Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Casio
Založen: 13. 01. 2009 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 18. květen 2010, 19:21:22 Předmět: |
|
|
Mám jeden dotaz. Podle úvodního textu předpokládán, že vůbec neumíš programovat a ani netušíš jak vlastně game engine funguje. A hned, bez předchozího učení C# (jako učení neberu, kouknutí do pár tutoriálů), se snažíš nahrávat modely/textury do XNA ? Nechci, aby to špatně vyznělo já jen, aby si nedopadl jako jeden můj známej. Taky chtěl vytvořit 3D hru bez zdlouhavýho učení a přípravy. Představoval si to tak, že stáhne hromadu tutoriálů, nějak je do sebe zkopíruje a vytvoří nabušenej engine, nějak tam nahraje svoje modely a levely a super hra bude hotová. A hlavně, jak s ní bude machrovat na netu. A výsledek je, že ted dělá šitový plošinovky v GM.
Ono načíst model pomocí nějakýho tutoše je jednoduchý. Ale vytvořit kompletně celou herní logiku bez znalosti programování je takřka nemožný, utopíš se v problémech a chybách, i když chceš vytvořit jen malou 3D hru. Jestli chceš udělat dobrou hru a né jen nějakej zabugovanej balast, tak se prvně důkladně nauč prog. jazyk, nejlépe z knížky, to je základ a pak se pusť do XNA a pak tvorby hry. Ať náš nápad na hru jakejkoliv, byla by určitě škoda, aby zanikl. |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 19. květen 2010, 17:22:45 Předmět: |
|
|
Psát v C# (ale i v čemkoliv jiném) Game Engine bez hlubší znalosti programování a jazyka jako takového je ztráta času a výsledek bude strašný.
Základy, co bys měl umět, než začneš dělat engine:
- práce s pointery (v C# trochu vedlejší, ale min. ref a out používat na structy), dědičnosti, interfacy
- práce se stromy (není 100% nutná, ovšem až spojáky přestanou stíhat, tak je to bez nich skoro konečná .. vlastní zkušenost )
- základy grafiky (matematické)
- vědět jak funguje DX resp. XNA (nakodit něco podle tutoriálu je hezký, ale v enginu se to většinou musí celý přepsat )
- alespoň nějaké podvědomí o návrhových vzorech (v grafice se moc nepoužívají, ale pro engine min mít 3 vrstvou architekturu - oddělit data, výkonný kód (AI, Scripty, Update) a Samotnou prezentaci (Obraz, Zvuk))
Vlastně programování grafiky je imho TOP-Level programování... je v tom vidět každá prasečina v kódu a každý lag, každý MB paměti. Napsat nějaký kancl-soft je úplně jinde. Jestli to tam poběží 100 nebo 500 ms si uživatel moc nevšimne (a nebo mu to bude jedno, hlavně že to dělá co má)... v grafice je to propastný rozdíl a hranice mezi funkčností / přesunutím celého projektu do "Koše" |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 19. květen 2010, 19:05:50 Předmět: |
|
|
No ale on nikde nepsal, že chce psát vlastní engine Teda ne že nepotřebuje umět programovat, aby cokoliv mohl udělat.. ale jak jinak se to naučit než mít nějaký vysněný cíl? Riziko bych viděl spíš v tom, že ten cíl bude pro něj moc velký a pokud se zasekne v první tisícině, bude to tak demotivující, že to celé vzdá. Takže je potřeba začít s menším cílem, který se dá splnit, aby měl aspoň nějaký úspěch a to ho motivovalo dělat tu druhou tisícinu a tak dál...
A ty knížky si nechte, pokud by se někdo chtěl učit programovat tak, že nejdřív přečte celou knížku a až pustí počítač, nikam se nedostane... _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 20. květen 2010, 09:16:27 Předmět: |
|
|
Osobně jsem se z knížek nenaučil nic Všechno tutoriály na netu a styl pokus / omyl a dlouhé hodiny u PC |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 20. květen 2010, 11:58:49 Předmět: |
|
|
Vidíš, kdybys ty knížky četl pořádně, tak bys neztrácel čas v pokus-omyl . Moje zkušenost je, že tutoriály a články na internetu se dycky zaměřují jen na jednu věc (téma tutoriálu/článku), kdežto knížky můžou jednotlivé oblasti pospojovat a provázat díky svému většímu rozsahu. Ale není to tak vždy, když jde o seriál článků, tak tam provázanost témat taky je (vzpomínám na svůj seriál článků o naprogramování jedné své hry ). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 20. květen 2010, 13:53:25 Předmět: |
|
|
Pokus-omyl je dobrá metoda, když je čas... jinak ty knížky ne nečetl pořádně... já nečetl žádné a spíš jsem se učil, co jsem zrovna potřeboval |
|
Návrat nahoru |
|
|
|