.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL: podivné glTexImage2D

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 11. květen 2011, 12:26:41    Předmět: OpenGL: podivné glTexImage2D Odpovědět s citátem

Čau,
mám problém s načtením textury! :-) Dostal jsem chuť načíst texturu o velikosti 2048 x 2048 - RGB UNSIGNED_BYTE. Můj doteď funkční kód mě zklamal - textura je rozbitá - barvy přibližně sedí, ale zdá se, jako bych viděl jen část textury a ještě rozházeně (např. velký nápis přes půl textury uprostřed, vidět neni).

Ale teď přijde to zajímavé - když texturu načtu komprimovanou, vše je vpořádku, když načítám 1024x2048, také vše vpořádku, ale 2048x1024 je opět rozbité! Jakobych nemohl překročit šířku 2048, ale výšku ano. A ještě divnější je, že RGBA se taky načte jak má i při 2048 x 2048. Zkoušel jsem všelijaké internal formaty, včetně čísla "3" a bez výsledku. Nechápu to.

Z toho usuzuji, že data jsou načtena dobře a že část funkce glTexImage2D, která čte obrázek, funguje (jinak by internal format GL_COMPRESSED_... nefungoval).

Moje ATI X1600 by měla umět textury až do 4096 (pro formát RGB jsem dokonce ověřit přes GL_PROXY_TEXTURE).

Napadá Vás něco?
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. květen 2011, 12:39:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Postni screenshot, jak vypadá ta rozbitá textura po vykreslení.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 11. květen 2011, 12:48:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Textura po vykreslení na quadu vypadá takhle:

http://brozura.hkkfilm.eu/skybug.png

- je taková vždy, nejsou to náhodná data z paměti

a originál textura vypadá takhle:

http://brozura.hkkfilm.eu/sky.jpg

Zatim jsem tomu věnoval jen pár hodin, takže jdu ještě na to, ale už mi pomalu dochází nápady, proto sem to hodil na fórum.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. květen 2011, 12:51:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Počkat - to se ti jako zobrazí celý šedý? Nikde ani část oranžové?

Co se stane, když to načteš jako GL_RGBA?
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 11. květen 2011, 12:59:47    Předmět: Odpovědět s citátem

No, jako GL_RGBA, stejný výsledek. Ale pokud to načtu jako GL_COMPRESSED_RGBA_S3TC_DXT1_EXT nebo i GL_COMPRESSED_RGB_S3TC_DXT1_EXT, tak je vše vpořádku.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. květen 2011, 13:29:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Nevím. Buď je chyba u tebe nebo v driveru. Zkus to na jiném hardwaru.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 01:44:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Mám ATI X1650, stejný čip, a problém nemám. Rozlišení do 4096x4096 úplně v pohodě, formát jakýkoliv, a to jak s kompresí tak i bez. Možná vada při výrobě?Razz Možná chyba při vytváření kontextu? A nebo fakt ty drivery...

Kdyžtak pošli tu aplikaci, vyzkouším ji, jestli mi to taky bude dělat. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna