Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
KralLam2
Založen: 17. 10. 2007 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 17. říjen 2007, 23:36:50 Předmět: glOrtho |
|
|
Ahoj, mam takovy trapny dotaz
1) glOrtho (GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top, GLdouble zNear, GLdouble zFar)
orientace x je zleva doprava a y zhora dolu, zNear = 0, zFar = 100. Proc musim nastavovat z hodnotu u vertexu v intervalu <0,-100), aby byl vyditelny, kde 0 je nejblize a -100 nejdale(resp.uz se nekresli, kresli se -99.99)? cekal bych intreval <0,100>...
2) proc musi byt parametr v glClearDepth() z intrevalu <0,1> ? To asi znamena, ze do Zbufferu se zapisuji cisla jen v tomto rozsahu? A jak to pripadne funguje? Je-li prichozi hloubka rovna Z pak se do Zbufferu zapise hodnota ve stilu " Z/abs(zNear- zFar) " ?
Diky za reakce |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 18. říjen 2007, 04:02:36 Předmět: Re: glOrtho |
|
|
1) Ono se to tak proste chova, ze zadni orezavaci rovina je -zFar. Je to i v dokumentaci. Pokud se ti to nelibi, muzes si napsat vlastni glOrtho_by_KralLam2, ktere bude delat presne co, co chces. Ta funkce jenom spocita matici a naloaduje ji jako projekcni pres glMultMatrixf. zNear a zFar se nikam neuklada, samotna matice se o vsechno postara, viz dale.
2) Do zbufferu se normalne zapisuje hodnota
kód: |
clipSpacePos = ((projectionMatrix * modelviewMatrix) * vertexPos);
zbuffer = clipSpacePos.z / clipSpacePos.w; |
ktera bud vyjde v intervalu <0, 1> a potom je pixel viditelny, v opacnem pripade je mimo orezavaci roviny a nezobrazi se. Zadana hodnota v glClearDepth je prave ta konecna hodnota pro zbuffer (bez aplikace projekcni matice tzn. glOrtho na to nema vliv). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna