Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
eX1
Založen: 11. 04. 2010 Příspěvky: 132 Bydliště: Přerov
|
Zaslal: 8. prosinec 2010, 19:38:58 Předmět: Nejoblíbenější engine |
|
|
Jaký je váš nejoblíbenější engine a proč? Zajímá mě v čem děláte hry. Nebo jestli si někdo dělá vlastní. _________________ Žiju pro grafiku a animace... |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 8. prosinec 2010, 20:47:16 Předmět: |
|
|
Ahoj,
snažím se dělat svůj vlastní, hlavně proto, že se na tom člověk poměrně mnoho naučí. Co mi chybí, jsou kosterní animace a nějaké ty stromy na urychlení vykreslování, jinak už to umí poměrně mnoho... nějaké ty screenshoty mám na webu. Stinnou stránkou vývoje je neustálé ladění bugů, crashů, leaků... které člověk z nerozvážnosti v kódu spáchá.
Ale pak mám poměrně dost v oblibě Editor světů Warcraft III. Ale vážně - Kamarád v něm před mýma očima udělal během hodiny nástřel akčního RPG z pohledu třetí osoby, multiplayer samozřejmostí... bohužel se už nevrátil k dokončení. Jen tak mě to napadlo, "engine" jako takový to úplně není, člověk neudělá samostatnou hru, jen mapu. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 8. prosinec 2010, 21:59:15 Předmět: |
|
|
Můj je Irrlicht. A důvod? Asi lenost zkusit něco dalšího
Tak vybral jsem si ho hlavně kvůli komerčnímu free užití (člověk nikdy neví), překvapila mě skvělá komunita a umí toho vážně hodně. Rozhodně mě těší třeba editor scén.
Na druhou stranu mi chybí třeba normal mapy na animovaných modelech (i když tohle komunita už trochu vyřešila), přímá podpora post procesingu (ten se ale dá udělat, shadery to podporuje) a hlavně pomalý dynamický stíny, který to teď počítá na procesoru a ne na grafice (ovšem to se má v další verzi změnit).
No takže kolem a kolem jsem docela spokojen I když možná časem zkusím ještě OGRE
No a na zvuk používám OpenAL a na síť ENet, když už probíráme enginy _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 8. prosinec 2010, 22:21:32 Předmět: |
|
|
Vlastní engine, zastávám názor, že co si neuděláš, to nemáš...jen ta doba vývoje je trochu delší, no... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 8. prosinec 2010, 22:22:56 Předmět: |
|
|
Souhlas s mickym. Největší sranda je napsat si to sám (mám rozdělaný vlastní, ale díky škole na to jaksi nemám čas ), ovšem pak to celé skončí u debugu.
Ale zase se na tom člověk dost naučí, je to brutální programování ve stylu optimalizací. Když použiješ nějaký existující, tak už se v něm lépe vyznáš a když něco nejde jak má, tak odhadneš kde je chyba, popř. si to doupravíš. Není to ani tak o tom v čem se dělá, ale o pochopení jak se to dělá. Scene management, "plug-in" styl efektů, správa modelů, Virtual File System atd atd. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 00:38:59 Předmět: |
|
|
Dělat vlastní engine se je super v tom, že se na tom člověk hrozně moc naučí, ale to je asi tak všechno. V praxi je to dost k ničemu, protože hra trvá vyvinout stejně dlouho jako engine a dělat hru zbytečně 2x dýl není moc příjemné a hlavně kdo se s tím má srát. Většina vývojářů enginu stejně žádnou hru nikdy neudělá. Buď na to nemají čas (zabývají se přece enginem) nebo hru stejně dělat nechtějí. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 03:22:32 Předmět: |
|
|
Definitivně používám vlastní (dlouhou dobu vyvíjený) engine - dokonce i s vlastním realtime raytracerem. Bohužel enginem, či programováním grafických technologií, si na živobytí nevydělávám - a tedy je to spíše "hobby" - vývoji her se snažím také věnovat, kéž by jen bylo více času - pak by to šlo lépe. Uvidíme jak to se mnou bude pokračovat, ale v každé volné chvilce se snažím nějak pokračovat.
Pro ukázku hodím malé retro verzemi:
Rok 2005/2006 afaik, verze 0.1
Rok 2007/2008, verze 1.0
Rok 2008/2009, verze 1.1
Rok 2009, verze 1.2 (přidán ray tracing)
Rok 2010, verze Iceberg Lake (aka 2.0, více ray tracingu)
A taky plánovaný release do budoucna
Rok 2011/2012?, verze 3.0 (ještě více ray tracingu) _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
eX1
Založen: 11. 04. 2010 Příspěvky: 132 Bydliště: Přerov
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 08:56:04 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
Definitivně používám vlastní (dlouhou dobu vyvíjený) engine - dokonce i s vlastním realtime raytracerem. Bohužel enginem, či programováním grafických technologií, si na živobytí nevydělávám - a tedy je to spíše "hobby" - vývoji her se snažím také věnovat, kéž by jen bylo více času - pak by to šlo lépe. Uvidíme jak to se mnou bude pokračovat, ale v každé volné chvilce se snažím nějak pokračovat.
Pro ukázku hodím malé retro verzemi:
Rok 2005/2006 afaik, verze 0.1
Rok 2007/2008, verze 1.0
Rok 2008/2009, verze 1.1
Rok 2009, verze 1.2 (přidán ray tracing)
Rok 2010, verze Iceberg Lake (aka 2.0, více ray tracingu)
A taky plánovaný release do budoucna
Rok 2011/2012?, verze 3.0 (ještě více ray tracingu) |
Hmm od roku 2005 to už je celkem dost dlouho, ale aspon že ses na to nevys*al a děláš to dál Vypadá to dobře.
Jinak jak máš na webu to video, tak ten motýl je parádní jak tam letí _________________ Žiju pro grafiku a animace... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 19:52:17 Předmět: |
|
|
To jsem tady vážně jedinej, koho zajímá vývoj her víc, než vývoj enginů?
Není tady nikdo, kdo si nepíše vlastní? _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
eX1
Založen: 11. 04. 2010 Příspěvky: 132 Bydliště: Přerov
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 19:58:58 Předmět: |
|
|
Dlaha napsal: |
To jsem tady vážně jedinej, koho zajímá vývoj her víc, než vývoj enginů?
Není tady nikdo, kdo si nepíše vlastní? |
Taky se divim. Ale nejsi sám, já jsem zkoušel něco v UDK, ale nakonec se mi to nepovedlo _________________ Žiju pro grafiku a animace... |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 20:20:10 Předmět: |
|
|
@Dlaha - nejsi sam - takovi Hammerware jedou AFAIK na OGRE |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 20:50:22 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
Bohužel enginem, či programováním grafických technologií, si na živobytí nevydělávám |
Takové Unity3D uživí celou firmu, ty to jen neumíš správně uchopit
rezna napsal: |
@Dlaha - nejsi sam - takovi Hammerware jedou AFAIK na OGRE |
Protože odešel ]semo[ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 54 Bydliště: Litovel
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 22:42:27 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
Protože odešel ]semo[ |
To se pletes, i kdyz...pokud bys pouzil proto
Nee, to by taky pravda nebyla. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 23:16:59 Předmět: |
|
|
Rozhodně s cizím enginem už hra nemá takový programátorský respekt jako měl třeba Aquadelic |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 54 Bydliště: Litovel
|
Zaslal: 9. prosinec 2010, 23:33:09 Předmět: |
|
|
Programátorský respekt - to je asi metrika pro tvurce enginu, ne pro herni vyvojare. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|