.[ ČeskéHry.cz ].
OPENGL CAMERA + ZBARN ? prosiiim :(
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Crusty



Založen: 28. 08. 2007
Příspěvky: 120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 11:12:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Takze kdyz te to zajima a mas dalsi otazky, precti si ten white paper - proto jsem ho tu daval. Kdyz ti nebude neco jasny, precti si ho znovu. A kdyz ti furt neni neco jasny, pak se ptej. Wink
... provedu Razz
_________________
http://www.2ox.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 11:29:48    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:
Tady ti ale nastává problém, abys nemohl zbraň "zabořit" do objektů bez kolizí (a taky do stěn, když přijdeš moc blízko).

Co pamatuju, tak v Half-Life 1 enginu zbran nesla proriznout (zaborit) do sceny pred vama (napr. do latkoveho zavesu misto dveri mezi mistnostmi v letadle ve starem CS v mape s boeingem). Predpokladam, ze tehdy to bylo z duvodu nepresneho 16bit z-bufferu (na vykresleni zbrane se vymazal a nastavil na vyrazne kratsi rozsah; v UT 98 se treba zbran vykreslovala spolu se scenou, a proto na ni byly videt artefakty kvuli nepresnemu z-bufferu, pokud clovek nezapnul 32bit barvy nebo w-buffer).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 12:45:15    Předmět: Odpovědět s citátem

ladik-BigBoss napsal:
no na vysledny obraz to jedno je, ale kdyz si chces zabit fillrate tak prosim... stejne tak se skyboxem (ten se zas kresli az na konec)

Proč?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 13:03:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Protože půlka skyboxu bude pod scénou ?
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 13:05:56    Předmět: Odpovědět s citátem

S tym skyboxom - na to, aby nim clovek zabil fillrate musi pouzivat aspon nejaky ten Mie-scattering. Pri klasickych statickych skyboxoch je nesmierny problem na dnesnych kartach pozorovat vykonnostny rozdiel.

Nedavno som to totiz testoval a je to tak cca 1-2 fps ci sa vykresluje alebo nie. Nieto este ci sa vykresluje na zaciatku sceny alebo na konci. A nie, neboli to mini-texturky o rozliseni 1024x1024 na stranu.

Teoreticky by mohlo byt mozne pozorovat vacsi rozdiel, ale to by uz clovek musel mat fillrate karty vyzdimany na doraz samotnou hrou, cim sa dostavame k jadru problemu - nie skybox to spomaluje ale to co sa renderuje predtym, a preto sa treba venovat naprave "pixel-shader-abuse" a nie blbostiam typu - skybox first Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 16:31:51    Předmět: Odpovědět s citátem

no pri fillrate 2,5-3GPixel/s vam karta rpekresli fullHD na 1000Hz takze nejake usetrenie fillrate je zbytocne. ale uz radenie objektovna scene zmysel ma.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 17:10:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Objekty samozrejme ano, resp. radit treba vzdy vsetko, aby sa vyuzil vsetko ten HW, ktory na karte je na vsemozne occlusiony a pod. - ale ten staticky skybox je fakt pomaly posledna vec, na ktorej sa to prejavi. Je samozrejme jedno, ci ma clovek volanie DrawSkybox na zaciatku alebo na konci renderu z hladiska citatelnosti kodu/pracnosti. Ja len aby si ludia nemysleli, ze je to vyrazne rychlejsie, ked to hodia na koniec renderu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2007, 22:55:38    Předmět: Odpovědět s citátem

nou napsal:
ide o to ze dnesne graficke maju hierachcky Zbuffer. teda ked sa nieco ide vykreslovat tak dokazu este predtym zistit ci to nebude zakryte niecim inym a teda ze to netreba vykreslovat.

To je Early Z. Hierarchical Z je trochu neco jinyho. Viz paper. Wink

frca napsal:
ladik-BigBoss napsal:
no na vysledny obraz to jedno je, ale kdyz si chces zabit fillrate tak prosim... stejne tak se skyboxem (ten se zas kresli az na konec)

Proč?

Protoze Early Z. Wink

nou napsal:
no pri fillrate 2,5-3GPixel/s vam karta rpekresli fullHD na 1000Hz takze nejake usetrenie fillrate je zbytocne. ale uz radenie objektovna scene zmysel ma.

Neni pravda. Staci pouzit vetsi textury s anisotropnim filtrovanim nebo slozitejsi shadery a uz te brzdi prave fillrate. Na unifikovanych jednotkach s load-balancingem by se dalo rict, ze te brzdi fillrate vzdy. Wink

VladR napsal:
Ja len aby si ludia nemysleli, ze je to vyrazne rychlejsie, ked to hodia na koniec renderu.

Nikdo nerikal, ze je to vyrazne rychlejsi. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna