnat) - zjistíš že obě api jsou téměř to stejné.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Tringi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 290

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 01:27:56    Předmět: Odpovědět s citátem

JohnyDog napsal:
K tomu muzu dodat jen ze Doom3 jsem hral plynule v roce 2004 na Geforce 4MX Smile

Já na GeForce 2 MX400, v 640x480, občas ne zcela plynule, ale zato s bump mappingem, který na této kartě v Direct3D udělat NEJDE, zatímco přes OpenGL pomocí příslušné extenze ano Cool
_________________
WWW | GitHub | TW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 07:13:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Tohle mě pobavilo... Nehledě na to, že HL 2 je "rambohra", která ukojí jen lidi toužící si zastřílet Twisted Evil :
1. S pořádnou zaštiťovací knihovnou (GLFW, GLUT, SDL...) může OpenGL běhat na desítkách platform. (V případě GLFW Windows, Linux, Mac OS X... V předchozích verzích i DOS).
2. Porovnat rychlost OpenGL a Direct3D? Čeho se test týkal? Jaká byla konfigurace? Jaký způsob např. renderingu byl využit? (Kreslení po vertexech, call listy, vertex arrays, VBO...)
3. Input od uživatele je v každé zaštiťovací platformě poskytnut (klávesnice, myš, někdy i joystick)

Nestačí? Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 07:13:55    Předmět: Odpovědět s citátem

EDIT: Do háje, double post Sad
mattcplus> Už vím, co si vyberu za programovací jazyk Very Happy Bude to assembler, sice v něm hru udělám za 50 let, ale bude fungovat všude Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 09:46:35    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
Bude to assembler, sice v něm hru udělám za 50 let, ale bude fungovat všude Very Happy

Co je zase tohle za blbost? Ne těch 50 let, ale to, že bude fungovat všude.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Pavel



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 54
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 10:01:38    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:

1. S pořádnou zaštiťovací knihovnou (GLFW, GLUT, SDL...)


Co je zase tohle za blbost?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 10:08:15    Předmět: Odpovědět s citátem

ja si myslim ze resis hovna jak jestli ogl nebo D3D je spis o tom co ti vic vyhovuje a ja si myslim ze rychlostne to bude uplne nastejno pokud nejses uplna tlama a dokazes ten kod optimalizovat (jsem Very Happy) a UT byl psanej pod OGL protoze sem ho hral na linuxu u kamose a nebylo to pres emulator mam ten dojem ze je to psany v SDL+OGL.... pokud se nekde pletu neberte me vazne sem jenom zacinajici lampa Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 10:48:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Pavel napsal:
Co je zase tohle za blbost?

http://www.opengl.org/resources/libraries/glut/
Co je s tim za problem?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JohnyDog



Založen: 17. 08. 2007
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 13:33:41    Předmět: Odpovědět s citátem

jatro.m napsal:
ja si myslim ze resis hovna jak jestli ogl nebo D3D je spis o tom co ti vic vyhovuje a ja si myslim ze rychlostne to bude uplne nastejno pokud nejses uplna tlama a dokazes ten kod optimalizovat (jsem Very Happy) a UT byl psanej pod OGL protoze sem ho hral na linuxu u kamose a nebylo to pres emulator mam ten dojem ze je to psany v SDL+OGL.... pokud se nekde pletu neberte me vazne sem jenom zacinajici lampa Very Happy

UT200x ma jak D3D tak OpenGL renderer (a puvodni UT jeste softwarovy a Glide), i kdyz to je spis z historickych duvodu, v dobe kdy vysel UT byli 3dfx porad velkym hracem na trhu akcelerovane grafiky a jejich karty nepodporovaly DX.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna