Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 6. srpen 2011, 00:14:23 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Mna osobne by iritovalo, ak by zoznam suborov v projekte mal viac ako 20-30 suborov. |
Ty asi musíš dělat na hodně malých projektech. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mantharis
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 39
|
Zaslal: 6. srpen 2011, 00:42:08 Předmět: |
|
|
->VladR
S tim rozdelenim do mensiho poctu souboru teda nesouhlasim...mit soubory s nekolika tisici radky mi prijde perverzni.
Pouzivas treba nejaky tymovy repository nebo tak neco?
...bych asi silel resit konflikty v tak ohromnejch souborech
...do toho kazdej update potom prakticky musi znamenat modifikace napric vsemi soubory kdyz jich je malo a sou tak obrovsky
Pak neco zmenis a musis prekladat celej ohromnej blok kodu.
A pak ta orientace v tak dlouhym zdrojaku...jak se v tom orientujes?
...proste imho starej zlozvyk, kterej nema zadny racionalni opodstatneni ( az na lenost ) _________________ If the God gave us the source code we could bug the world. |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 6. srpen 2011, 14:13:44 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
VladR napsal: |
Mna osobne by iritovalo, ak by zoznam suborov v projekte mal viac ako 20-30 suborov. |
Ty asi musíš dělat na hodně malých projektech. |
V praci samozrejme nie. Ale tam som za to plateny, takze tam to potlacim.
Doma sa ale rozculovat pri prehladavani projektoveho adresara nemienim a max. co som ochotny akceptovat su dve stranky suborov v IDE nahladovom okne.
Zabudate, ze Visual Studio vie robit Folding - cize aj ked ma niektory subor 15.000 riadkov, po foldingu tried je tak na 4 obrazovky
citace: |
...proste imho starej zlozvyk, kterej nema zadny racionalni opodstatneni ( az na lenost ) |
To vsetko ma praveze mnoho rac.opodstatneni a je najlepsi sposob ako byt najefektivnejsi, kedze doma kodim sam.
citace: |
Pouzivas treba nejaky tymovy repository nebo tak neco? |
Doma ? Kde za to nie som plateny ? Ty si iny srandista Bohate mi staci, ked to pravidelne v praci zazivam, kolko casu, nervov sa straca na praci s repository. Pouzivali ste niekto ClearCase od IBM ? Toto keby som pouzival doma, tak skoncim niekde pri rotujucej otexturovanej kocke a v zivote by som nic poriadne nenakodil. Pre jedneho kodera repository nema vyznam. Pravidelne zalohy to nahradia, plus splnaju druhy ucel - je to backup. Lokalne SVN je mi naprd, ak mi klakne disk...
citace: |
Pak neco zmenis a musis prekladat celej ohromnej blok kodu.
A pak ta orientace v tak dlouhym zdrojaku...jak se v tom orientujes?
|
Orientacia vdaka Foldingu nie je ziaden problem (ako som pisal, ked foldnes 40-50 tried - zaberie to 2 obrazovky - no fakt hroza ) a kompilacia jedneho zmeneneho, aj ked velkeho suboru, je v pohode. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 6. srpen 2011, 14:23:10 Předmět: |
|
|
kodim sam. ale uz len to ked som kodil na notase a desktope tak bol git na servery k nezaplateniu. proste sa spravil commit, push pull a je hotovo. ono ak ste sam tak vam samozrejme nema kde vznikat konflikty.
PS: asi by sa zislo par prispevkov o rozdeleni projektu do samostaneho vlakna. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 6. srpen 2011, 14:47:40 Předmět: |
|
|
Já nevím, ale ta pohoda, když má člověk všechno rozverzovaný a kdykoliv se může podívat přehledně na diff. Podle mě to úžasně zpřehlední práci. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 6. srpen 2011, 14:54:05 Předmět: |
|
|
Vy co máte verzovací systém na lokále, stejně musíte udělat backup na jiný počítat či úložiště. Takže je to práce navíc, pokud se dokážete orientovat v kódu natolik, abyste dokázali vrátit poslední změny. K délce zdrojáků, pro mě není problém ani PL/SQL package plná procedur o 50 tisících řádcích (projektová strategie bylo programovat copy&paste&edit), v Oracle editoru v té době/té verzi nepodporujícím folding (to jsme ještě verzovali do CVS - je to už pár let, ale šlo o českou firmu s tisíci zaměstnanci). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 6. srpen 2011, 15:07:14 Předmět: |
|
|
Osobně bych už nechtěl dělat nic bez verzovacího systému. A opravdu neberu jako velkou časovou zátež jednou za pár hodin pravý klik commit(lokální verzování) - enter a párkrát za den navíc potom dát push(záloha na sever) a enter. Tohle je strašně vytěžující, fakt že jo. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 6. srpen 2011, 18:59:35 Předmět: |
|
|
Ladis> vtip je v tom, ze pokud pouzivas dobry verzovaci system, tak snadne presunuti repository na jiny pocitac je jedna z jeho zakladnich funkci.
Jinak jeden z duvodu, proc pouzivam verzovaci systemy skoro na vsechno (napr. i pri psani clanku) je, ze prave diky verzovani muzu mit rozdelanou praci na nekolika pocitacich soucasne a nemusim se bat, ze bych si nekde neco omylem prepsal nebo si delat starosti s tim, kde zrovna je aktualni verze.
Nevim, co pouzival VladR, ale treba SourceSafe je natolik spatny software, ze odmitam verit, ze to je jenom neschopnosti. Ale je to SW od Microsoftu, takze predpokladam, ze to byla soucast jejich strategie co nejvic zpomalit ostatni vyvojare Nicmene s CVS, SVN, Gitem a Hg a v posledni dobe Perforce jsem zadne zasadni problemy nemel a nijak me pri praci nezdrzuji. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 6. srpen 2011, 22:36:42 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
V praci samozrejme nie. Ale tam som za to plateny, takze tam to potlacim. |
Mně naopak přijde zajímavější dělat na projektu, co má víc než mega řádků kódu. Tam ani všechny soubory neznám (a doufám, že nikdy nebudu muset).
Taky se bez verzování (gitu) neobejdu a to i když dělám sám. Branching a bisectování bugů považuju za standard. Bez toho si vývoj nedokážu představit. Pro jednoho kódera to rozhodně význam má, pokud to s koděním myslí trochu vážně. Naopak takový SVN je podle mě shit největší a na nějaké vážnější projekty bych se mu vyhnul. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lemik
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 138
|
Zaslal: 7. srpen 2011, 01:59:18 Předmět: |
|
|
Já zase preferuji zálohování knižně. Když cítíte, že máte dostatek pohromadě, náhodně rozdělíte ten mega soubor na části, přidáte sem tam nějaké vysvětlivky, smažete uvození většiny komentářů - en voil?: How to program games for Dummies / 24 steps / in 21 Hours je na světě.
Připouštím že jsem si zvyknul používat git i na běžný text.. Stejně jako OndraSej používám více počítačů a navíc můžu mít historii všemožných IM pohromadě... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 7. srpen 2011, 03:47:51 Předmět: |
|
|
Nerozumieme sa. V praci, kde na projekte robi X koderov, je samozrejme nejake SVN nevyhnutne.
Ale ked si clovek kodi doma na svojom projekte sam ? Kolkokrat realne potrebujete diff ? Ja tak 2 razy do roka a aj to si do minuty najdem lokalnu verziu na disku.
Co mne pride perverzne je, to co robia niektori kolegovia - spravia separe subor na 30 riadkov.
Pravda, to sa strati v adresari s 200 subormi, ale aj tak... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 7. srpen 2011, 16:19:05 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Ale ked si clovek kodi doma na svojom projekte sam ? Kolkokrat realne potrebujete diff ? |
Ale ztratíš schopnost bisectovat bugy (najít v historii, kde se něco rozbilo - pokud příčina bugu nejde zjistit jinak, hodí se vědět, který commit to způsobil). Ztratíš branching (historie projektu totiž není lineární, ale je to orientovaný acyklický graf) - minimálně rozdělení projektu na stable a testing je základ (i když pokud neděláš pravidelný release, tak to snad ani není potřeba).
Akorát bych se se SVN moc neoháněl - SVN neumí ani jedno z toho. SVN je spíš na file sharing. Používat systém na file sharing jenom pro sebe nemá význam. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
nem0
Založen: 23. 03. 2009 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 7. srpen 2011, 16:23:04 Předmět: |
|
|
Ked som naposledy pozeral, SVN branche mal. To samozrejme neznamena, ze to je dobry cvs. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 7. srpen 2011, 17:01:57 Předmět: |
|
|
Branching je, že od určitýho bodu v historii se to rozdělí na 2 větve (a někde jinde se to třeba zase spojí). Udělat kopii do vedlejšího adresáře nepovažuju za branch (a zabírá to hrozně moc místa).
Viz třeba tento blog post pro ty, co neví, o co jde:
http://www.g-truc.net/post-0312.html#menu _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 7. srpen 2011, 18:11:21 Předmět: |
|
|
Doma sa mi stane tak 2 razy do roka, ze by sa mi realne zisiel branching, ale aj to len preto, ak sa obcas nedrzim svojho systemu.
Kvoli tomu mi ten dodatocny overhead spojeny s udrzbou SVNka absolutne za to nestoji.
Pokial by som to rovnako pozabudol spravit (branching) v SVNku, tak je mi SVNko rovnako nic platne.
To je to iste ako zo zalohami - mozem mat 10 zaloh.softov na kompe, ale ak raz nezalohujem, su mi na nic.
Je to proste individualne. Niekto to aj doma povazuje za nevyhnutnu vec, niekto za stratu casu |
|
Návrat nahoru |
|
|
|