Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 13. srpen 2011, 22:15:52 Předmět: Generovani VGA signalu pomoci MCU HCS08 |
|
|
Nedavno jsem delal pokusy s jmenovanou rodinou MCU. Napsal jsem o tom clanek:
http://www.franticware.com/blog-hcs08-vga
Jeste nejake ty screenshoty:
Stare zapojeni:
Update zapojeni:
Mozna to pak pujde vyuzit i na nejakou ultra masivni hru typu pong nebo tetris
Jinak jestli najdete na dealextreme nebo nekde nejaky levny barevny display do mobilu komunikovatelny pres SPI, tak sem s tim, to mozna zkusim pri nekterem z dalsich pokusu. To uz by pak sly naprogramovat i narocnejsi hry jako arkanoid apod.  _________________ www.FRANTICWARE.com
Naposledy upravil frca dne 27. srpen 2011, 17:49:23, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
programator

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 38
|
Zaslal: 14. srpen 2011, 21:26:44 Předmět: |
|
|
Chvalim !
Nechystas sa z toho urobit "graficku kartu" ?
Ja mam tiez take plany... Navyse sa este chystam pridat buffering (kde ale moze byt problem s rychlostou pri vyssich rozliseniach) a pod. Akurat procak Motorola po ruke nemam, najblizsie je STM32 - ARM Cortex. _________________ To sa kráti, to sa ruší, rovnica sa neporuší  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 14. srpen 2011, 21:34:12 Předmět: |
|
|
Grafickou kartu uplne asi ne, protoze je to osmibit a ma zalostne malo pameti. S externi pameti pracovat zatim neumim. Kazdopadne se chystam predelat pocitani cyklu na casovac s prerusenim, to by mohlo usnadnit vyvoj. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
programator

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 38
|
Zaslal: 16. srpen 2011, 21:12:51 Předmět: |
|
|
Praca s externou pamatou je v podstate jednoducha, problem vsak moze byt s rychlostou. Pripojis CS (chip select) a ostatne riadiace signaly (ako WP - write protection a ine), adresovacie piny a datove piny. Vacsina mensich dostupnych externych RAM ma paralelny pristup (t.j. sirka slova RAM = pocet datovych pinov).
Potom ostava len adresovat a citat/zapisovat  _________________ To sa kráti, to sa ruší, rovnica sa neporuší  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 16. srpen 2011, 22:32:05 Předmět: |
|
|
Než zkoušet vykreslit pár pixelů, nepřišla by vám větší sranda programovat rovnou GPU na low-level úrovni? (tzn. ne přes GL/D3D) _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 17. srpen 2011, 00:34:17 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Než zkoušet vykreslit pár pixelů, nepřišla by vám větší sranda programovat rovnou GPU na low-level úrovni? (tzn. ne přes GL/D3D) |
Myslis nieco na styl "Command Buffer", alebo to nesuvisi s drivermi ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 17. srpen 2011, 08:41:51 Předmět: |
|
|
Jistě, že to s nimi souvisí. Ono to jde i jinak, než přes command buffer - jde přímo zapisovat registry na kartě - ale to bych nedoporučil, protože command buffer má příkazy, který schovávají některý poměrně hnusný detaily o konkrétních GPU a víc sjednocují interface napříč kartama. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 17. srpen 2011, 13:28:53 Předmět: |
|
|
Cize, robis nabor ? Ja sa priznam, ze som vzdy chcel vediet ako sa kodia drivery, nemas dake linky po ruke, nech mam nejake vecerne citanie na dlhsiu dobu ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 17. srpen 2011, 17:04:55 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Cize, robis nabor ? Ja sa priznam, ze som vzdy chcel vediet ako sa kodia drivery, nemas dake linky po ruke, nech mam nejake vecerne citanie na dlhsiu dobu ? |
Já nábor nedělám, ale některé společnosti ho dělají.
Návody snad ani nejsou. Jediný způsob, jakej znám, jak do toho proniknout, je číst si kód driveru a snažit se ho pochopit a hledat, co by se dalo vylepšit. Největší problémy mají lidi, co neznají OpenGL nebo Direct3D. Interface hardwaru vypadá trochu jako 3D API, akorát místo volání funkcí se uloží jejich popis do command bufferu, případně se tam uloží celé struktury (ve smyslu struct jako v C) o stavech, který se mají nastavit. Je možno taky stavy uložit do resources (textury, buffery) a do command bufferu pak dát jenom příkaz, že si je má načíst z paměti. Hodně věcí je v resources (např. shadery). CPU i GPU mohou pracovat nad stejným bufferem. Není to tak, že bys musel buffer odmapovat (GL) nebo unlocknout (D3D). Můžeš mít klidně funkční pointer na texturu po celou dobu její existence. Je to poměrně flexibilní. Akorát mi vadí neúplná free dokumentace hardwaru a některý naprosto zásadní informace musím z určitých zasvěcených lidí doslova tahat.
Já se ovšem ptal jenom tak ze zvědavosti. Když už si někdo hraje z hardwarem, tak proč ne rovnou něco víc hardcore.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 18. srpen 2011, 10:16:42 Předmět: |
|
|
Pretože ho baví zapájať drôtiky To je to pravé mäso, i keď písať drivery je určite tiež veľmi pekné... Aspoň nemusí z nikoho nič ťahať. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
|