Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
sulthan

Založen: 24. 10. 2007 Příspěvky: 104
|
Zaslal: 2. duben 2011, 20:28:54 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Lenze zober si, ze ked Nokia zacne koncom roku nabiehat na WP7, tak o rok bude v obehu miliarda telefonov s WP7. |
Miliarda to opravdu nebude Nokia to da na par telefonu, nemuze zatim uplne odepsat symbian. Krome toho nokia velmi ztraci na podilu na trhu kvuli slabemu HW oproti konkurenci. Ma sice telefony, ktere vypadaji zvenku stylove, ale jeji dotykove displeje jsou porad o tridu horsi nez pouzivaji Samsung, Apple i HTC. A vetsinou i procesory jsou vykonove o dost slabsi.
Zaroven se ale Samsung pokousi prosadit svuj vlastni operacni system Bada. Ten ma IMHO mnohem vetsi sanci na prosazeni nez WP7.
A pak je tu stale jeste Blackberry, oblibene mezi managery.
Pochybuju, ze klesajici prodejnost nokie ovlivni jen nasazeni noveho operacniho systemu a marketingovy tlak microsoftu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 4. duben 2011, 16:32:03 Předmět: |
|
|
K čemu je, že Nokia vyrobí miliardu mobilů s WP7, když je skoro nikdo nebude kupovat? _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 4. duben 2011, 16:39:54 Předmět: |
|
|
Nejako velmi cierne to vsetci vidite. Az take zle to zase nebude. Prinajhorsom to bude pol miliardy a za 2 roky - no hroza
Nokia nie je v pozici vypadnutia trhu - je sice v pozicii straty dominantnej trhovej pozicie, ale nie naveky.
No, uvidime. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sulthan

Založen: 24. 10. 2007 Příspěvky: 104
|
Zaslal: 4. duben 2011, 23:26:17 Předmět: |
|
|
"the only question is how long will it take"
"...there are many Symbian devices in the pipeline..."
Symbian jako system IMHO uz davno presluhuje a Nokia ho mela odepsat uz pred nejakou dobou misto toho, aby do nej dal investovala spoustu penez. Spoluprace s microsoftem je pro ni urcite dobry krok, ale zmeny se neudelaji pres noc. A uz ted ma nokia docela dost zpozdeni oproti Androidum a Applum.
Nokia na tom samozrejme neni tak spatne, aby zkrachovala, prodava ohromne mnozstvi low end telefonu, ale velky prachy jsou ted ve smartphonech a bude mit velkou praci do nej proniknout. Jen novy operacni system ji nepomuze, potrebuje neco vic. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 4. duben 2011, 23:30:41 Předmět: |
|
|
sulthan napsal: |
"the only question is how long will it take"  |
Ano také jsem si všiml této gramatické chyby. A myslím že není jediná v tom textu. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Chroust

Založen: 28. 03. 2011 Příspěvky: 25 Bydliště: Jihlava - Czech Republic
|
Zaslal: 18. květen 2011, 14:02:06 Předmět: iOS - Flash - Licence a podobné věci které nechápu |
|
|
Ahoj Borci, zajímal jsem se o vývoji věcí na IPad a zjistil jsem, že Apple je trochu skoupý na slovo. Takže se zeptám. Abych mohl být iOS vývojář - musím být majitelem licence (99USD na rok) taktéž musím být vlastníkem počítače se sytémem MacOS cituji: "You must have an Intel-based Mac running Mac OS X Snow Leopard to develop Mac OS X and iOS apps for the App Store" - takže si musím pořídit MacBook a abych to jako mohl testovat tak si navíc musím pořídit IPad. Chápu to dobře? (Nestačil by mi jenom ten stupidní IPad ?)...
No a teď k těm praktickejm: Můžu koupit IPad přímo z Apple Store US - jestli ano jak (může to ušetřit asi 10% ceny)? Můžu využít pro nákup PayPal, jakož i při zaplacení licence? No a to nejdůležitější. Můj Flash CS4 nabízí možnost publikovat aplikaci jako Macintosh projektor, která teda na Macu běží. Nicméně četl jsem, že Apple už dovoluje používat aplikace třetích stran. Je tedy takto vytvořená aplikace prodejná? A poslední pokud nákup bude nějak fungovat, mohu tu registraci na Apple Store použít stejnětak jako iOS Developer?
"Já věděl že jednou přijde doba, kdy na mě to jabko přijde a já se budu muset učit jinej systém, sakra a navíc kupovat další zbytečnej hardware!" |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 18. květen 2011, 15:43:24 Předmět: |
|
|
Nejsou jenom MacBooky, nejlevnější je ten Mac mini (nebo koupit použitý starší Mac a upgradnout na OS X 10.6). Mimochodem i tady na fóru má dost lidí MacBooka , včetně mě, takže tahle položka pro nás odpadá . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 18. květen 2011, 15:57:47 Předmět: |
|
|
Vetsina tech otazek tu na foru byla uz zodpovezena vicekrat. V tomhle vlakne nektere urcite.
Ve zkratce:
Potreba iOS license - potrebujes ji na submit do iOS AppStoru a pro deploy do realneho zarizeni. Nepotrebujes ji pro vyvoj. Da se vyvijet i bez license, ale nemuzes ty dve vyse uvedene veci - takze je to spis na vyzkouseni.
Potreba Macu - ano, potrebujes intelovsky Mac (takze ne ty stare), klidne MacMini. Pokud budes delat na nejakem enginu co ma export na iOS (torque, unity, i ten Flash), tak ani ten Mac nepotrebujes. I kdyz budou tam nejake problemy. Proste ten Mac se hodi.
Potreba iPadu - nepotrebujes ho teoreticky. Staci testovat v emulatoru. Ten je soucasti SDK. Jde to tedy teoreticky, v praxi je to na prd, protoze testing na realnem zarizeni je proste potreba. V emulatoru treba nenasimulujes akcelerometry, jen otoceni o 90 stupnu.
Z US koupit tak, aby ti to poslali sem do CR nemuzes. US store Applu je jen pro US region. Dole vlevo na na strankach Apple storu najdes tlacitko pro prepinani regionu pro obchod. CR tam neni. Apple v CR neni, ma tu jen licensovane prodejce - externi firmy, kterym dal pravo prodavat zde Apple produkty.
Jinak da se to v US koupit, poslat si to na US adresu a pak preposlat do CR. Vzhledem k zmenam zakona o cle, platbe DPH, platbe preposilaci firme, platbe za prepravu samotnou se to aktualne uz skoro neoplati. Chce to znameho v US, co ti to priveze.....
Placeni license pres PayPal tusim vubec nejde. Kreditka jde v pohode, ale pro CR je to opet trochu dementni. Prestoze normalne na iOS AppStoru muzes platit kartou online bez problemu, tak u zaplaceni license ti system Applu rekne, ze z tve zeme to zaplatit online nejde a musis vyplnit formular, ten odfaxovat Applu a tak do 10 dnu ti poslou zpet kod, ktery ti aktivuje na tvem iOS developer uctu iOS licensi.
Co se tyce Flash CS4. Pozor, to ze to dela Macintosh Projector aplikaci, neznamena, ze ti to pobezi na iOS zarizenich. To nepobezi. Nicmene CS5ka umi delat i iOS porty. Nicmene to nedoporucuju. Bezi to dost debilne. Zkousel jsem to a je to udesny, spatny FPS (jakmile nedelas aplikaci jako Flex project, tedy jen kod co grafiku vyuziva nactene PNG, ale pouzijes trochu Flashe - movieclipy s animacema, tak mas FPS tak 2 a min ), spatny ovladani dotykovych vstupu, celkove desne omezeny (akcelerometry, multitouch a dalsi veci proste nemuzes vyuzit.....)
Presto ano, build z Flashe se da normalne submitnout a na store se dostane. Samotny Adobe se plno aplikacema do byly udelany ve Flashi a jsou na storu (i hry) chlubi.
Nicmene jestli se nepletu, tak jsi autor te Flash adventury a tu jak jsem videl, tak je hodne zalozena na vyuziti animacnich schopnosti Flashe, takze jestli jsi planoval ji preklopit na iOS, tak to je uplne unreal. To je treba taky duvod, proc Machinarium neni na iOS, prestoze na Macich se prodava o sto sest. Dostat to na iOS by znamenalo predelat vsechny animace na normalni obrazove snimky, zadnej Flash a movieClipy.
Posledni vetu o registraci na Apple store a iOS developerovi jsem nepochopil co myslis, takze nemuzu odpovedet.
Jo a jeste jedna vec. License iOS developera se nevztahuje na licensi Mac developera. Kdyz si zminoval ten Mac projector. Flashove programy pro desktop se daji submitnout na Macovy store (predposledni update Snow Leopardu prinesl AppStore jako na iOS pro normalni Macy), ale musis ten vystup z Flashe jeste docela komplikovane upravit rucne (na netu jsou navody a tutorialy) a musis mit licensi Mac developera. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Chroust

Založen: 28. 03. 2011 Příspěvky: 25 Bydliště: Jihlava - Czech Republic
|
Zaslal: 18. květen 2011, 20:07:42 Předmět: Díky za vyčerpávající odpověď |
|
|
Teď už v tom mám trochu jasno. To už je tedy docela hardcore. Ano toť, já... totiž budu dělat pokračování a pikantní myšlenka byla dostat to na i na Mac a iOS. To ale nevypadá, že by byla nějaká schůdná cesta, jak to provést. Já bych si ten hardware klidně i pořídil, kdybych věděl, že to nějak nějak půjde. Jinak první verzi jsem na testoval na kolegově MacBooku Pro, běželo to úplně bez problémů. Tedy pro iOS to asi nemá smysl. Díky za nasměrování. Co se téče byrokracie, myslel jsem si, že jdu z křížkem po funusu, není to tak dlouho, co ten nový zákon přišel v platnost.... argh.
Ta moje hra je celý jeden velkej Movieclip... vlastně jediná bitmapa je tam pozadí, jinak samej vektor. Takže jediná možnost, zkusit to dostat na Macy přes ten projektor... hm a jaksi taksi to upravit pro ten App Store. Aspoň nějaká možnost. Zkusím o tom ještě něco pročíst.
Posledni moje věta je tedy pasé, když je to tak komplikované a skoro se to nevyplatí, Flashi. Totiž zajímalo mě to, že když si udělám registraci na Apple store, zdali mohu stejný účet použít na App Store i pro ten Developer účet.
Ještě jednou díky, za tyhle informace... ten MacBook nebo MacMini koukám bude stejně čímdál větší nezbytnost. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Seto
Založen: 11. 08. 2007 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 18. květen 2011, 20:34:02 Předmět: haxe |
|
|
nazdar, sice som necital cely topic, ale hodi sa zmienit jazyk haxe -> http://haxe.org/
myslim ze ma podobne api ako actionscript a vies to dostat do c++ aplikacie, flash, iphone....myslim ze aj android a ine... na ten iphone do mozes aj z windowsu vyvijat a na vydanie tusim potrebujes ten developersky kluc, ktory si od applu zaobstaras... ale testovat sa da aj bez v simulatore |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 18. květen 2011, 21:39:09 Předmět: Re: Díky za vyčerpávající odpověď |
|
|
Zas nechci uplne odrazovat. Mozna se s tim Flashem da pohrat a vysledek bude obstojne funkcni i na iOS.
Moje zkusenost byla, ze sem vzal nejakou starsi Flashovou reklamni hru co sem mel na disku (totalne prasacky napsanou samozrejme nebot jsou na to dycky totalne sibenicni casy), udelal klik klik klik - exportni mi iPad vysledek a ten pak nahral na iPad a jelo to tak frame za sekundu Tak jsem zkusil pohledat nejake clanky cim to a tam neco psaly ze ty movie clipove aplikace nejsou moc na ty iOS porty idealni a byly tam na ukazku nejake testovaci aplikace a porovnani FPS (na ruznych iOS zarizenich), bohuzel uz nevim link na ten clanek. Pak sem jeste portnul druhou vec, coz byl vicemene Flexovy projekt a to uz jelo na iPadu celkem slusne, ale furt to nebylo uplne ono. Na iOS zarizeni vetsina veci jede proste tak svizne, tohle jelo jako ok, ale svizne ne.
Nicmene vzhledem k tomu, ze na iOS jsou Flashove hry, tak asi to jde. Ale chce si to s tim pohrat. Rozhodne musis resit kolik objektu mas ve scene, aby to jeste utahlo. Pripadne ruzne optimalizace. Coz na PC - win ci mac, to je jedno - resit v soucasne dobe pri soucasnem vykonu pocitacu proste vubec resit nemusis.
Chroust napsal: |
Posledni moje věta je tedy pasé, když je to tak komplikované a skoro se to nevyplatí, Flashi. Totiž zajímalo mě to, že když si udělám registraci na Apple store, zdali mohu stejný účet použít na App Store i pro ten Developer účet. |
Nevim co myslis Apple store - asi web apple.com a tam sekci store, ze? Tusim, ze ty ucty jsou jednotne a pokryvaji vse - web, iTunes, iOS store. Takze ano. I s timhle uctem se muzes prihlasit na developer.apple.com a aktivovat si tam developer licensi (iOS, mac, safari). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Chroust

Založen: 28. 03. 2011 Příspěvky: 25 Bydliště: Jihlava - Czech Republic
|
Zaslal: 24. květen 2011, 12:21:19 Předmět: Díky za rady |
|
|
Zkusím se podle nich zařídit a ozkoušet to. Pak bych sem dal vědět své postřehy. Taky mě napadlo, že bych to zkusil Steam a udělal to podobně jako Amanita u S2... zatím ale vůbec nevím jak Steamworks pracuje... no je pořád se čemu učit. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 24. květen 2011, 13:05:40 Předmět: |
|
|
BTW jak je to s Adobe AIR na iOS, stejný případ, jde to už nějak provozovat? Jen že na aDevCampu byl předváděný AIR pro Android a už tam byly pro deploy i radiobuttonky na iOS a MeeGo(?) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Chroust

Založen: 28. 03. 2011 Příspěvky: 25 Bydliště: Jihlava - Czech Republic
|
Zaslal: 25. květen 2011, 01:42:10 Předmět: Dobré info |
|
|
Adobe teď spustilo nové infostránky.... spousta informací je tam a myslí, že o AIR se tam dá také něco najít ;)
http://www.adobe.com/devnet/games.html
Důležitej poznatek, nepokoušejte se na appstore dávat věci v as2ce... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|