Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Játro.m
Založen: 01. 02. 2010 Příspěvky: 230
|
Zaslal: 17. červen 2010, 19:42:31 Předmět: Elipsoidní kolize |
|
|
Zdarec,
zápasím s kolizema elipsa vs triangl a pořeboval bych vědět,
1. Co jsem se dočetl musím mít radius elipsy, dejme tomu vec3(3,7,3);
2. Musím vydělit každej vertex tímto radiusem
3. Dál to podle kódu vypadá že s takle vydělenejma vertextama můžu zacházet jako s kolizí bsphere vs triangl?
4. Když chci získat reálnou pozici tak musím zase vyNÁSOBIT výstupní vektor pozice kamery radiusem?
Tendle postup by fungoval ale občas se ocitnu úplně někde jinde než bych měl.
Je to všechno? Moje angličtina není moc extra dobrá takže ty technický dokumentace pro mě louskat je trochu problem.
Dik za nějaký rady.
Játro
Naposledy upravil Játro.m dne 17. červen 2010, 21:38:55, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 17. červen 2010, 20:14:49 Předmět: |
|
|
Tohle by mělo fungovat, jestli tomu dobře rozumím (elipsa nebo elipsoid?? - 2D/3D, ono v tom takový rozdíl není). Trochu populárně řečeno, zdeformuješ ten svůj "vesmír" tak, aby z elipsoidu vznikla koule. Tzn při elipsoidu 2,1,1 se zmáčne "vesmír" ve směru osy x na polovinu. Tedy z elipsoidu se stala koule, trojúhelník je pořád trojúhelník, akorát zdeformovaný.
...pokud je ten elipsoid nějak natočený, tak se to taky musí brát v potaz, ale taková situace tě asi nezajímá...
Snad jsem ti pomohl, moje řešení bývají tak trochu na koleně dělaná. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 17. červen 2010, 20:43:24 Předmět: |
|
|
citace: |
4. Když chci získat reálnou pozici tak musím zase vydělit výstupní vektor pozice kamery radiusem?
|
Spíš vynásobit, ne? Jinak před tím dělením a po násobení samozřejmě musíš převést vertexy do/z lokálního systému elipsoidu. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Játro.m
Založen: 01. 02. 2010 Příspěvky: 230
|
Zaslal: 17. červen 2010, 21:14:02 Předmět: |
|
|
micky: Elipsoidu, asi mám někde problem s normálou u počítání slidu po zdi, dneska už to neřeším su vysoslej jak houba
ifthen, máš recht, jenom jsem se přepsal u sebe to mám snad na to sám příjdu, musí to bejt nějaká prkotina
jenom jsem se potreboval ujistit ze to delam správně |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|