Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frantta
Založen: 03. 12. 2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: 27. prosinec 2009, 15:40:48 Předmět: OpenGL průhlednost - seřazení objektů |
|
|
Zdravím,
V OpenGL chci vykreslovat průhledné objekty - různě průhledné textury. Průhledné objekty musím setřídit podle vzdálenosti od kamery.
Dá se setřízené pořadí nějak získat z hloubkového bufferu (Z-buffer) nebo to musím setřídit sám podle vzdálenosti?
Děkuji |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 27. prosinec 2009, 16:15:47 Předmět: |
|
|
Nedá. Zbuffer obsahuje pouze vzdálenost nejbližšího objektu na daném pixelu od kamery. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
frantta
Založen: 03. 12. 2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: 27. prosinec 2009, 22:13:05 Předmět: |
|
|
takže z objektů musím udělat nějaké pole u kterého setřídím pořadí vykreslování podle vzdálenosti od kamery? Nebere to moc času u každého snímku? |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 27. prosinec 2009, 22:46:07 Předmět: |
|
|
Můžeš využít informaci o pořadí z předchozího snímku jako hint pro řazení v aktuálním. Ale nevím, jak přesně to použít, protože jsem to sám nikdy nepoužil, napadlo mě to teď
frca _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. prosinec 2009, 07:10:07 Předmět: |
|
|
frca> Pak jedině použít takový sort, který se chová dobře na částečně seřazeném poli. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
frantta
Založen: 03. 12. 2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: 28. prosinec 2009, 10:28:50 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
frca> Pak jedině použít takový sort, který se chová dobře na částečně seřazeném poli. |
Diky, ale jaký sort využije předchozí pořadí? Su v tom trochu začátečník... |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 28. prosinec 2009, 11:02:19 Předmět: |
|
|
Já bych řekl, že quicksort... _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Aldor
Založen: 06. 09. 2008 Příspěvky: 24
|
Zaslal: 28. prosinec 2009, 12:14:50 Předmět: |
|
|
Insertion sort
http://en.wikipedia.org/wiki/Insert_sort
Quick je afaik jeden z nejrychlejších obecně (já mám stejně radši merge), ale na částečně setřízených datech nemá žádnou výhodu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
frantta
Založen: 03. 12. 2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: 28. prosinec 2009, 14:02:57 Předmět: |
|
|
díky za všechny odpovědi.
Teť už tomu trochu rozumim... |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 28. prosinec 2009, 14:25:25 Předmět: |
|
|
[OT]Aldor: Skus radit polia o velkostiach 100-200M s mergesortom a za tu extra linearnu pamatovu narocnost budes velmi vdacny
Co sa tyka QuickSortu, 'predradene' data mu v skutocnosti pomozu (za predpokladu pouzitia medianu ako pivota). Zlozitost nie su len instrukcie compare, ale aj instrukcie move, ktorych sa v pripade zoradeneho pola proste vykona ovela menej (az nijake) - proste sa nebudu prvky ponad polovicu pola prehadzovat do druhej polovice.
Pre insertsort to plati tiez, ak sa pri vkladani kazdeho noveho prvku na koniec pola porovnavaju uz zoradene od konca, nie od zaciatku.[/OT] _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|