.[ ČeskéHry.cz ].
Mate dobrych grafikov?
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

V nasom tyme mame...
ziadneho... grafiku robi programator
51%
 51%  [ 22 ]
jedneho grafika
27%
 27%  [ 12 ]
dvoch grafikov
13%
 13%  [ 6 ]
troch a viac grafikov
6%
 6%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 43

Autor Zpráva
Zeus



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 11:15:14    Předmět: Mate dobrych grafikov? Odpovědět s citátem

Nazdar...tak mna velmi zaujima ci vo vasich tymoch mate dostatok grafikov (ak uvediete tak aj ci je zamerany na 3d alebo 2d) alebo mate problem zohnat niekoho schopneho...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crusty



Založen: 28. 08. 2007
Příspěvky: 120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 11:19:46    Předmět: Odpovědět s citátem

vidim to jako problem.
Clovek co uz neco umi (grafik) nema problem uz sehnat nejakou praci/brigadu a na free se mu pak uz moc nechce
_________________
http://www.2ox.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 12:01:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Crusty> Zatímco u progrmátorů je to úúúúúplně jiný Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 12:30:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Hunter: Ano, je, já dělám každý rok několik freeware projektů, s grafiky je to problém.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 13:25:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Proste grafici se min hrnou do free veci, zatimco pro spoustu programatoru je to druh zabavy kodit hry (kdyz komercni veci kodi v praci a nektere proste bavi vic hry tvorit nez hrat). Konkretne muj grafik se zacal zajimat o jiny konicek a k tomu ma ted navic jeste holku a skolu. Snazim se tuto situaci vyresit vymyslenim napadu na hru, kde ty grafiky bude malo a budu ji schopen zvladnout sam (zatim neuspesne Smile).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peregrine



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 16777215

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 13:53:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Proste grafici se min hrnou do free veci, zatimco pro spoustu programatoru je to druh zabavy kodit hry...

ehm ehm.. to je dost zjednodusene. Grafici se taky hodne vrhaj do free projektu, a neni jich malo. Spousta grafiku dela zcela free ruzny animace, kresby.. a proc nedelaj hry? Protoze bez programatora to jaksi nejde, kdezto obracene ano. Je to trochu zjednodusene, ale snad chapes, o cem mluvim - ostatne nedavno jsme neco podobneho resili u Zabranskych (kam jsi odmitnul prijet s tim, ze .. no to mas jedno Wink ), kdy jsem rikal, ze jako grafik nemuzu jen tak rozdelat nejaky projekt a hodit ho do sekce projekty s tim, ze shanim programatora - mocap mi nikdo neuzna jako screen ze hry, kdezto programmers art je v poho. Btw ja nerikam ze je to vylozene spatne, mne to takhle celkem vyhovuje, reagoval jsem spis na jedno davne skuhrani programatoru, jak jsou na tom bidne oproti grafikum, ze jejich prace je casto hodne abstraktni a vysledek neni videt hned jako treba u grafika po par hodinach hrani si s maxem nebo fotokramem... ted tak premyslim, jestli to nebylo dokonce tvoje skuhrani Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 14:23:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Anketa stoji za picu. A furt budem jebat do toho, do coho jebem furt a to je TEAM TEAM TEAM!!! OMFG, naco sa tu hrate? Smile Razz Twisted Evil
Aj tak vam (akoze vacsine) slavny team skrachuje :]]

Ale aby som sa vratil k teme... Ked mate dobre spracovany projekt, z ktoreho vidno, ze by sa mohol dokoncit, tak je jedno, ci ste programator, alebo grafik. Oslovit par znamych nie je problem. A ked uvidia nieco slusne, tak sa do toho daju.
To ale minimalne pre 95% projektov neplati Wink
Ako sa vsade v skolach uci, a je to pravda, analyza (rozumej navrh) softwaroveho projektu (ktorym hra je) zabera snad najvacsi podiel vyvoja. Podcenenie analyzy nutne vedie ku krachu.
Ked je hra dobre navrhnuta, ludia sa k nej pohrnu a budu sa bit hlava-nehlava, aby na tom mohli robit Laughing Laughing

Inak suhlasim viac-menej s Peregrinom v tom, ze jeden bez druheho to nejde.

(ok, fakt mam zvysenu teplotu a trpim halucinaciami, tak sorry no Very Happy)
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 14:34:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Proste grafici se min hrnou do free veci


Jde o to, že právě programátor freehru vymyslí a to na míru svým schopnostem. V eufórii a nadšení pro svůj nápad začne zběsile hledat grafiky, jenže ti už nemají pro jeho nadšení tolik pochopení, neboť přesvědčování o tom, jak hra bude skvělá a geniální už jsme slyšeli mockrát. (v této pozici se jistě nalézá zakladatel threadu Smile)

Protože: Pokud se grafik nechá zlákat na vařenou nudli a začne na tom pracovat, programátor procitne a začne odhalovat všechny problémy a nedostatky, které dříve neviděl. Na to konto se začne věnovat blbostem jako jsou www stránky hry s prvním screenshotem a záhy raději dostane nápad na jiný a ještě lepší projekt.

Z toho plyne: Kvalitní grafik půjde do freehry až tehdy, co hra bude už v nějaké pokročilejší fázi vývoje, leč bez grafiky. Ne technology demo, ale funkční přesvědčivá hratelná ukázka, že projekt má smysl, a že se nejedná jen dočasný nápad pomateného programátora.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tom.drin



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 65

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 15:15:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Přesně jak psal pcmaster. Co máte s tím týmem? Většina lidí má problémy vydržet spolu jeden projekt. Very Happy Lákejte na projekt a ne že zakládáte team Wink

Ad. grafici: Většina programátorů chce kvalitního grafika, případně dva Shocked Very Happy , nebo tři Very Happy Shocked , ale sami mají občas mlíko na bradě (nikdo nebrat osobně Smile ) Proto jak už tu bylo řečeno: ukažte, že něco máte: technologie, DD, ale hlavně soudnost (proboha žádný RPG, ale malý kompaktní hry).

Nikdo přeci neříká, že na projektu musí začít všichni makat v jeden čas. Protože pokud grafik něco nemá rád, tak je to různý testovaní, jestli to půjde exportovat takhle, nebo takhle. Když už sháníte grafika, tak musí být tohle vyřešený, aby grafik mohl dělat objekt za objektem a nezdržoval se.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 15:52:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Je to jedno s druhym. Programator muze ukazat technologicke demo, aby ukazal, ze zaklad enginu je hotov, ze to chodi. Nicmene pokud to grafikovi nestaci (ten bude chtit videt uz nekolik levelu hry), tak ma smulu, protoze programator zadny dalsi levely a grafiku do nich uz nevypoti, to radsi bude pokracovat v dokonceni enginu (chyba grafika, ze to v prezentovane ukazce nevidi Wink).

Grafik ale zas nemuze vymyslet hru zcela podle sebe a delat si grafiku a levely s tim, ze pak sezene programatora, ktery to nakodi, kdyz grafika je castecne zavisla na dohodnutem zpusobu vykreslovani a levely prece nebude delat v PSPadu (takze by se mu hodil specializovany level editor od programatora).

V nasem tymu to funguje tak, ze kdyz grafik da namet na hru a ten je schvalen, tak se grafik dohodne na pouzitych technologiich v enginu a jde si udelat grafiku do prvniho levelu. Kdyz to ma, jde za programatorem, jestli by nenakodil level editor (pro toho je to jednodussi tim, ze zadani je uz zpracovane, spoustu chyb v designu grafik opravil, jak na ne narazel pri tvorbe prvniho levelu, zaroven ma uz programator k dispozici testovaci data). Grafik si muze delat dalsi grafiku a levely, programator uz muze kodit postupne engine, pac uz ma dalsi testovaci data (prvni level) a vykresleni sceny k dispozici (u svych her sdilim kod vykreslovani pro editor i hru). Programator neni nijak zbytecne hnan, protoze u grafika a designera v jedne osobe se predpoklada urcita predstavivost (ze si dokaze predstavit v akci to, co sesklada v level editoru), takze ten muze delat levely (i kdyz je pak treba bude zpetne doladovat), a protoze tech levelu a grafiky je obecne ve hrach vice nez programovani (proto byva v tymech vic grafiku/designeru nez programatoru), tak to programator i s mensim venovanym casem stiha.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 16:12:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Byly doby, kdy jsem mel 3 dobry grafiky, ted mam hovno, pac vsichni pracuji, chlastaji etc. Wink Myslim, ze tohleto nema smysl moc resit. Bud grafiky najdes a budou neco delat nebo mas smulu. Samozrejme je dulezity mit v parte (nechci rikat "tym") pravidelny face-to-face meeting. Komunikace pres net nebude fungovat naporad.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peregrine



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 16777215

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 17:24:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Nicmene pokud to grafikovi nestaci (ten bude chtit videt uz nekolik levelu hry)...

... tak bych ho poslal do haje, prece si grafik nebude vymejslet, ze uz chce videt nekolik levelu nez na to vubec hrabne. Takovych "narocnych" grafiku na freeware scene zas tolik neni (nebo aspon takovy pripad neznam).

Ladis napsal:
Grafik ale zas nemuze vymyslet hru zcela podle sebe a delat si grafiku a levely s tim, ze pak sezene programatora, ktery to nakodi, kdyz grafika je castecne zavisla na dohodnutem zpusobu vykreslovani a levely prece nebude delat v PSPadu (takze by se mu hodil specializovany level editor od programatora).

tohle jsme nedavno resili s tom.drinem (btw pokud nekomu prijde, ze trpim zvlastni uchylkou, ktera se vyznacuje tim, ze jsem "nedavno resil prave ten a ten problem", tak ma pravdu Very Happy ) - casto totiz neni potreba zadny specializovany editor levelu, ale programator nebo designer si takovouhle supr vecicku zrejme vysni behem noci nebo ranni onanie a pak se udesnou dobu ceka na vytvoreni editoru. Spousta levelu se da udelat bez grafiky, stejne jako spousta grafiky se da udelat bez toho, ze nekdo predem vytvari levely - a tohle je prave to, co resi DD. Samozrejme jsou naopak pripady, kdy se levely edituji v notepadu nebo malovani a pritom by prave byl potreba specializovany level editor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 17:27:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Zajímavý je, že když sem tu před dvěma měsíci inzeroval své služby, že udělám zadarmo grafiku dou soutěže XNA, tak se NIKDO, opakuji NIKDO (= žádný programátor) neozval.
Ano, třeba tady zas tak moc lidí do soutěže s XNA nejde, ale já kdybych jako programátor hledal grafika ( i na něco jinýho), tak bych se mně stejně ozval (něco jako "sice nedělám(e) hru do té soutěže, ale dělám(e) to a to a vypadá to, že máš čas a tvoje práce se mi moc líbí ( Very Happy ) a třeba bys nám chtěl pomoc). A přesně to se nestalo. Takže hádám, že problém s nedostatkem grafiků nebude až tak žhavej.

Moc nesouhlsím s tím, že by grafik chtěl vidět hotový levely. Ti soudní se zajímají na enginu jen o technologie (a ty nesoudný neberte), takže třeba chtejí vidět "jo a tady ty stromy mají dynamický stíny a tady ta veverka má fur shader", přičemž je fakt jedno, že ten strom vypadá spíš jako žárovka a veverka nápadně připomíná vorvaně. Takže se snažte v techdemu prezentovat všechny "technologie" a to na čem je perezntujete je vcelku jedno. A už úplně jedno je, jestli je les složenej z jednoho druhu stromu nebo z milionu druhů (pokud teda to není nějaká hra založená na genetice rostlin) a jestli je levelů hotových 0,215 nebo 60.

Jinak souhlas s tomem. Práce grafika je mnohem víc "lineární" než práce programátora a dá se časově dobře odhadnout (to prostě lehce poznáte, že jste "zhruba ve čtvrtině" nebo "zhruba ve třech čtvrtinách") a proto grafici nemají rádi různý rozvleklý nekončící nápady, ale spíš jasně stanovený neposouvaný hranice ala: "tady uděláš 4 auta, 5 baráků, 3 panáčky a to je všechno".

Moje conclusion:
Pokud programátor nemůže sehnat pro svůj projekt grafiky, tak:
a) je ten projekt objektivně špatnej (což často autor nevidí a rozhodně by tu možnost měl brát v potaz)
b) neumí svůj projekt prezentovat (to bývá často hlavní problém)
c) hledá na špatným místě (nápověda - grafici se sdružují v komunitách grafiků, teda, ne že by to byl nějaký sekty Smile )

Všechny odpovědi jsou správně.


Naposledy upravil Hunter dne 8. říjen 2007, 21:11:53, celkově upraveno 4 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 17:40:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Hunter> tam byl ale link na portfolio, ve kterem se nachazely jen nejake low-poly pistole, ktere by zvladl i sam programator, tak mozna to bylo tim Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 8. říjen 2007, 18:13:39    Předmět: Odpovědět s citátem

franz> To jsi se ale špatně díval (nebo spíš díval na špatný věci). Nebyly to pistole (ale to je jedno, protože i kdyby byly, tak to nic nemění) a nejde o to, že programátor umí "taky udělat pistoli", ale měl ses dívat na to, že textury neměly švy, nebylo to namapovaný planárně (obvyklá libůstka programers artu), nemělo to zbytečný polygony při rozumným polyflow, mělo to i jiný textury než diffuse (uznávám, nic s normal mappingem tam nebylo, mohlo být).
Na takový věci se má progrmátor u prací grafika dívat, ne na to, jestli tvořeným objektem je katedrála nebo šiška, protože ty postupy jsou vcelku stejný.
Já taky nemůžu ukazovat všechno a už vůbec ne z her, který třeba ještě nevyšly, proto v podstatě i to nejnovější co můžu ukázat je tak rok starý.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna