.[ ČeskéHry.cz ].
OUYA - Otevřená a cenově dostupná konzole
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 08:36:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
A u tý kvality, myslíte, že je to dáno OS (Android i iOS), nebo ovládáním a velikostí zařízení?
Myslím že ani jedním.
Spíš při vývoje hry na telefon počítáš se "střední dobou hraní" 10 minut a u konzolové hry třeba 40 minut.
Z toho ti logicky vyjdou kvalitativně odlišné herní principy.
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 15:05:52    Předmět: Odpovědět s citátem

To jako že když si teď chci udělat hru pro mobil, tak nemůžu počítat s tím, že by ji lidi hráli víc jak 10-20 minut? To lidi na mobily nechtěj i něco na delší dobu? Jak zabijou zbylý čas? To furt kupujou další a další hry na 10-20 minut?
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 15:50:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Na Android se nekupujue... tam se to z 80% stahuje Twisted Evil Na iPhone jsou teda hry i klasické na více hodin, i když povětšinou adventury Smile (Broken Sword ftw).
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 16:33:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis> Určitě jsem to nemyslel tak, že "čistá herní doba" her na mobilu je 10 minut, ale prostě "střední doba hraní" - tzn. čas, kdy hru zapnu, zahraju si vypnu; než přijede autobus, než mi naskočí moje číslo na poště, než bude pro reklamě pokračovat film ... to jsou prostě nejčastější situace, kdy někdo na mobilu hraje.
Samotná herní doba tak může být třeba mnohahodinová, ale musí být lehce dělitelná na krátké časové úseky, start-load-play-save-exit

To ti naruší složité příběhy a herní mechaniky. I seznamy top Android a iOS her ukazují, že to nejsou žádná epická výpravná díla.
Oproti tomu hráči konzolových her očekávají hry komplexnější. Netvrdím že "supersložité", ale rozhodně mnohem sofistikovanější, než hry na telefonech.
A doby automatovek na čínské kopii SNESu, na které by se Android na konzoli snad hodil, jsou už dávno pryč.


To není nic proti zařízení z úvodu článku, akorát by se možná víc hodila jako multimediální centrum s připojením na Internet (kdyby byla na Androidu vhodná aplikace), než jako herní konzole. Taková SmartTV pro starší televize, levná konkurence AppleTV a Nexus Q.


Navíc, když už něco kopírovali, škoda že nezkopírovali spíš koncept Wii U. Ten by mohl Androidu sedět, přeci jen dotykový displej je jeho přirozenost. Navíc to je koncept roku 2012 (no, spíš 2011, ale přece). Krabička s gamepadem připojená k televizi je koncept roku 1980.
_________________
Sharing is caring.


Naposledy upravil Hunter dne 16. září 2012, 17:32:29, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 17:24:44    Předmět: Odpovědět s citátem

No hlavne ty uvahy Ladise me vzdycky bavi, jak o tom uvedomele debatuje a pritom jsou to casto dost zcestny uvahy. Ale chapu, ze kdyz koder zacne premitat o psychologicko/socialne/ekonomickych tematech, nemuze to dopadnout jinak nez komicky.

Takze Ladisi ty principy nefunguji tak jak funguji, protoze by vyvojari a autori her byli tak zabedneni vypatlanci (a cekali na tvou osvetu) a vsichni delali jen kraticke hry (at uz celkovou delkou, nebo prumernou delkou jednoho zahrani) a nebo je nikdy nenapadlo zapremyslet, jestli by ta jejich mobilni hra nemohla byt i na TV a nevyzkouseli udelat port (to ostatne plno z nich napadlo a ve spouste pripadu existuji kvalitni a uspesne porty na XBLA ci PSN puvodne mobilnich her). To proc to tak funguje, je dano hlavne uzivateli a jejich poptavkou. Aneb situace na trhu her a jejich rozlozeni komplexnosti hry vuci typu koncoveho zarizeni (konzole/mobil) je rizeno poptavkou, nikoli nabidkou.

Ano je to tak. Pokud kazda sta mala hricka na mobilech se stane aspon trochu prodejne uspesna, kdezto u obsahlejsich her je to kazda tisica. Tak je zcela logicke, ze ekonomicky smyslejici vyvojarske studio casteji zkusi delat nejakou malou hricku. A proto se to tak deje (ne asi prekvapive ve vysledku v podobnem pomeru jako je ta uspesnost). Naopak na velkych konzolich mala hricka velmi tezko uspeje, protoze uzivatele tam ocekavaji kvalitni propracovane dilo - maji jine pozadavky - na hru si vymezuji specificky volny cas od hodiny vyse, neni to jen vyplneni nejake pauzy jak se casto deje na mobilech a tak dale.
Vyse uvedene ale neznamena, ze ten trh je zcela jednobarevny a na mobilech jsou jen maly hricky a na konzolich muze uspet jen super hyper AAA hra. Jasne, ze ne. Ale pokud se bavime o prodejnim uspechu nove konzole, tak se nemuzes na veci divat z jednotlivych pripadu, ale komplexne z nejakeho globalniho statistickeho pohledu/trendu. A ten jasne rika, ze na mobilech je uspesna takova sorta her s temito specifickymi prvky. A na velkych konzolich jina sorta her s jinymi specifickymi prvky. A ted tu prichazi konzole, ktera chce tohle zmenit a primet lidi zmenit sve chovani a to ti kazdy ekonom potvrdi, ze takhle by novy produkt fungovat nemel.

Jinak k tem konkretnim vecem:
- "Třeba někdo chce hrát hry pro mobily na velké televizi s gamepadem" ano existuje tu urcite skupina hracu, ktera bude mit potrebu zahrat si svou oblibenou hru z Android zarizeni na velke TV a gamepadem - ale pro prosazeni tehle konzole v konkurenci PS3, X360, Wii - je ta skupina uplne prtava imho

- tvoje zkusenosti se Splinter Cell jsou sice krasne, ale v podstate uplne nepodstatne. Je to konkretni pripad hry, ktera nejspis neni vubec kvalitni. Aktualne hraju na Wiicku Skyward sword coz je dokonala, po vsech hernich strankach skvele propracovana hra. To je ovsem uplne stejne zcestny priklad nejakeho jednoho titulu. Chce se to na to divat obecne, co je urcity spolecny trend vetsiny konzolovych her vuci vetsine mobilnich her.

- k tve otazce jestli muzes nebo nemuzes udelat dlouhou hru na mobily. Muzes delat co chces. Hry Square Enixu na iOS jsou vetsinou rozsahly a promakany a rozhodne nejsou na zapnuti na 10 minut. Podstatne je, ze ac Square je obri firma a tyhle hry nejakeho uspechu dosahnout, na prodejni uspechy F2P hricek ci her jako Angry Birds, Cut the Rope ani vzdalene nedosahuji.

- "Na Android se nekupujue... tam se to z 80% stahuje" - nechci "podcenovat" Smile Android, ale rekl bych, ze to procento je jeste vyssi. Ale data zadna nemam. Samozrejme to neni zadna pozitivni vyhlidka ani pro tu konzoli. Nemyslim si, ze to odradi vyvojare. To urcite ne. Jak uz jsem psal, kazdej druhej tam bude chtit preportovat svoji vec z Androidu. Myslim si vsak, ze ty kvalitnejsi kousky budou diky vysokymu piratstvi nakonec F2P hry. Tudiz se to zaplavi F2P hrama, jak uz tu nekdo psal vecma co by clovek cekal jako hru na Facebooku a podobne. A ted je tu otazka, jsou tu hraci, kteri si kupuji herni konzoli, aby na ni pak parili Facebook hru? Nebo nejakou klikacku co mam na mobilu? (Navic kdyz mam komp, kde tu Facebook hru hraju - klidne jen v praci - a mobil, kde hraju ty mobilni veci?) Imho ne. A proto musim opakovat, ze velky uspech tehle konzoli uplne neprorokuju, spis naopak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 19:02:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Od okamžiku, co se to objevilo na Kickstarteru, se na to dívám s lehce pozdviženým obočím, důvody už tady popsali ostatní.

Já bych ještě přidal to, že na mě ten projekt působí strašně amatérsky i přes všechna ujištění, jak na tom makají sami bohové herního průmyslu.

Vemu jednu z podstatných věcí, kterou ukázali - ovladač. Insiprovat se konkurencí je asi rozumné, akorát mi přijde jako hovadina použít (jak je všeobecně známo) katastrofální "čumte jsem tak trochu jakoby analogový!" dpadem xboxu, nesmyslné a špatně zapamatovatelné pojmenování tlačítek jako O, U, Y, A taky ukazuje, že nad tím moc nepřemýšlí a záleží jim jen na tom, aby to vypadalo cool (už vůbec nechápu to CCW označení se začátkem na spodním tlačítku, nintendovské a microsoftí A, B, X, Y má ve svém rozložení logiku a odpovídá tomu, jak jsou tlačítka dosažitelná pravým palcem... btw playstationové symboly moc nemusím, ale taky to vizuálně alespoň nějakou minimální logiku má). O tom, že mi ten ovladač přijde strašně hnusný, už nemluvím. Ok, nevím, jestli je to finální verze, všude se tím ale chlubí.

Celá jejich kampaň je založena na tom, že se chytli všech buzzwordů poslední doby a chtějí je slepit dohromady - Android, free to play, Minecraft, Kickstarter, OnLive... Působí to na mě amatérsky, "reaktivně" a nepromýšleně, něco jako tuny "woo! budeme druhý facebook!" startupů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 19:28:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Na mě to odzačátku působí jako tunel Very Happy Viděl někdo vůbec nějaký prototyp ?
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 19:38:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Btw, ovladač k té konzoli je fakt super. Bezdrátový, 2 analogy, d-pad, 9 tlačítek a k tomu i touchpad. Laughing

Ohledně těch her:
citace:
OUYA will offer a broad range of games from all the genres you love. We?ve already lined up some great content from AAA game publishers such as Square Enix and NAMCO Bandai and independent developers like Adam Saltsman, creater of Canabalt, and Robert Bowling, who?s bringing Human Element to OUYA before any other platform.


Takže o kvalitní a obsáhlé hry by tam (zřejmě) neměla být nouze. Portování her z Androidu tam bude podle mě až triviálně jednoduché, a to i u her, které jsou absolutně závislé na dotykovém ovládání.

Jinak další dobrá věc je, že budou apelovat na vývojáře, aby vydali i demo verze těch jejích naportovaných her. Tohle bude asi vyřešeno přímo v tom SDK anebo na úrovni OS, kde bude zajištěno, že každé demo bude omezeno třeba na 15 min hraní, takže vývojáři se nebudou muset smolit s tvorbou vlastní demoverze ke každé hře zvlášť a jediné co budou muset udělat, je dát svolení o vydání toho dema na tom jejich app store.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 19:49:29    Předmět: Odpovědět s citátem

igor napsal:
Od okamžiku, co se to objevilo na Kickstarteru, se na to dívám s lehce pozdviženým obočím, důvody už tady popsali ostatní.

Já bych ještě přidal to, že na mě ten projekt působí strašně amatérsky i přes všechna ujištění, jak na tom makají sami bohové herního průmyslu.

Vemu jednu z podstatných věcí, kterou ukázali - ovladač. Insiprovat se konkurencí je asi rozumné, akorát mi přijde jako hovadina použít (jak je všeobecně známo) katastrofální "čumte jsem tak trochu jakoby analogový!" dpadem xboxu, nesmyslné a špatně zapamatovatelné pojmenování tlačítek jako O, U, Y, A taky ukazuje, že nad tím moc nepřemýšlí a záleží jim jen na tom, aby to vypadalo cool (už vůbec nechápu to CCW označení se začátkem na spodním tlačítku, nintendovské a microsoftí A, B, X, Y má ve svém rozložení logiku a odpovídá tomu, jak jsou tlačítka dosažitelná pravým palcem... btw playstationové symboly moc nemusím, ale taky to vizuálně alespoň nějakou minimální logiku má). O tom, že mi ten ovladač přijde strašně hnusný, už nemluvím. Ok, nevím, jestli je to finální verze, všude se tím ale chlubí.

Celá jejich kampaň je založena na tom, že se chytli všech buzzwordů poslední doby a chtějí je slepit dohromady - Android, free to play, Minecraft, Kickstarter, OnLive... Působí to na mě amatérsky, "reaktivně" a nepromýšleně, něco jako tuny "woo! budeme druhý facebook!" startupů.


O tom je ale Kickstarter, tam nemá cenu být skeptický. Buď se ti ten projekt líbí, a podpoříš ho anebo ne.

Jinak pojmenování tlačítek a konzole, tedy OUYA, je velice logické a lehké na zapamatování. Když si to přečteš a umíš alespoň trochu anglicky, zjistíš že to zní stejně jako "Oh yeah" (Ouu yeaa). Video na poslech: Yello - Oh Yeah.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 20:32:02    Předmět: Odpovědět s citátem

He? Jak nemá cenu být skeptický? Nechápu. Ten tvůj první odstavec čtu trochu jako "drž hubu", ale asi jsi to tak nemyslel.

S tím, že je to logické a lehké na zapamatování nesouhlasím. To, že je to podle "oh yeah" vím, akorát absolutně netuším, co to má společného s logikou pojmenování tlačítek (o pojmenování konzole jsem nic nepsal). Kdyby se na xboxovém controlleru tlačítka nějak nahodile jmenovala třeba X, 3, 6, 0, tak by to bylo pěkně debilní. Zapamatovatelností myslím to, že za krátkou dobu poslepu bez přemýšlení víš, kde je který button. U toho jejich controlleru v tom není žáden rozumný systém, prostě jim přišlo cool ta tlačítka nějak pojmenovat podle konzole. Hráč si na to asi zvykne, ale bude to trvat o dost déle než třeba u toho xboxu. Není to něco, co ten projekt potopí, ale není to moc dobré řešení a nepůsobí to moc profesionálně, o tom se celou dobu bavím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 20:54:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Crypton napsal:
Když si to přečteš a umíš alespoň trochu anglicky, zjistíš že to zní stejně jako "Oh yeah" (Ouu yeaa).

Mně to zní spíš jako "oujůvájej" (dle vzoru YMCA = "vájemsíej")
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 21:02:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Crypton napsal:

citace:
OUYA will offer a broad range of games from all the genres you love. We?ve already lined up some great content from AAA game publishers such as Square Enix and NAMCO Bandai and independent developers like Adam Saltsman, creater of Canabalt, and Robert Bowling, who?s bringing Human Element to OUYA before any other platform.



Tahle hlaska je krasna ukazka marketingove manipulace/dezinformace. Ona totiz primo nerika, ze tihle tvurci na to udelaji velke AAA hry, ale tak nejak si to po precteni vetsina lidi mysli.

Square a Namco maji svoje velky AAA hity jako Final Fantasy, Kingdom Hearts v pripade Squaru, ci Tekken v pripade Namco. Nicmene delaji krom toho tunu malejch blbosti pro mobilni platformy (obcas i neco vetsiho pro mobily), pripadne portuji svoje stary hry jako FF1,2 na vsechno mozny vcetne mobilu.
A dam ruku do ohne, ze pro tuhle konzoli nebude Square delat FF15 a Namco novyho Tekkena, ale naprosto nadrzo na to preklopi ty svoji androidi blbosti co uz maji. Riziko vyvijet i malou (ale uplne novou) hru pro takhle nejistou konzoli je pro tyhle obri firmy neumerne vysoke. Naopak ta uprava jiz hotove Android hry bude otazka max par dnu.

Edit:
- takze od Namca se muzem tesit na PacMana, Mahjong a kulecnik - viz: http://namcobandaigames.com/android
- a od Square u FF1,2,3 a Chrono Trigger (ktery byl na SNESu uzasny) - viz: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Square_Enix_downloadable_games

Tahle konzole vypada vic a vic lakaveji Shocked To se tema tlacitkama jsem ani nevedel, to je taky dobej vtip - naprosto neintuitivni. Nez by jim dali normalne cisla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 22:13:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Pojmenování tlačítek je podle mě velice dobré a originální a tuším, že to bylo právě naopak, pojmenovali konzoli podle tlačítek.

To že se ti ovladač nelíbí, ještě neznamená to, že se ti na něm bude špatně hrát. Když vidíš na zemi psí hovínko, tak taky nevypadá nijak vábně, ale když ho vezmeš do ruky, tak třeba zjistíš, že je velice příjemné na dotek a že velice pěkně voní po pampeliškách.

Nemá cenu tu konzoli nijak kritizovat, je to víceméně první konzole svého druhu a příjdou časem další verze/revize a další výrobci podobných konzolí. Každý pokus se přeci počítá.

Mimochodem, je tam USB port. Podle mě tam půjde připojit i jiný ovladač s podporou Plug & Play a ikony tlačítek půjdou zřejmě také změnit. Pokud ne, tak takovou podporu zřejmě přidají v další verzi. Tlačitka s ikonkou jablíček a hrušek popř. kraviček a oveček by se ti asi líbila o mnohem více Laughing

Jinak, srovnávat tuto konzoli s masově vyráběnými konzolemi velkých korporací, které investovaly milióny dolarů do výzkumu a vývoje, mi příjde více než přehnané a patetické. Cena je tak "vysoká", protože se jedná o výrobu v počtu několika stovek či tisíců kusů a továrna si diktuje cenu za kus. Při masové výrobě a pod záštitou větší firmy by cena mohla klesnout i na nějakých $70-80. Srovnávat to s cenou Wii a jiných konzolí je přiblblé.

Nepůsobí to moc profesionálně? Bože, vždyť je to projekt několika enthusiastů, kteří začali s vývojem teprve na začátku tohoto roku a dealine mají v dubnu 2013.

Prostě si to nekup, když ti to připadá tak ubohé. My, kteří v tom vidíme potenciál, tomu projektu dáme šanci, ale rozhodně se nebudeme snažit ten projekt pohřbít dříve, než dostaneme do rukou ten finální výrobek.

Toť vše. Twisted Evil
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 22:40:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Btw, konzole je vybavena 4 jádrovým procesorem NVIDIA Tegra 3 a tady je možné vidět, jak bude vypadat grafika na OUYA:
http://www.youtube.com/watch?v=lBl-goBrWno&feature=relmfu

Jinak NAMCO Bandai má dobré hry, jako např. Sky Gamblers. Prý tam přibude i Tekken.

Btw, na začátku by měly být všechny hry zdarma. Takže kulečník-nekulečník, když to bude zdarma tak si to i zahraju. Wink
_________________


Naposledy upravil Crypton dne 16. září 2012, 22:46:07, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 16. září 2012, 22:45:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Budu stručný. Podle mě:
- zajímavé téma k diskuzi
- nesmyslný projekt konzole
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna