.[ ČeskéHry.cz ].
Expanze - TB strategie (Vydáno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 3. duben 2011, 10:47:56    Předmět: Odpovědět s citátem

OK, teď se citím trapně. Smile Asi to bylo uložené v cash paměti, že se mi to zobrazovalo, tak snad tradiční imageshack.us nezklame.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 3. duben 2011, 13:45:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Podle mě to vypadá dost dobře.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 4. duben 2011, 08:25:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Houp napsal:
Asi to bylo uložené v cash paměti

Aneb jak se zpívá v jedné Rytmusově písničce, "přemejšlej o tom ale nepochybuj, není čas ztrácet čas, rozhlídni se a už kešuj"? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 10:10:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Jelikož se mi zatím zde nedostalo žádné reakce na hratelnost hry, tak udělám malou anketu. Co je důvodem, proč jste hru ještě nevyzkoušeli?

1) Tahové strategie mě nelákají
2) Grafika nezaujala
3) Hraji jen webovky, nechci stahovat 30MB hru
4) Mám pouze linux (/averzi vůči only Windows hrám)
5) Nechci instalovat XNA 4.0 redistributable a Net Framework 4.0
6) Obávám se složitosti hry, nechci studovat pravidla
7) Jiný důvod (prosím napsat jaký)
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vivi



Založen: 24. 04. 2010
Příspěvky: 16
Bydliště: Opatovice nad Labem

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 11:43:59    Předmět: Odpovědět s citátem

1)
_________________
Můžete mě najít jinak pod jménem CzechRPGManiak.
Pracuju v RPG Makeru a snažím se naučit v nějakem 3D Game enginu.
Nejsem žádný profesionál tak to tak berte.
Děkuju Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 11:52:33    Předmět: Odpovědět s citátem

6) + 7) Nemám na to čas*, ale jak dodělám diplomku (za cca měsíc), tak ji vyzkouším.

* problém s časem se týká všech delších her, ale TB strategií přednostně.
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 12:13:30    Předmět: Odpovědět s citátem

něco jako 5) ? stáhl jsem si hru, avšak i přes to, že grafika je dosti jednoduchá, je to hodně pomalé (cca 15 FPS na začátku hry). Sice jsem na Acer Aspire One, ale když to zvládá třeba IL2 nebo Flashpoint, tak by to snad takhle prostou grafiku zvládnout mohlo (pokud tedy ovce a stromy nemají 20 000 polys) Confused . Ale až se dostanu k výkonnějšímu stroji, tak vyzkouším, tahovky mě berou a Osadníky hraji rád Smile
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 12:32:21    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
tak by to snad takhle prostou grafiku zvládnout mohlo (pokud tedy ovce a stromy nemají 20 000 polys) Confused .


Bohužel tvůj předpoklad je správný. V průběhu vývoje jsem to neodchytal a teď nevím, jestli se mi podaří přesvědčit grafičku o udělání trochu low poly grafiky. (teď má starosti s vlastní bc) Ale je to tak, modely mají desetitisíce polygonů. (trefil jsi nejnáročnější hexy - les a pastvina)

Co mi spočítalo XNA : (počty polygonů)
Cesta: 16772
Město: 838
Pevnost: 4258
Klášter: 16026
Tržiště: 3006
Obilné pole: 2714
Listnatý les: 87439
Kamenná mohyla: 2104
Pastvina: 41800
Rudnaté hory: 2470
Poušť: 3618
Voda: 1530
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 13:45:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Houp napsal:
Cesta: 16772
Město: 838
Pevnost: 4258
Klášter: 16026
Tržiště: 3006
Obilné pole: 2714
Listnatý les: 87439
Kamenná mohyla: 2104
Pastvina: 41800
Rudnaté hory: 2470
Poušť: 3618
Voda: 1530

Moment, chceš říct, že tohle jsou počty trianglů na jeden hex?

Ta voda vypadá spíš na použití cca 30 tris než 1500!
Celkově výsledná kvalita grafiky odpovídá spíš desetině použitých tris + velmi low-res textury ... což by mě nepřekvapovalo, ale ty čísla co jsi sem teď dal vůbec neodpovídají výslednému dojmu.
Neměl bys někde na ukázku wireframe?
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 14:37:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Třeba to je wireframe Wink.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 14:42:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Hunter napsal:

Ta voda vypadá spíš na použití cca 30 tris než 1500!


Je to tak. Konkrétně u vody problém vznikl v tom, že se udělala základní hexa, která se rozkouskovala a z ní se vytahovaly např. hory, což mi přijde v pohodě. Jenže ta rozkouskovaná hexa se použila i pro vodu. Já si toho všiml až poté, co jsem zkusil vykreslit vodu do velké dálky, najednou mi to přestalo chodit (což bylo divné, když by vodě stačilo ne 30, ale 18 trianglů -> nemusí být zespoda)


_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 15:18:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Tady ten systém, kterým je to udělané má logiku, pokud pro texturování používáte vertex painting ... pak se dá snadno přiřazovat textura vertexům, mezi vertexama uděláš nějak blend a máš jednoduchej variabilní systém jak přidávat materiály (popravdě mi ovšem není jasné, jaktože město má 838, když to vypadá, že počet který má voda - 1530 - kde nic není, by měl být minimální).
I když si nemyslím, že v tomto případě by měl vertex painting smysl, udělal bych normálně jednu texturu pro každý hex zvlášť.

Ve vaší grafice je pak poněkud absurdní, že pastvina s pár kůlama a pár cosi (ovce?) co skoro není vidět má 40k, les s 20 stromkama má 80k, ale na chudáky mlýna a domečka už se moc nedostalo, takže ty mají jen 100.
Pak to vypadá tak, že ty velké a nápadné objekty vypadají graficky předpotopně, ale zato ty objekty, které nejsou skoro vidět, jsou promodelované do detailů Smile

Celkově pak HW náročnost neodpovídá kvalitě grafiky, protože tohle musí běžet plynule i na průměrném smartphonu!
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 14. duben 2011, 12:24:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Vím, že by to mělo běhat na mnohem slabších strojích. Jen optimalizace na výkon PC není momentálně primární.

Nejen složitými modely je dán nízký výkon. Např. si myslím, že by pomohl instancing, minimálně pro vodu. Dále např. nemít les jako jeden model, ale mít zvlášť strom(který je tam vícekrát naklonován jen s jiným scalem) a zvlášť podklad. Když bude čas, tak se kouknu určitě i na optimalizaci.

Ale i mimo AI(bc) stále chybí dost pro hru důležitých věcí. Zvuky, hudba, tutoriál, kampaň. Navíc je trochu výzvou udělat multiplayer po LAN. (když není hra od začátku pro multiplayer navrhována)

Je dost možné, že po BC s prací na této hře skončím. Vývoj stále baví, ale jelikož zatím téměř nulová odezva, tak motivace hru rozšiřovat je minimální.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 3. červen 2011, 20:46:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Bakalářka dodělána, hra nikoliv (chybí věci podstatné pro kompletní hru - zvuky, tutoriál, kampaň), ale AI, která je důležitá pro bakalářku, je hotová.

Pro případné zájemce ukázka toho, co může být vystupem bakalářského studia na felu - (text bakalářky). Tedy doufám, že může. Jestli může se dozvím dle posudků a obhajoby.
Myslím, že může být přínosem pro osoby, které chtějí do své hry udělat umělou inteligenci a neví, kde začít. Je tam popis několika často používaných technik obecně pro herní AI, nejen pro TB strategie.

Pokud by někdo chtěl, můžu dodat i kód implementace jednotlivých AI.

Dodělávat hru pravděpodobně nebudu, především kvůli všeobecně nízkému zájmu, nejen tady na fóru.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 4. červen 2011, 09:24:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Houp to snad myslis vazne, ze HNED V PRVOM RIADKU mas chybu? Ty nevies ako sa tvoja skola vola????????????? Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

Idem citat dalej... Mas stastie, ze ti to vedie Hapala, ten je strasne v pohode (az prilis, dobre viem Very Happy).

Ok, tak som to preskroloval. Urcite to prejde aj u narocnejsieho oponenta. U easy (rozumej doesn't give a fuck Very Happy) veduceho/oponenta to moze byt aj za A/B Very Happy
Urcite by ta mali skritizovat za formalnu stranku (formatovanie), pokurvenie nazvu skoly, cele je to priserne dlhe (riadkovanie 1.0, natlaceny text a tolko stran je na BP sakra dost, kto to ma citat? Ver tomu, ze ani tvoj veduci Very Happy), slangove vyrazy ("bakalářka"). Zalezi, ako velmi sa im v tom bude chciet vrtat.

Celkovo je to ale na FEL BP pekne a urcite bez problemov prejde cez hodnotitelov i cez obhajobu. Pekne.

Win! Very Happy
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 2 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna