Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mattcpplus
Založen: 28. 08. 2009 Příspěvky: 1
|
Zaslal: 28. srpen 2009, 20:21:54 Předmět: Direct3D vs OpenGL |
|
|
OpenGL vs DirectX
platforma Windows samozrejme pre inych trollov co si myslia ze sa da
vyvyjat AAA tituly na Linuxe
Tu je pre vsetkych Trollov ktori si myslia ze si vymyslam sprava od Johna Carmacka:
If you are going to focus on Windows, Direct3D is probably better. OpenGL gives portability to Mac and Linux, but D3D is somewhat cleaner today.
John Carmack
Naposledy upravil mattcpplus dne 29. srpen 2009, 16:22:17, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 28. srpen 2009, 20:38:51 Předmět: |
|
|
Fiiiiha
Trolla sme tu uz davno nemali
Pocuvaj, kolko tyzdnov si tento post vyskladaval ? Musel si sa na kazdej vete urehotat, pocuvaj
Tak ale, dakujeme a sme radi, ze si nam to, velky matt++, KONECNE objasnil
M.A.S.A.K.E.R.
go++ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 28. srpen 2009, 20:42:42 Předmět: |
|
|
S tou rychlosti DX vs. OGL o tom dost pochybuju... nemas nejakej test?
Krom toho rychlost OGL zavisi jen na ovladacich, protoze je to "jen" standard.
"OGL je pri programovani hier podla mna uplne
zbytocny" to je naprosta blbost, co bys delal pod Linuxem nebo MacOS??
Ja si myslim ze 1/2 toho co pises jsou kraviny.
Plne souhlasim snad jen stim ze Source je nejlepsi engine  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 28. srpen 2009, 20:46:13 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Trolla sme tu uz davno nemali
M.A.S.A.K.E.R.
|
Nebylo by zajimavy udelat v popelnici nejakou sekci na takovyhle hlasky?  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 28. srpen 2009, 20:50:42 Předmět: |
|
|
skoda sa vyjadrovat. len tolko ze engine v crysis je dost odflaknuty co sa tyka optimalizacii, rychlost nie je ani nahodou 2-3x viac. Doom 3 bola na svoju dobu spicka a naroky tomu zodpovedaly. ze je nudny je subjektivny nazor. unreal tournament byval aj pod OpenGL. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JohnyDog

Založen: 17. 08. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 28. srpen 2009, 22:49:18 Předmět: |
|
|
Flaaaaaaameeeeeeeeeeeeebaaaaaiiiiiiiiiit
K tomu muzu dodat jen ze Doom3 jsem hral plynule v roce 2004 na Geforce 4MX
Edit: Jinak je to poprve co vidim nekoho tvrdit ze objektovy kod je rychlejsi nez ciste proceduralni, obvykle se flamuje opacnym smerem. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vilem Otte

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 29. srpen 2009, 00:19:11 Předmět: |
|
|
Eh... tak tento topic mě složil smíchy - mimo to že tady z toho bude jen totální flamewar ... ono je takový list topiců které by se neměly zakládat, například Windows vs. Linux, Direct3D vs. OpenGL, AMD vs. NVidia, Intel vs. AMD, Trenirky vs. Slipy, apod.
citace: |
Pred tym vam musim ale povedat ze som presiel stovky stranok
a pisal som aj z profesionalnymi hernymi vyvojarmi. |
Eh... můžeš prosím jmenovat, ať vím komu se v oboru vyhýbat ... v případě že zde recituješ jejich názory.
citace: |
OpenGL je len graficka kniznica a vela OpenGL hier pouziva DX na integraciu zvukov, ovladania atd. |
Srovnávej to co napíšeš v názvu topicu - Direct3D a OpenGL, když chceš srovnávat DirectX, srovnávej ho s kombinacemi api (OpenGL + OpenAL + ... )
citace: |
podla mna najlepsie hry na svete |
Podle mě to jsou pořád dřevěné šachy na stole s živým protihráčem (něco to v sobě má) - to ale neznamená že všichni se najednou mají rozhodnout že začnou vyrábět hry a jen ze dřeva.
*pro informaci to s těmi šachami je metafora na tvoje prohlášení ... snad si z ní vezmeš ponaučení.
** něco pro autora topicu - doporučuji ti přečíst specifikace Microsoft Direct3D a Khronos OpenGL (nejnovější verze od obou) a rovnou si k tomu přiber i CUDA a OpenCL. Až tyto specifikace přečteš, budeš mít několikaletou praxi se všemi na několika projektech, poté je srovnávej. (i když ono by úplně stačilo přečíst specifikace a objektivně porovnat) - zjistíš že obě api jsou téměř to stejné. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tringi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 290
|
Zaslal: 29. srpen 2009, 01:27:56 Předmět: |
|
|
JohnyDog napsal: |
K tomu muzu dodat jen ze Doom3 jsem hral plynule v roce 2004 na Geforce 4MX  |
Já na GeForce 2 MX400, v 640x480, občas ne zcela plynule, ale zato s bump mappingem, který na této kartě v Direct3D udělat NEJDE, zatímco přes OpenGL pomocí příslušné extenze ano  _________________ WWW | GitHub | TW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 29. srpen 2009, 07:13:37 Předmět: |
|
|
Tohle mě pobavilo... Nehledě na to, že HL 2 je "rambohra", která ukojí jen lidi toužící si zastřílet :
1. S pořádnou zaštiťovací knihovnou (GLFW, GLUT, SDL...) může OpenGL běhat na desítkách platform. (V případě GLFW Windows, Linux, Mac OS X... V předchozích verzích i DOS).
2. Porovnat rychlost OpenGL a Direct3D? Čeho se test týkal? Jaká byla konfigurace? Jaký způsob např. renderingu byl využit? (Kreslení po vertexech, call listy, vertex arrays, VBO...)
3. Input od uživatele je v každé zaštiťovací platformě poskytnut (klávesnice, myš, někdy i joystick)
Nestačí?  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 29. srpen 2009, 07:13:55 Předmět: |
|
|
EDIT: Do háje, double post
mattcplus> Už vím, co si vyberu za programovací jazyk Bude to assembler, sice v něm hru udělám za 50 let, ale bude fungovat všude  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 29. srpen 2009, 09:46:35 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
Bude to assembler, sice v něm hru udělám za 50 let, ale bude fungovat všude  |
Co je zase tohle za blbost? Ne těch 50 let, ale to, že bude fungovat všude. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Pavel
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 54 Bydliště: Litovel
|
Zaslal: 29. srpen 2009, 10:01:38 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
1. S pořádnou zaštiťovací knihovnou (GLFW, GLUT, SDL...) |
Co je zase tohle za blbost? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jatro.m
Založen: 29. 07. 2009 Příspěvky: 89
|
Zaslal: 29. srpen 2009, 10:08:15 Předmět: |
|
|
ja si myslim ze resis hovna jak jestli ogl nebo D3D je spis o tom co ti vic vyhovuje a ja si myslim ze rychlostne to bude uplne nastejno pokud nejses uplna tlama a dokazes ten kod optimalizovat (jsem ) a UT byl psanej pod OGL protoze sem ho hral na linuxu u kamose a nebylo to pres emulator mam ten dojem ze je to psany v SDL+OGL.... pokud se nekde pletu neberte me vazne sem jenom zacinajici lampa  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
JohnyDog

Založen: 17. 08. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 29. srpen 2009, 13:33:41 Předmět: |
|
|
jatro.m napsal: |
ja si myslim ze resis hovna jak jestli ogl nebo D3D je spis o tom co ti vic vyhovuje a ja si myslim ze rychlostne to bude uplne nastejno pokud nejses uplna tlama a dokazes ten kod optimalizovat (jsem ) a UT byl psanej pod OGL protoze sem ho hral na linuxu u kamose a nebylo to pres emulator mam ten dojem ze je to psany v SDL+OGL.... pokud se nekde pletu neberte me vazne sem jenom zacinajici lampa  |
UT200x ma jak D3D tak OpenGL renderer (a puvodni UT jeste softwarovy a Glide), i kdyz to je spis z historickych duvodu, v dobe kdy vysel UT byli 3dfx porad velkym hracem na trhu akcelerovane grafiky a jejich karty nepodporovaly DX. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|