.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL průhlednost - seřazení objektů

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frantta



Založen: 03. 12. 2009
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: 27. prosinec 2009, 15:40:48    Předmět: OpenGL průhlednost - seřazení objektů Odpovědět s citátem

Zdravím,
V OpenGL chci vykreslovat průhledné objekty - různě průhledné textury. Průhledné objekty musím setřídit podle vzdálenosti od kamery.
Dá se setřízené pořadí nějak získat z hloubkového bufferu (Z-buffer) nebo to musím setřídit sám podle vzdálenosti?
Děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. prosinec 2009, 16:15:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Nedá. Zbuffer obsahuje pouze vzdálenost nejbližšího objektu na daném pixelu od kamery.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantta



Založen: 03. 12. 2009
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: 27. prosinec 2009, 22:13:05    Předmět: Odpovědět s citátem

takže z objektů musím udělat nějaké pole u kterého setřídím pořadí vykreslování podle vzdálenosti od kamery? Nebere to moc času u každého snímku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 27. prosinec 2009, 22:46:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Můžeš využít informaci o pořadí z předchozího snímku jako hint pro řazení v aktuálním. Ale nevím, jak přesně to použít, protože jsem to sám nikdy nepoužil, napadlo mě to teď Wink
frca
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2009, 07:10:07    Předmět: Odpovědět s citátem

frca> Pak jedině použít takový sort, který se chová dobře na částečně seřazeném poli.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantta



Založen: 03. 12. 2009
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2009, 10:28:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
frca> Pak jedině použít takový sort, který se chová dobře na částečně seřazeném poli.

Diky, ale jaký sort využije předchozí pořadí? Su v tom trochu začátečník...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2009, 11:02:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Já bych řekl, že quicksort...
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Aldor



Založen: 06. 09. 2008
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2009, 12:14:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Insertion sort
http://en.wikipedia.org/wiki/Insert_sort
Quick je afaik jeden z nejrychlejších obecně (já mám stejně radši merge), ale na částečně setřízených datech nemá žádnou výhodu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantta



Založen: 03. 12. 2009
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2009, 14:02:57    Předmět: Odpovědět s citátem

díky za všechny odpovědi.
Teť už tomu trochu rozumim...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2009, 14:25:25    Předmět: Odpovědět s citátem

[OT]Aldor: Skus radit polia o velkostiach 100-200M s mergesortom a za tu extra linearnu pamatovu narocnost budes velmi vdacny Very Happy

Co sa tyka QuickSortu, 'predradene' data mu v skutocnosti pomozu (za predpokladu pouzitia medianu ako pivota). Zlozitost nie su len instrukcie compare, ale aj instrukcie move, ktorych sa v pripade zoradeneho pola proste vykona ovela menej (az nijake) - proste sa nebudu prvky ponad polovicu pola prehadzovat do druhej polovice.

Pre insertsort to plati tiez, ak sa pri vkladani kazdeho noveho prvku na koniec pola porovnavaju uz zoradene od konca, nie od zaciatku.[/OT]
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna