.[ ČeskéHry.cz ].
Svetlo

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 27. únor 2010, 17:53:50    Předmět: Svetlo Odpovědět s citátem

Začal sem s osvětlenim a narazil sem na problém,jde o to že se jeden čtverec nebo trojúhelník vykreslí jen jednou "barvou" viz tento článek http://xoax.net/comp/cpp/opengl/Lesson4.php#supporttext ,musel bych jeden čtverec rozkouzkovat na mnohem víc částí a to mi přijde v případé vetšího prostoru a osvětlení jak neefektivní.Takže jde mi o to dosáhnout s jednim čtvercem obrázku podobnému jako v članku poslednímu obrázku díky za rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 27. únor 2010, 18:25:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Ambientní, Difuzní a Speculárni barvy světla a použít nějaký model stínování - Phong, Goraud (konstantní takovýto efekt neudělá).

Ambinet slozka - "prisvetlovaci" barva (na tom obrázku je to ta tmavě zelená)
Difuzní složka - barva, která je vidět pod světlem. Takže na tom obrázku by byla jasně zelená
Specular slozka - odrazena barva (dělá lesklost povrchu)

Phong a Goraud provádění interpolaci barvy přes čtverec. Barva se napočte ve vrcholech a pak se interpoluje.
U Gorauda je to přes normály ve vrcholech toho ctverce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 27. únor 2010, 18:43:19    Předmět: Odpovědět s citátem

mas zapnute glShadeModel(GL_SMOOTH)?
ak sa ti vysledok nepaci budes sa musiet naucit shadery a s nimi per pixel osvetlenie.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 27. únor 2010, 19:08:05    Předmět: Odpovědět s citátem

nou napsal:
mas zapnute glShadeModel(GL_SMOOTH)?
ak sa ti vysledok nepaci budes sa musiet naucit shadery a s nimi per pixel osvetlenie.

ano to zaplé mám no shardery no toho sem se bál,ale ok.Znáš nejakou stránku kterou bys mi mohl doporučit klidně Anglicky to mi nevadí dík.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 27. únor 2010, 19:34:52    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.lighthouse3d.com/opengl/glsl/ toto je dobry tutorial. su tam ale preberane dve verzie EXT a ARB. tak sa uc tu ARB.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 27. únor 2010, 20:33:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Ok díky ješte skusim někde sehnat nějaké zdrojové kódy a kouknu na ně a přečtu si ten tutorial.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna