vibrio
Založen: 05. 11. 2010 Příspěvky: 1
|
Zaslal: 5. listopad 2010, 23:50:19 Předmět: hry na facebook |
|
|
Chcem sa opytat. Keby som chcel urobit na facebook-u socialnu hru ako napr. farmville, mafiawars a pod., co vsetko musim zvladnut, co sa programovania tyka, resp. kolko ludi by na to bolo treba? Ma niekto s tym skusenosti?
Vdaka |
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 6. listopad 2010, 13:48:24 Předmět: Re: hry na facebook |
|
|
vibrio napsal: |
Chcem sa opytat. Keby som chcel urobit na facebook-u socialnu hru ako napr. farmville, mafiawars a pod., co vsetko musim zvladnut, co sa programovania tyka, resp. kolko ludi by na to bolo treba? Ma niekto s tym skusenosti?
Vdaka |
Mafiawars a farmville jsou v mnoha ohledech dost rozdilne hry. Na druhou stranu v mnoha ohledech jsou dost podobne.
Kazdopadne z mojeho pohledu na to moc lidi netreba. Imho ani zakladni tym Farmville nebyl moc velkej. Nedivil bych se, kdyby to byl tym do deseti lidi, mozna i dokonce peti. Coz samozrejme v podani indie developerskych tymu je normalni cislo, mnohdy i vice nez nadprumerne, ale Zynga zrovna indie developeri v dobe tvoreni Farmville nebyla. A na to, jaky prachy to vydelalo a jakou svetovou odezvu to ziskalo, tak to najisto delal pidi tym. Nesrovnatelny s tymy co delaji treba v Blizzu hry, nebo rockstari tymi za GTA, ci Infinity Ward tym za CoD.
Pokud budes hodne velkej nadsenec, tak se jednodussi socialni hra da udelat naprosto v klidu v jednom cloveku a to i jako zacatecnik. Ale chce to maly, postupny cile. Nemyslim si, ze je treba zas tak tezky udelat facebookovy Clovece nezlob se. Pokud vim, tak nic takoveho na FB neni a verim tomu, ze by to odezvu od lidi melo.
Pro takovy Clovece, kdybych ho delal ja, tak potrebuju:
- zakladni znalosti Flashe, ve kterem bych udelal klienta. Kdyz umis delat ve Flashi, tak offline Clovece nemuze byt pro zkuseneho Flashera delsi prace nez na vikend. Imho rano na to sedne a v poledne hraje. Ale dejme tomu vikend (flash samozrejme neni potreba a klient se da napsat v cemkoli, ale ja bych to volil z duvodu, ze tam muzu dat vetsi graficke vychtavky za malo usili. Takze to aspon na pohled vypadat trochu cool. Coz je to prvni co lidi hodnoti, takze to smysl ma)
- nejakou tu grafiku. Idealne nakreslit rovnou ve Flashi. Je to lehky vcelku....
- znalost FB Api. V AS3 (jazyk Flashe) je primo FB API pro Flash. Facebook API je docela dobre zdokumentovano na strankach FB. Takze se to od tama da naucit. Samozrejme za den se to clovek nenauci a chce to cas. Diky tomu muzes do hry pridat ruzne socialni prvky facebooku, psani na Zed, posilani invitu dalsim lidem, mit prehled o pratelich hrace, eventech a proste skoro vsem co ten hrac na FB ma o sobe sdeleno Jak tyhle prvky do hry zakomponujes uz je pak ciste na tobe.
- neco v cem vytvoris server, aby tvoje clovece melo multiplayer. Idealne nejakej Java server, na kterej se ten Flashovy klient pripoji. Takze znalost Javy. Jsou tutorialy jak udelat Flash klient Java server. Da se vyuzit i nejaky hotovy server. Treba ceska Geewa tuhle moznost nabizi
- no a pak obecny znalosti HTML, CSS, PHP, JavaScript pro ruzny dodatecny okolni blbustky nutny pri praci s tim FB Api. To se ostatne dovis hned na developer strankach FB, jaka jsou prerequeriments pro start prace s FB Api.
Takze je toho vcelku dost. Ale jak rikam, pokud ma clovek nadseni, tak je to naprosto v klidu v silach jednoho clovek. Na vsechno je na netu milion jedna tutorialu a video tutorialu, takze cerpat informace se urcite da. Chce to hlavne chtit
Jo a taky necekat, ze to bude za tyden. Ale, ze je to beh na delsi trat a treba za pul roku z toho neco bude. Na druhou stranu vyvoj hry je postupny proces, kdy kazdy den neco noveho vznika a vzdy je z ceho se radovat. Takze to neni, ze by clovek pul roku stradal a neco potil, aby se pak vitezoslavne zaradoval |
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 7. listopad 2010, 14:16:30 Předmět: |
|
|
To je docela škoda, protože to tohle fórum dělalo tímhle fórem . Jinak pokud nekoho zastaví pár příspěvků o nejistotě, zda to dokáže udělat, tak rozhodně nevydrží 6+ měsíců dělat na jednom projektu (můžete to chápat jako první filtr). _________________ Award-winning game developer |
|