Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
FLVjek

Založen: 21. 09. 2007 Příspěvky: 125 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 1. listopad 2010, 22:53:47 Předmět: |
|
|
No tim opravdovym hranim myslim uplne to zakladni. Jak jde treba udelat v typicke socialni hre spatne rozhodnuti? _________________ Martin Al!eN Procházka
ředitel závodu Hammerware, s.r.o.
následuj nás: http://twitter.com/hammerware/
příspívám na twitter CH: http://twitter.com/ceskehry/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 2. listopad 2010, 08:35:31 Předmět: |
|
|
...začít ji hrát. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lushlife
Založen: 18. 10. 2008 Příspěvky: 14 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 27. listopad 2010, 23:06:20 Předmět: |
|
|
Sociální hry pochopitelně zcela záměrně s prohrou nekalkulují. Trestají hráče pouze za neúčast, a to ztrátou progressu. Zatímco ostatní se stávají úspěšnějšími, slavnějšími a bohatšími, "potrestaný hráč" zůstane stát na místě. Když si ve FV zasadím slunečnice, aniž bych je následující den sklidil a nechám je tak shnít, nemám pocit, že mě potrestala hra, ale že jsem vlastní vinou přišel o momentum. Něco jako když vyrazím pozdě na autobus a nestihnu ho.
Je-li základním kamenem sociálních her komunita, pak se musíme ptát jak se člověk v široké společnosti přátel chová, jaké má priority, jak reaguje na dané podněty uvnitř skupiny apod. Někdo tu v předchozím přízpěvku zmínil úzkou spojitost designu těchto her s psychologií a nemýlil se. Behaviorismus byl s game designem obecně spojen vždycky, ale teprve s nástupem sociálních sítí z něj můžeme plně čerpat. Rád bych zmínil knihu Flow od Mihaly Csikszentmihalyho, která je do této problematiky skvělým úvodem.
Osobně si myslím, že social gaming je pro game design (nějak bych to netřídil) příjemný posun vpřed. Bylo na čase - "doba temna", tedy domnělé vyčerpání možností herních žánrů byla příliš dlouhá na to, abychom se nesnažili nastupující fenomén SG prozkoumat jen proto, že jde o bezduché klikání. Jednoduchost mechanik a pestrost dynamik sociálních her v kontrastu s jejich schopností držet si hráče přece musí každého fascinovat! Zamyslete se nad tím na chvíli! Pokud pochopíme jejich principy, budeme je moci rozvinout a využít při tvorbě inovativních her vycházejících ze současných zaběhnutých žánrů. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
igor

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 28. listopad 2010, 01:29:03 Předmět: |
|
|
Ono celé to vlákno je o tom, že principy těchto her pochopeny už jsou a zvedá se nám (a mnoha dalším lidem) z nich kufr. Nevím, jak je myšleno to doporučení knihy Flow, nečetl jsem ji. O stavu flow jsem už ale něco četl, důležitým prvkem tam jsou právě interní odměny namísto těch externích, což je přesný opak toho, na čem jsou postaveny sociální hry.
Nemám rád výkřiky, že něco prostě musí každého fascinovat. Ty výroky ohledně pochopení a rozvíjení "klasických" her jsou takové dost podivné. S podobným myšlením můžeme vykřikovat, že kokain je fascinující a že bychom ho mohli dobře využít třeba v hornictví.
P.S. Ta nemožnost špatného rozhodnutí, co se tady probírala, podle mě zrovna nemá s tématem vlákna tolik společného. Je to úplně nezávislá vlastnost a může to být dobrá volba i v "těch hodných" hrách. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. listopad 2010, 01:42:25 Předmět: |
|
|
Nejlepší sociální hra je reálný život. Hraju ji denně a je úplně boží!!! Za neúčast se tam trestá taky.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lushlife
Založen: 18. 10. 2008 Příspěvky: 14 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 28. listopad 2010, 12:26:56 Předmět: |
|
|
Máš pravdu, že Flow je spíše o hledání ideálního stavu bytí než o externích odměnách a motivacích. To však neznamená, že by se o nich nezmiňoval. Naopak. Vysvětluje, proč jim podléháme a "radí" jak nepodlehnout. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 28. listopad 2010, 13:32:06 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Nejlepší sociální hra je reálný život. Hraju ji denně a je úplně boží!!! Za neúčast se tam trestá taky.  |
Já žádný tresty nevidím . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. listopad 2010, 14:22:27 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Eosie napsal: |
Nejlepší sociální hra je reálný život. Hraju ji denně a je úplně boží!!! Za neúčast se tam trestá taky.  |
Já žádný tresty nevidím . |
Já v tvém případě jich vidím docela dost:
http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?p=27794#27794 _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 29. listopad 2010, 13:40:50 Předmět: |
|
|
Vidis, to je zase diskutabilne; podla teba to tresty su a podla Ladisa ee  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OGI

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 323
|
Zaslal: 29. listopad 2010, 15:27:03 Předmět: |
|
|
Vetsina obyvatel teto planety by se shodla na tom ze to tresty jsou, jedini sebevrazedni lumici a masozrava rostlina kanibalka, ktera pojida sama sebe za ziva, by pravdepodobne rekli ze je to tresty nejsou. Porovnavat lidi s Ladisem je proste nemozne, podle me je Ladis stejne jen nejakej nepovedenej android kterej utekl z pokusny laboratore, nez mu stihli nahrat rutiny jako Cit, socialni citeni a podobne. Proste Ladis NENI clovek, kdy uz to vsem dojde!!!! ROBOLADIS _________________ ******************************************
Don't just create another game, try to tell a story. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
igor

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 29. listopad 2010, 15:48:33 Předmět: |
|
|
Názor většiny obyvatel planety je úplně irelevantní. Divili byste se, kolik "roboladisů" mezi lidmi spokojeně žije, akorát o tom raději nemluví, protože nemají proč a poslouchat otravná životní moudra a návody okolí je nebaví.
Jinak tohle by už ale mělo být asi někde v popelnici. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 29. listopad 2010, 22:47:33 Předmět: |
|
|
Ja teda znam lidi co ziji jako Ladis a ani u jednoho si nemyslim ze by s tim byl spokojeny... U Ladise si netroufam soudit.
A jinak co se tematu tyce -- ja teda socialni hru nikdy nehral, tak mozna placam ptakoviny, ale neni za primitivnimi hernimi mechanismi jeste jedna vyhoda, a to ze je to idealni metoda prokrastinace? Abych to vysvetlil, spousta lidi (napr. v praci) si nedovoli nahodit fullscreenovou hru a 2 hodiny proparit, ale naprosto bez vycitek svedomi ty 2 hodiny stravi po 5 minutach v nejake jednoduche klikacce. A proc? Ve slozite hre se slozite drzi kontext, klikat na kukurici se da i mezi pracovnimi schuzkami nebo dlabani do excelu. A doma pak nevadi ze u toho skypuji nebo kecaji na ICQ nebo od pocitace libovolne odbihaji (spousta lidi je napr. schopna odpovidat na ICQ behem sledovani filmu, evidentne se nechteji uplne ponorit do nejake monotaskni cinnosti).
Vidim to sam na sobe, kdyz uz si najdu cas na hru, tak nechci nic moc originalniho, protoze vim ze budu mit jen chvili a musim hned pochopit herni mechanismy a netusim, jestli se k ni nasledujici mesic dostanu... Ale na drobnosti, typu prohlidnout FB nebo idnes si ten cas najdu, byt je to taky zabijak casu, ale snadno se skace do nej i z nej... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
FLVjek

Založen: 21. 09. 2007 Příspěvky: 125 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 7. prosinec 2010, 13:24:00 Předmět: |
|
|
Hrani po malych chvilich nebo behem jine cinnosti by samo o sobe nebylo nic noveho. Casual hry jsou takto stavene. _________________ Martin Al!eN Procházka
ředitel závodu Hammerware, s.r.o.
následuj nás: http://twitter.com/hammerware/
příspívám na twitter CH: http://twitter.com/ceskehry/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|