.[ ČeskéHry.cz ].
zacatecnik v programovani
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Casio



Založen: 13. 01. 2009
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 18. květen 2010, 19:21:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Mám jeden dotaz. Podle úvodního textu předpokládán, že vůbec neumíš programovat a ani netušíš jak vlastně game engine funguje. A hned, bez předchozího učení C# (jako učení neberu, kouknutí do pár tutoriálů), se snažíš nahrávat modely/textury do XNA ? Nechci, aby to špatně vyznělo já jen, aby si nedopadl jako jeden můj známej. Taky chtěl vytvořit 3D hru bez zdlouhavýho učení a přípravy. Představoval si to tak, že stáhne hromadu tutoriálů, nějak je do sebe zkopíruje a vytvoří nabušenej engine, nějak tam nahraje svoje modely a levely a super hra bude hotová. A hlavně, jak s ní bude machrovat na netu. A výsledek je, že ted dělá šitový plošinovky v GM.
Ono načíst model pomocí nějakýho tutoše je jednoduchý. Ale vytvořit kompletně celou herní logiku bez znalosti programování je takřka nemožný, utopíš se v problémech a chybách, i když chceš vytvořit jen malou 3D hru. Jestli chceš udělat dobrou hru a né jen nějakej zabugovanej balast, tak se prvně důkladně nauč prog. jazyk, nejlépe z knížky, to je základ a pak se pusť do XNA a pak tvorby hry. Ať náš nápad na hru jakejkoliv, byla by určitě škoda, aby zanikl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 19. květen 2010, 17:22:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Psát v C# (ale i v čemkoliv jiném) Game Engine bez hlubší znalosti programování a jazyka jako takového je ztráta času a výsledek bude strašný.

Základy, co bys měl umět, než začneš dělat engine:
- práce s pointery (v C# trochu vedlejší, ale min. ref a out používat na structy), dědičnosti, interfacy
- práce se stromy (není 100% nutná, ovšem až spojáky přestanou stíhat, tak je to bez nich skoro konečná .. vlastní zkušenost Smile)
- základy grafiky (matematické)
- vědět jak funguje DX resp. XNA (nakodit něco podle tutoriálu je hezký, ale v enginu se to většinou musí celý přepsat Smile)
- alespoň nějaké podvědomí o návrhových vzorech (v grafice se moc nepoužívají, ale pro engine min mít 3 vrstvou architekturu - oddělit data, výkonný kód (AI, Scripty, Update) a Samotnou prezentaci (Obraz, Zvuk))

Vlastně programování grafiky je imho TOP-Level programování... je v tom vidět každá prasečina v kódu a každý lag, každý MB paměti. Napsat nějaký kancl-soft je úplně jinde. Jestli to tam poběží 100 nebo 500 ms si uživatel moc nevšimne (a nebo mu to bude jedno, hlavně že to dělá co má)... v grafice je to propastný rozdíl a hranice mezi funkčností / přesunutím celého projektu do "Koše" Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 19. květen 2010, 19:05:50    Předmět: Odpovědět s citátem

No ale on nikde nepsal, že chce psát vlastní engine Wink Teda ne že nepotřebuje umět programovat, aby cokoliv mohl udělat.. ale jak jinak se to naučit než mít nějaký vysněný cíl? Riziko bych viděl spíš v tom, že ten cíl bude pro něj moc velký a pokud se zasekne v první tisícině, bude to tak demotivující, že to celé vzdá. Takže je potřeba začít s menším cílem, který se dá splnit, aby měl aspoň nějaký úspěch a to ho motivovalo dělat tu druhou tisícinu a tak dál...

A ty knížky si nechte, pokud by se někdo chtěl učit programovat tak, že nejdřív přečte celou knížku a až pustí počítač, nikam se nedostane... Twisted Evil
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 20. květen 2010, 09:16:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Osobně jsem se z knížek nenaučil nic Smile Všechno tutoriály na netu a styl pokus / omyl a dlouhé hodiny u PC
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 20. květen 2010, 11:58:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Vidíš, kdybys ty knížky četl pořádně, tak bys neztrácel čas v pokus-omyl Wink. Moje zkušenost je, že tutoriály a články na internetu se dycky zaměřují jen na jednu věc (téma tutoriálu/článku), kdežto knížky můžou jednotlivé oblasti pospojovat a provázat díky svému většímu rozsahu. Ale není to tak vždy, když jde o seriál článků, tak tam provázanost témat taky je (vzpomínám na svůj seriál článků o naprogramování jedné své hry Smile).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 20. květen 2010, 13:53:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokus-omyl je dobrá metoda, když je čas... jinak ty knížky ne nečetl pořádně... já nečetl žádné a spíš jsem se učil, co jsem zrovna potřeboval Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna