.[ ČeskéHry.cz ].
OPENGL CAMERA + ZBARN ? prosiiim :(
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PCmaniak



Založen: 07. 10. 2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 20:20:42    Předmět: OPENGL CAMERA + ZBARN ? prosiiim :( Odpovědět s citátem

cau lidi prosim ubec nevim jak nato mam kameru a potrebuju kni prilepit model zbrani ale ubec netusim jak prosim nasmeroval by me nekdo na naky web kde bych se o teto problematyce mohl neco dozvedet ? nebo mi tu poradi jak nato ? predem dekuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 20:26:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud se snažíš o FPS, tak prostě tu zbraň nikam neposouvej a kresli ji ve screen souřadnicích...
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
PCmaniak



Založen: 07. 10. 2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 20:27:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Quiark napsal:
Pokud se snažíš o FPS, tak prostě tu zbraň nikam neposouvej a kresli ji ve screen souřadnicích...


ano jedna se o FPS ale moc ti nerozumim screen souradnice ? ehm docela se stydim ale slysim to prvne mohl bys to prosim trosku rozebrat ? dekuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 20:31:35    Předmět: Odpovědět s citátem

jednoducho nakoniec ked je cela scena vykreslena tak
glLoadIdentity();
glTranslate(2,1,0);//posunieme sa do rohu
DrawGun();

alebo ju nakreslis ako prvu je to celkom jedno.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 20:42:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejsem na grafiku moc expert, ale jde o to, že nakreslíš nejdřív svět a všechno jako normálně a pak přes to nakreslíš zbraň - zcela odděleně od světa, prostě ji přeplácneš přes to.

Samozřejmě bys nám mohl napsat něco konkrétního - jak to děláš teď, co používáš za jazyk a engine a tak dále.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
PCmaniak



Založen: 07. 10. 2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 21:18:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Quiark napsal:
Nejsem na grafiku moc expert, ale jde o to, že nakreslíš nejdřív svět a všechno jako normálně a pak přes to nakreslíš zbraň - zcela odděleně od světa, prostě ji přeplácneš přes to.

Samozřejmě bys nám mohl napsat něco konkrétního - jak to děláš teď, co používáš za jazyk a engine a tak dále.


sorry ze sem dlouho neodepisoval Smile dost ste mi pomohli snad to dam nak do kopy Smile jinak jak to delam ted ? nijak Smile ubec sem nevedel jak nato Sad jazyk C++ a na grafiku OpenGL a engin:) no pokousim se o sve dilo Smile
info o enginu:
format map = BSP
format modelu = MD3
format zvuku = wav (casem asi upgradnu na poporu MP3)
atd.... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 21:33:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Mala poznamka: je rychlejsi nejdriv vykreslit zbran a az potom scenu (kvuli internim optimalizacim na karte).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crusty



Založen: 28. 08. 2007
Příspěvky: 120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 21:42:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Mala poznamka: je rychlejsi nejdriv vykreslit zbran a az potom scenu (kvuli internim optimalizacim na karte).


neni uz dnes jedno jestli se kresli od predu nebo od zadu? stejne se to prepina
_________________
http://www.2ox.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MePHyst0



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: SVK/CZK

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 21:53:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Crusty napsal:
Eosie napsal:
Mala poznamka: je rychlejsi nejdriv vykreslit zbran a az potom scenu (kvuli internim optimalizacim na karte).


neni uz dnes jedno jestli se kresli od predu nebo od zadu? stejne se to prepina


ani nahodou Smile a ani dlho este nebude
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 22:11:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Crusty napsal:
neni uz dnes jedno jestli se kresli od predu nebo od zadu? stejne se to prepina

Trocha teorie kolem depth bufferu - je tam popsany uplne vsechno, co by mel programator znat:
http://ati.amd.com/developer/SDK/AMD_SDK_Samples_May2007/Documentations/Depth_in-depth.pdf
Hodne veci z toho taky plati pro nVidie od GF6 (myslim).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ladik-BigBoss



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 162

PříspěvekZaslal: 15. říjen 2007, 14:45:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Crusty napsal:
Eosie napsal:
Mala poznamka: je rychlejsi nejdriv vykreslit zbran a az potom scenu (kvuli internim optimalizacim na karte).


neni uz dnes jedno jestli se kresli od predu nebo od zadu? stejne se to prepina


no na vysledny obraz to jedno je, ale kdyz si chces zabit fillrate tak prosim... stejne tak se skyboxem (ten se zas kresli az na konec)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Crusty



Založen: 28. 08. 2007
Příspěvky: 120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 15. říjen 2007, 18:24:21    Předmět: Odpovědět s citátem

ok ok ... takze to pocita jeste procak nez to posle grafarne? ... hm asi az grafarna co ta ma ulozeny buffery
_________________
http://www.2ox.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 03:31:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Ne, procak by nemel nic extra pocitat, pokud to ma byt akcelerovane. Vsechno to je o tom, jak funguje zbuffer. Samozrejme ho muzes pouzivat tak, jak ti ho zpristupnuje 3D API, aniz bys o nem neco extra vedel a zit v iluzi, ze vsechno je krasne jednoduche. Ale pokud chces opravdu vymacknout z hardwaru co nejvic, potrebujes vedet, jak je ten zbuffer v hardwaru implementovanej a jaky ma interni optimalizace, abys jich dokazal vyuzit ve svuj prospech a ziskal tak cca 2x vyssi fps (mozna vic? mozna min, zavisi to na slozitosti sceny, efektu, atd).

Takze kdyz te to zajima a mas dalsi otazky, precti si ten white paper - proto jsem ho tu daval. Kdyz ti nebude neco jasny, precti si ho znovu. A kdyz ti furt neni neco jasny, pak se ptej. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 07:30:31    Předmět: Odpovědět s citátem

ide o to ze dnesne graficke maju hierachcky Zbuffer. teda ked sa nieco ide vykreslovat tak dokazu este predtym zistit ci to nebude zakryte niecim inym a teda ze to netreba vykreslovat.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 10:35:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Quiark napsal:
nakreslíš nejdřív svět a všechno jako normálně a pak přes to nakreslíš zbraň - zcela odděleně od světa, prostě ji přeplácneš přes to


Ano, přesně tak se to dělalo v dobách Dooma Smile
V dnešních hrách je zbraň součástí scény, ať už kvůli reálnému stínování (aby zbraň správně reagovala na osvětlení scény) a taky efektům - odrážení barev, mlha, voda - když stojím ve vodě a půlka zbraně je ponořená, stín zbraně na scéně atd.
Tady ti ale nastává problém, abys nemohl zbraň "zabořit" do objektů bez kolizí (a taky do stěn, když přijdeš moc blízko). Naopak výhodou je třeba průchod přes průhlednou stěnu nebo vodu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna