.[ ČeskéHry.cz ].
Nejoblíbenější engine
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Slappy



Založen: 31. 07. 2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 07:59:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Dlaha napsal:
To jsem tady vážně jedinej, koho zajímá vývoj her víc, než vývoj enginů? Very Happy
Není tady nikdo, kdo si nepíše vlastní?


Ja!!!!
Nepisem si vlastny engine a som na to hrdy Smile

Pouzivam Ogre3D engine (pre 3D grafiku, resp Mogre ak kodim v C# - tuna je moj topik ku Diplomke co som kodil, ked som robil Ing. http://www.ogre3d.org/forums/viewtopic.php?f=11&t=55701 )

Pre 2D grafiku pouzivam SDL - na vsetky platformy (napr http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=1707), podla mna je to to najlepsie pre 2D, ale je to len framework a nie engine
_________________
Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1534
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 09:36:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo to večné dilema, jestli dělat engine, nebo hru. Když jsem nedávno trochu hledal, tak jsem to pochopil tak, že dobrý multiplatformní free pro komerční použití jsou OGRE, Irrlicht a SDL (není přímo engine). Víte někdo ještě o nějakém? (Zajímá mě komerční vývoj pro Windows, Mac a Linux.)
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 09:56:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Unity3D je cool.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 11:06:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Trošku se tu míchají dohromady dvě různé věci, herní engine (Unity) a grafický engine (Ogre). Jaký engine měl autor threadu na mysli? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 12:52:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Tohle je vec co by mne ze zvadavosti docela zajimala. Kdo a na cem dela v oblasti her. Znam par lidi, co neco kuti po vecerech, ale nenapise o tom sem na forum. Muj odhad je, ze takovych lidi muzou byt az desitky. A je to docela skoda, pak by se clovek dozvedel hodne zajimavych veci. Krom sebe znam jeste min dalsi dva lidi, co si kuti hry v XNA.

Kdyz jsem pred lety zacinal, psal jsem si vsechno sam. Pak jsem zacal delat na jedne komercni hre a tam pres stridani fazi psani "enginu" a fazi pouzivani nejakeho open source, vcetne zmen jazyka z C++ na c# pak zpet na C++ a nakonec zakotveni na c# jsme se dostali do faze, ze si takovy maly "engine" piseme sami v c# a XNA. Je ve vyvoji uz od konce roku 2008 a teprve ted nekdy zacina byt aspon trosku pouzitelny. Planuju, ze nekdy na vanoce sem dam nejake prvni ukazky (nikoliv ze hry, ale z jednoho mensiho projektu vedle) tak snad to vyjde. Tohoto reseni moc nelituju, protoze aspon vsechno mame pod palcem. Samotny engine mam nakonec po dokonceni hry v planu vypustit jako open source.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 13:49:28    Předmět: Odpovědět s citátem

no ja hodim pohled z neherni praxe, ktera ale s tou herni co se tyce pouziti 3rd party vs. vlastni je vicemene shodna

mame ve firme nemalej framework pro rychlej vyvoj informacnich systemu. dnes (po nejakych 10-15 letech) jsme uz ve stavu, ze mame vetsinu pod palcem a framework se da nazvat nasim.

rozhodne tomu tak ale nebylo na zacatku.

a to z jedineho prosteho duvodu. jak chcete napsat dobrej framework, kdyz vlastne nevite pro co ho pisete a co v nem bude potreba?

proto podle me je znacne vyhodne zacit s 3rd party frameworkem a hlavne vyvinout nejakej finalni produkt. na tom zjistite zda-li vam to staci, zda-li byste neco udelali jinak a nebo jestli je to uplne naprd.

a ano pri treti/ctvrte hre uz muzete byt naskillovani a nektere veci zacit psat po svem a u desate hry prejit na vlastni framework zcela.

ale predstava ze pisu framework od zacatku, tak nikdy neudelam zadnou aplikaci. protoze na frameworku je porad spousta prace.

jo ale framework vam nikdo nezaplati, kdyz v nem neudelate aplikaci...

a kdyz nahradim slovo framework za engine (at uz graficky nebo herni) a slovo produkt za hra. jsme tam kde jsme byli na zacatku a na otazku jsem odpovedel.

ja vim, ze spousta lidi tvrdi ze delanim frameworku se nejvic nauci, ale podle me to neni pravda. pokud neumite v prve rade vyvinout konecny produkt, tak nikdy nevite co ten framework ma vlastne umet a jenom implementujete co vam nekdo rekne nebo si nekde prectete.

mate 3 prdele vlastnich formatu na vsechno (urcite uber-cool optimalizovanych), ale co z toho?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Aldor



Založen: 06. 09. 2008
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 14:00:55    Předmět: Odpovědět s citátem

To, o čem rezna mluví, je i obsahem prima článku: http://scientificninja.com/blog/write-games-not-engines (Určitě už to tu někde bylo, ale do téhle diskuze to podle mě patří).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bluefire



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 10

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 15:41:56    Předmět: Odpovědět s citátem

A pak tady mam najít 2d programátora Very Happy by se to tu mělo přejmenovat z ceske-hry.cz na ceske-enginy.cz Laughing Laughing Laughing
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eX1



Založen: 11. 04. 2010
Příspěvky: 132
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 15:50:21    Předmět: Odpovědět s citátem

A zkoušel tu někdo třeba editor Unreal Development Kit (UDK) ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 17:40:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak záleží, co chceš dělat... hru nebo se učit programovat Smile
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 19:00:31    Předmět: Odpovědět s citátem

perry napsal:
Tak záleží, co chceš dělat... hru nebo se učit programovat Smile


Já myslím, že na vytváření hry na nějakým enginu se naučíš programovat stejně dobře, jako na vytváření enginu (dokud ty hry neděláš v GameMakeru Very Happy).

Já třeba, než jsem začal dělat v Irrlichtu, tak jsem neměl tušení, jak to všechno vykreslování scén přesně funguje, mě stačilo načíst si model, texturu a mohl jsem s tím dělat co jsem chtěl. No a za ten rok, co si s tím hraju už mám slušnou představu, co všechno se v pozadí děje (ono to ani moc nejde, nenaučit se to, když chce člověk dělat něco ne úplně triviálního) a asi bych dokázal nastínit i nějaký ten engine.

Každopádně jsem byl díky tomu ušetřen sezení u dokumentů k tvorbě enginů a naučil jsem se všechno důležitý při dělání her. A nemusel jsem kvůli tomu znovu vymýšlet kolo.
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 20:11:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono je divný srovnávat situaci dnes a třeba před deseti lety (kdy mnozí z nás začínali). Tehdy člověk neměl moc přístupu k netu a tolik těch enginů taky nebylo, takže to byla trošku jiná situace.
Dnes mi přijde lepší ta cesta, kterou naznačil řezňa...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Játro.m



Založen: 01. 02. 2010
Příspěvky: 230

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 21:11:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Treba ja si pisu vlastni engine, je to hezkej adrenalin si vsechno psat od nuly, hledat ty nejlepsi reseni a potom zjistovat ze je to napi*u a cely to znova prepisovat. Cizi enginy mi nikdy nesedely kvuli moji nemoznosti si zvykat na nejaky vymysly jinejch lidi.

Sice je to jenom rocni dite, ale myslim ze to nevypada tak strasne.





//jeden hodne starej scrn s preexponovanym bloomem




prakticky vsechny formaty (krome textur (dds)) jsou formaty vlastni, jak animacky, staticky modely az po level format.

EDIT, jeste TTF


Naposledy upravil Játro.m dne 11. prosinec 2010, 09:18:53, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1555

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2010, 21:27:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Jde nějak propojit Ogre se SDL? SDL jde používat s opengl i s directx, takže principielně by to jít mělo... Otázka je, jestli to už někdo zkoušel. Jak tady někdo psal, Ogre je 3D engine, takže by neměl být problém jej oprostit od input managementu a zachovat jen grafickou část.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. prosinec 2010, 03:11:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Játro.m napsal:
Cizi enginy mi nikdy nesedely kvuli moji nemoznosti si zvykat na nejaky vymysly jinejch lidi.


Tak to budeš mít v praxi asi dost velkej problém, protože reálný programátorský job znamená vrtat se v cizím kódu větší část pracovní doby (čím větší projekt, tím horší to je). Málokdy si budeš moct napsat něco podle sebe a když jo, tak to musí být konzistentní se zbytkem, tedy s kódem, kterej jsi ty nepsal a kterej stejně musíš znát.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna