Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
ssnake
Založen: 21. 04. 2008 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 7. červenec 2010, 08:56:24 Předmět: 2d ovladani auta |
|
|
zdravim,
zacal jsem ted delat na ovladani auto (2d, pohled shora), coz neni problem, jezdi to, ale porad to vypada nerealne - proste zataci divne, ne jako auto
urcite to uz nekdo resil prede mnou, jake parametry jste tam pouzili?
tohle mam pri pohybu dopredu (dozadu se jen meni znamenka a dojezd na setrvacnost je taky dost podobny). Jednoduseji to snad ani udelat nejde ale "vychytat" ten spravny pohyb je docela problem...co jsem se dival na net (teda az po tom co jsem vymyslel tohle) tak to resi docela podobne...
kód: |
speed += acceleration * deltaT;
if (speed > maxSpeed) speed = maxSpeed;
position.x += (float)sin(heading*piover180) * deltaT * speed;
position.z += (float)cos(heading*piover180) * deltaT * speed;
if (speed<0) {pom=-1;} else {pom=1;}
heading -= pom * directLR * deltaT * neco_tady;
|
dalsi vec co me napadla, ze by to mohlo spravit meritko (kdyz vykreslim vetsi auto tak uz je ten oblouk zatacky mensi a realnejsi) nebo vykresleni auta se stredem otaceni na lepsim miste (zkousel jsem stred i naraznik a to druhe vypadalo lip)
budu rad za kazdy postreh/radu. dik
T.
//jestli mate lepsi (ikdyz slozitejsi) verzi rad se na to samozrejme mrknu  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 7. červenec 2010, 09:05:25 Předmět: |
|
|
Pokud to zatáčí divně, tak bude chyba spíš v kódu, který mění proměnnou heading, ne?
Dej sem i ten a my ti budeme moci kvalifikovaně poradit.  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Naposledy upravil if.then dne 7. červenec 2010, 10:38:33, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 7. červenec 2010, 09:21:10 Předmět: |
|
|
já to dělal takhle, pozor na osu auta při vykreslování (podle které se rotuje)
y:=y+speed*(sin((uhel)*pi/180));
x:=x+speed*(cos((uhel)*pi/180)); |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 7. červenec 2010, 09:36:59 Předmět: |
|
|
auto zatoci po prejdeni vzialenosti medzi kolesami o uhol natocenia kolies. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ssnake
Založen: 21. 04. 2008 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 7. červenec 2010, 10:49:07 Předmět: |
|
|
if.then : heading menim akorat na tom radku co je v code, jinak nikde. prave mi jde o to, ze to bude nejak zaviset na rychlosti (potazmo i case -> i vzdalenosti a uhlu kol jak pise nou) a nevedel jsem jak presne(nebo nejlip) to udelat
franz: jo presne tak to mam (akorat to nasobim casem ktery ubehl od predchoziho snimku). kde jsi mel tu osu ty?
nou: na tom neco bude zkusim to tam nejak dodelat
kdyz jsem auto (teda ten obdelnik zatim) zvetsil, tak uz se to chovalo rozumeji (asi jsem se dostal do situace ze to +- sedelo na to na to zataceni jak pise nou) ale kvuli tomu nebudu predelavat meritko vseho ostatniho  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 7. červenec 2010, 11:22:53 Předmět: Re: 2d ovladani auta |
|
|
ssnake napsal: |
zdravim,
zacal jsem ted delat na ovladani auto (2d, pohled shora), coz neni problem, jezdi to, ale porad to vypada nerealne - proste zataci divne, ne jako auto  |
Ono napsat simulator auta ktere se chova alespon trochu realne JE problem a zdaleka to neni otazka jen zataceni.
Z kodu je videt jen zmena pozice na zaklade rychlosti (resp. akcelerace - jak ji menis uz videt neni).. Co jsou promenne directLR a "neco_tady"? Nese v sobe nektera z nich tocivy moment?
Mel by ses vratit k nastudovani zakladu fyziky pevnych teles, potom napises jednoduchy simulator mnohem snaze nez kdyz si budes lamat hlavu s nejakym obskurnim zoomem ktery se simulaci auta nema nic spolecneho (ukazka 2d auta pro zacatecniky napr zde: http://www.gamedev.net/reference/programming/features/2dcarphys/default.asp ). Potom je mozne uvazovat o nejakych navaznych pokusech s trochu realnejsi simulaci (napr.: http://www.racer.nl/reference/pacejka.htm ).
Btw: Hardwire sestavil pekny resource bookmark: http://physics.hardwire.cz/index.php?action=show&sortby=order&parent_id=42 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ssnake
Založen: 21. 04. 2008 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 7. červenec 2010, 12:43:05 Předmět: |
|
|
je asi rozdil mezi "realne" jaky vyznam vidis ty a jaky ja. nechci delat zadny simulator, staci kdyz to bude vypadat jako ze to jede tak jak ma (aby se to netocilo na miste apod)
ty promenne jsou abych vedel na kterou stranu jedu a/nebo pridavam rychlost (-1,1,0) a "neco_tady" je ta chybejici cast ktera by mela "nejak" zaviset na rychlosti atd, aby zataceni bylo jakz takz uveritelne (viz plno flashovek ktere asi budou stavet na podobnych zakladech)
jen me napadlo jak by to asi mohlo fungovat a jak moc jednoduse by to slo vymyslet...a jestli na to jdu uplne spatne tak me radsi zastavte rovnou.
dik za ty linky, nektere uz jsem cetl ale nektere ne
T. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|