.[ ČeskéHry.cz ].
Pohyb postavy na terenu

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tommkis



Založen: 21. 06. 2010
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 21. červen 2010, 16:17:23    Předmět: Pohyb postavy na terenu Odpovědět s citátem

Zdravím, chtěl jsem se zeptat mám vygenerovaný tereén pomoci heightmapy a momentálně řeším pohyb postavy po terénu. Napsal jsem takové řešení které vlastně počítá diferenci výšky mezi následujícím vertexem a momentálním a poté se pomocí transformační matice připočítává tato diference násobená nějákým kvocientem (kde se momentálně postava nachází v tom rozdílů dvou vertexů) vypadá to hodně pěkně ale je zde malý problém, funguje to pouze v jednom směru, když třeba z soouřadnice je konstanta tak při pohybu po x souřadnici to funguje krásně. Potřeboval bych radu jak toho docílit při pohybu soiučasně po obou osách případně návrh na jinačí řešení jestliže jsem se vydal špatným směrem. Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 21. červen 2010, 16:35:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Já to řeším přes interpolaci (Jde to přes bilineární i lineární)


1) Zjistíš si pozici v kterém jsi trojúhelníku
2) Vezmeš jeho vrcholy
3) vezmeš svojí pozici
4) vypočteš interpolovanou pozici (nasypeš ty hodnoty do vzorečku - viz. např. wikina)

Je to nejlehčí řešení, které nebere v potaz výškové rozdíly (tzn, že do kopce poběžíš rychleji a po rovině budeš chodit pomaleji)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
tommkis



Založen: 21. 06. 2010
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 21. červen 2010, 16:39:06    Předmět: Odpovědět s citátem

perry napsal:
Já to řeším přes interpolaci (Jde to přes bilineární i lineární)


1) Zjistíš si pozici v kterém jsi trojúhelníku
2) Vezmeš jeho vrcholy
3) vezmeš svojí pozici
4) vypočteš interpolovanou pozici (nasypeš ty hodnoty do vzorečku - viz. např. wikina)

Je to nejlehčí řešení, které nebere v potaz výškové rozdíly (tzn, že do kopce poběžíš rychleji a po rovině budeš chodit pomaleji)
ohledně te 4řky můžeš mě troščiku nasměrovat? o jakou interpolaci se konkrétně jedna, třeba odkaz na wiki
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 21. červen 2010, 16:42:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Buď opakovaně použiješ Lineární interpolaci http://cs.wikipedia.org/wiki/Line%C3%A1rn%C3%AD_interpolace - např. tady je postup http://www.vbnet.cz/clanek--82-xna_2_0_ve_vb_net_dil_5_klavesnice_a_mys_v_xna.aspx

Nebo 1x http://cs.wikipedia.org/wiki/Biline%C3%A1rn%C3%AD_interpolace, kterou mam použitou já.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
tommkis



Založen: 21. 06. 2010
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 21. červen 2010, 16:43:21    Předmět: Odpovědět s citátem

perry napsal:
Buď opakovaně použiješ Lineární interpolaci http://cs.wikipedia.org/wiki/Line%C3%A1rn%C3%AD_interpolace - např. tady je postup http://www.vbnet.cz/clanek--82-xna_2_0_ve_vb_net_dil_5_klavesnice_a_mys_v_xna.aspx

Nebo 1x http://cs.wikipedia.org/wiki/Biline%C3%A1rn%C3%AD_interpolace, kterou mam použitou já.
díky moc, dám vědět jak jsem dopadl:)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dez1nd



Založen: 12. 03. 2012
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: 25. březen 2012, 15:50:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahojte panove, chtel bych nekoho z Vas poprosit jestli by byl tak hodnej a prepsal mi kod z Visual Basic do XNA (C#)

http://www.vbnet.cz/clanek--82-xna_2_0_ve_vb_net_dil_5_klavesnice_a_mys_v_xna.aspx

nebo mi pomohl s Interpolaci...

dekuju moc DEZ1ND

(omlouvam se za diakritiku, mam ENG klavesnici)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 25. březen 2012, 17:04:11    Předmět: Odpovědět s citátem

dez1nd napsal:
Ahojte panove, chtel bych nekoho z Vas poprosit jestli by byl tak hodnej a prepsal mi kod z Visual Basic do XNA (C#)

http://www.vbnet.cz/clanek--82-xna_2_0_ve_vb_net_dil_5_klavesnice_a_mys_v_xna.aspx

nebo mi pomohl s Interpolaci...

dekuju moc DEZ1ND

(omlouvam se za diakritiku, mam ENG klavesnici)


na netu se daji sehnat naky prekladace z visual basicu do c#, je to v podstate ten samy jazyk, jen s jinou syntaxi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
dez1nd



Založen: 12. 03. 2012
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: 27. březen 2012, 19:16:44    Předmět: Odpovědět s citátem

to je mozne, ale potreboval bych s tim trochu pomoct...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dez1nd



Založen: 12. 03. 2012
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: 31. březen 2012, 19:32:57    Předmět: Odpovědět s citátem

ahojte lidi, je tu nekdo, kdo by mi pomohl s tou interpolaci ? vubec nevim jak to sepsat dohromady, budu moc rad za kazdou pomoc.... diky moc DEZ1ND
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 1. duben 2012, 00:24:46    Předmět: Odpovědět s citátem

dez1nd napsal:
ahojte lidi, je tu nekdo, kdo by mi pomohl s tou interpolaci ? vubec nevim jak to sepsat dohromady, budu moc rad za kazdou pomoc.... diky moc DEZ1ND


http://www.developerfusion.com/tools/convert/vb-to-csharp/
tady mas ten prekladac, hned prvni odkaz z googlu na "visual basic to c# online" ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
dez1nd



Založen: 12. 03. 2012
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 17:34:15    Předmět: Odpovědět s citátem

dekuji za odkaz, ale stale to zkousim ale nemuzu prijit na to, jak prekopat tyhle 2 radky

ReDim heights(width - 1, height - 1)
a
With b(x + y * Width)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 6. duben 2012, 13:27:25    Předmět: Odpovědět s citátem

dez1nd napsal:
dekuji za odkaz, ale stale to zkousim ale nemuzu prijit na to, jak prekopat tyhle 2 radky

ReDim heights(width - 1, height - 1)
a
With b(x + y * Width)


co zkusit google?

redim
http://www.google.com/search?q=visual+basic+redim
hned prvni odkaz - redim zrejme meni velikost pole.

with
http://www.google.com/search?q=visual+basic+with
hned prvni odkaz - kdyz pristupujes opakovane k vlastnostem jednoho objektu, tak si to muzes ulehcit pomoci with
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna