Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
FrantaTomanu
Založen: 06. 01. 2011 Příspěvky: 9 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 27. červenec 2011, 12:11:58 Předmět: Sokoban 3D - Ubuntu Linux |
|
|
Zdravím,
před nějakým časem jsem dokončil velice jednoduchou verzi hry Sokoban. Je to můj první 3D projekt.
Web projektu: http://sokoban3d.frantatoman.cz/
Naleznete zde krátkou dokumentaci v PDF, dokumentaci zdrojového kódu (Doxygen).
K tomuto projektu jsem se snažil vytvořit i svůj malý engine, vzhledem k tomu, že jsem nechtěl využívat bastling (tj. absolutně vyprasenej kód, hlavně aby nějak fungoval). Ale i tak je to dosti nedokonalé, můžete se podívat sami, zdrojové kódy jsou k dispozici na adrese: http://sokoban3d.frantatoman.cz/src_sokoban3d_01_06_2011.zip
Vývoj probíhal na Linuxu (distribuce Ubuntu) s využitím knihoven DevIL, Freetype 2, GLUT a PJ C++.
Do týdne bych měl mít přepsanou verzi s využitím knihoven:
OpenGL
DevIL
Freetype 2
Hra i s jednoduchým enginem má cca 70 tříd, přičemž logika hry je složena ze 3 nebo 4 tříd, tudíž jsem spíše veškerou práci věnoval na tvorbě enginu.
Screenshoty
Obr. 1 - Úvodní obrazovka
Obr. 2 - Vytvoření profilu uživatele
Obr. 3 - Hlavní menu
Obr. 4 - Hra
Děkuji za zhlédnutí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ian
Založen: 27. 08. 2007 Příspěvky: 1
|
Zaslal: 29. červenec 2011, 14:45:12 Předmět: |
|
|
Vypadá to pěkně, navíc jsem rád, že se tu objevila hra pro Linux. Jen několik připomínek: škoda, že zdrojáky nejdou zkompilovat trojkombinací ./configure, make, make install, projekt do eclipse se mi nepodařilo načíst. Ve hře jsou opravdu jen dva levely? Jasně, člověk si může vytvořit vlastní, ale na to zase chybí v dokomuntaci popis formátu souboru s levelem (ok, dá se to odkoukat z těch dvou _________________ -- ian |
|
Návrat nahoru |
|
|
FrantaTomanu
Založen: 06. 01. 2011 Příspěvky: 9 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 29. červenec 2011, 15:03:54 Předmět: |
|
|
Děkuji, je to v podstatě můj první "větší" výtvor. Pracoval jsem na tom jenom 14 dní, přičemž jsem se toho musel hodně doučit.
Ve hře jsou jen dva levely, které posloužili k účelu, a to odevzdání cvičícímu na prográmko. Případně do dokumentace doplním strukturu levelů.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
eX1
Založen: 11. 04. 2010 Příspěvky: 132 Bydliště: Přerov
|
Zaslal: 29. červenec 2011, 15:44:26 Předmět: |
|
|
Kdyby to bylo pro Windows, tak řeknu dobrý, ale jak jsem viděl že pro Linux, tak říkám luxus! . Na to ze jsi na tom pracoval jen 14 dní a během toho ses učil novy věci, tak si myslím že to vypadá na 1. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 29. červenec 2011, 17:47:27 Předmět: |
|
|
do buducna spravit aj 64bitovu binarku. inak je to velmy pekne. len ten cierny stvorec okolo mysi vyzera trochu blbo. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 29. červenec 2011, 19:35:40 Předmět: |
|
|
K čemu 64bit binárku? Tohle není aplikace, kterou by trápil 2GB limit na proces . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 29. červenec 2011, 20:32:59 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
K čemu 64bit binárku? Tohle není aplikace, kterou by trápil 2GB limit na proces . |
To sis asi spletl s jiným vláknem, tady se o Windows nebavíme. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 29. červenec 2011, 20:35:54 Předmět: |
|
|
Jsou zdrojáky, takže binárku může vytvořit kdokoliv. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 30. červenec 2011, 01:11:03 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Ladis napsal: |
K čemu 64bit binárku? Tohle není aplikace, kterou by trápil 2GB limit na proces . |
To sis asi spletl s jiným vláknem, tady se o Windows nebavíme. |
Kterej normální 64bit Linux neumí spouštět 32bit binárky? Mimochodem tohle píšu z Linuxu. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 30. červenec 2011, 03:47:15 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Kterej normální 64bit Linux neumí spouštět 32bit binárky? |
Binárky spouštět umí, ale to ti může být k ničemu, protože 32-bit knihoven tam bývá minimální množství, takže dost 32-bit aplikací prostě nespustíš (pokud si netahají knihovny s sebou). To je první problém. Druhý problém jsou drivery. Distribuce nedodávají 32-bit 3D drivery pro 64-bit systém, takže 3D jede dost pomalu, nestabilně a s omezenou funkcionalitou. Nikdo nemá zájem to měnit, protože potřeba spouštět 32-bit aplikace v 64-bit Linuxu je až na některé hry téměř nulová. Žádost o 64-bit binárku mi tedy přijde naprosto na místě (i když zdrojáky to jistí).
Ladis napsal: |
Mimochodem tohle píšu z Linuxu. |
Ale psal jsi o Windows. 32-bit Linux totiž nemá limit 2GB na proces, ale 3GB (některý distribuce ale podporovaly i plných 4GB na proces). 32-bit aplikace na 64-bit Linuxu pak mají vždy limit celých 4GB. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 30. červenec 2011, 07:08:25 Předmět: |
|
|
ja som to spustil na 64bit syetemy len som musel dotiahnut rucne dve kniznice ktore to potrebovalo. a to ziadny bezny pouzivatel nebude robit. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 30. červenec 2011, 13:30:33 Předmět: |
|
|
Dobře, mně tyhle věci zajímají, protože jsem teď začal dělat na jedný multiplatformní hře. Nedokážu ověřit problémovost 32bit binárky v 64bit Linuxu, jen porovnám nedávné informace tady na fóru:- Nou potřeboval jen dostáhnout 2 knihovny. Může říct jejich jména a autor hry to může pořešit (mít je s sebou, nepoužívat je, nebo nějak říct uživateli).
- Jiná hra tady na fóru (Family Farm) zas potřebovala jen vytvořit jeden symlink kvůli zvuku.
Jedu teď na 32bit Linuxu, ale díky podpoře virtualizace ve svém CPU si můžu pustit 64bitový uvnitř 32bitového, takže můžu pro svou hru vytvořit a odzkoušet i 64bit binárku, když by bylo potřeba.
PS: Když to tak čtu, tak jsem rád, že jsem na notebooku zvolil 32bit Linux místo 64bit. Nechci řešit ty problémy a že mi některé věci nepůjdou spustit (co by mi vlastně mohlo 64bit přinést?). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
|