Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 23:18:21 Předmět: |
|
|
DespeRadoX napsal: |
Pocuvas sa trochu? Unity3D primitivne?
S raketou sa da letiet na mesiac.
Uz len toto je dovod preco je raketa primitivna. Na YT existuje video ako letia ludia na mesiac. To predsa nie je na mojom traktore mozne.
Podte jazdit vsetci na traktore. Ja spravim stranky ktore vas naucia ako sa na nom jazdi. Na raketu sa vyserte to len sadnes a letis , nemas tam desat pak ktorymi musis pohnut aby si sa pohol z miesta. Taky kozmonaut to je len debil co sedi a vezie sa zatial co na traktore si skutocny vodic.
Chlape sa uvedom trochu. Aky prd je spravit hru v Unity3D? ukaz mi nejaku co si v tom spravil? Ja v Unity robim len 3/4 roku ...na hre ti to usetri len ten cas ktory opakujes vo vsetkych hrach stale dookola (inicializacia,nacitanie a vykreslenie obejktu , priradenie textur atd) ale vsetko ostatne si predsa zrobis sam...podla tych tvojich kecov stlacim tlacitko FPS a mam hotovu hru.
To ze ty si stiahnes nejake demo neznamena ze ho niekto predtym pracne neurobil....pouzivaj tu hlavu aj na nieco ine ako pribijanie klincov |
Tvoje přirovnání Traktor vs Raketa je pravdivé. Lepší umět jezdit než sedět a letět. A u Unity3D by jsi měl také vzít v potaz např kolize a map editor který je už hotový. Myslím si že to je už dost práce
Vše je extrémě zjednodušené. Psaní shaderů:
kód: |
MyTex ("ShaderTexture", 2D) = "white" { } |
když to přeložíž do češtiny, tak by to pochopil každý. Vše je usnadněné na maximální level. Neříkám že XNA není, ale určitě né tímto způsobem. A to že v Unity3D děláš 3/4 roku a furt se máš co učit je jen proto, že jsi měl špatný základ
Prosím koukni se na toto video. Co dokázal v Unity3D za 9 minut Toto by jsi v XNA tvořil tak 9dní
http://youtu.be/kQncyYAjW8k?t=8m40s _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 17. duben 2013, 23:28:49 Předmět: |
|
|
heh chlape...ja mam spatny zaklad, to si sa trafil dnes prvy a posledny krat.
Som vyuceny hornik bez maturity. Na skole nebol v tom case ziadny pocitac (ani uctovnicka ho nemala aj ked to dnes bude zniet neuveritelne)
Vsetko co viem som sa naucil sam(nie nebol internet)...takze zaklady boli skutocne zle...horsie uz to snad ani byt nemohlo.
Ale som rad ze ty si sa na unity pozrel a uz vies vsetko...stale si mi neukazal co si spravil okrem toho filozofovania o ziarivej buducnosti XNA
Edit1: k tomu videu co si prihodil:
Ani postavu ani animacie niekto za 9 minut nevytvoril a vlozit ich na prazdnu scenu a takto rozhybat ti tu na fore dokaze minimalne 20 ludi behom par minut max hodin nie za 9 dni lol. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Naposledy upravil DespeRadoX dne 17. duben 2013, 23:35:42, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 23:34:24 Předmět: |
|
|
DespeRadoX napsal: |
heh chlape...ja mam spatny zaklad, to si sa trafil dnes prvy a posledny krat.
Som vyuceny hornik bez maturity. Na skole nebol v tom case ziadny pocitac (ani uctovnicka ho nemala aj ked to dnes bude zniet neuveritelne)
Vsetko co viem som sa naucil sam(nie nebol internet)...takze zaklady boli skutocne zle...horsie uz to snad ani byt nemohlo.
Ale som rad ze ty si sa na unity pozrel a uz vies vsetko...stale si mi neukazal co si spravil okrem toho filozofovania o ziarivej buducnosti XNA |
Já nikde netvrdím že XNA je nejlepší a že má budoucnost. Jen říkám že je to velice správný start pro každého programátora her.
A tím základem jsem myslel zkušenosti s programováním. Nechci si dělat nepřátele, proto bych tuto diskusi rád ukončil.
Co se týče Unity3D, tak má výborné grafické detaily a jeho neuvěřitelnou výhodou je právě využití na vícero platformách.
Každý systém má něco do sebe, jen každý preferujeme něco jiného. Děkuji za reakce a přeji mnoho štěstí v dalších projektech! _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 17. duben 2013, 23:38:42 Předmět: |
|
|
no nebal to tak rychlo chcem vidiet tu tvoju tvorbu.
ked kliknem na tvoje www tak ma to blokne ze na stranke je skodlivy software...mozno to mas nejaky stary odkaz,...kazdopadne by som si rad nieco pozrel s kym mam tu cest debatovat. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 23:43:50 Předmět: |
|
|
DespeRadoX napsal: |
no nebal to tak rychlo chcem vidiet tu tvoju tvorbu.
ked kliknem na tvoje www tak ma to blokne ze na stranke je skodlivy software...mozno to mas nejaky stary odkaz,...kazdopadne by som si rad nieco pozrel s kym mam tu cest debatovat. |
Odakz je správný jen nevím proč škodlivý software? Stránky jsou optimalizovány pro prohlížeče Safari, Google Chrome a Explorer (Firefox a Opera jsou na řadě).
http://www.xna.mzf.cz/
V Unity3D jsem pracoval na projektu, který začal právě někde tady na českých hrách zhruba před 2lety. V unity3d jsem ve volném čase tvořil ani né měsíc.
Na stránkách jsou zatím pouze 4 články o práci s 2D texturami. Jak říkám, články jsou zakládány na skutečnosti, že čtenář je úplný nováček. Plány do budoucna jsou ve hvězdách, ale doufáme že se dostaneme k článkům o 3D technologiích v XNA. Protože se na tuto část specializuji.[/list][/url] _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 23:49:50 Předmět: |
|
|
Aha, ano to mi taky hlásí. Tento projekt je už bohužel bez podpory. Jsou to mé začátky publikace o C# na internetu. Myslím začátek roku 2011...
Na tomto webu jsou základy programování v C# A malware chyba vznikla během posledního měsíce (netuším proč). _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 17. duben 2013, 23:56:34 Předmět: |
|
|
naco robis dalsie stranky ked v pripade malware si nevies poradit? nechapem...to ked zas bude problem tak tu prides z dalsimi strankami?
a aku zarucis bezpecnost ked pridem na tieto nove stranky ked stare nechas v pohode fungovat nadalej aj malwarom?
Si ty vobec pri zmysloch? Co to tu ponukas za produkty? Xna ktore je nepodporovane ale peknym s vyhladom na malware?
Prisiel si si tu robit z ludi prdel? _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 18. duben 2013, 00:01:43 Předmět: |
|
|
DespeRadoX napsal: |
naco robis dalsie stranky ked v pripade malware si nevies poradit? nechapem...to ked zas bude problem tak tu prides z dalsimi strankami?
a aku zarucis bezpecnost ked pridem na tieto nove stranky ked stare nechas v pohode fungovat nadalej aj malwarom?
Si ty vobec pri zmysloch? Co to tu ponukas za produkty? Xna ktore je nepodporovane ale peknym s vyhladom na malware?
Prisiel si si tu robit z ludi prdel? |
Na předchozích stránkách se přestalo pracovat kvůli času. Nebyl čas psát články. Po roce a půl jsem sehnal další 2 lidi, kteří mi jsou ochotni pomoci a rozhodli jsme se rozjet nový web o XNA (protože starý je nefunkční jak vidíte) a také proto, protože jsme chtěli inovovat a začít znovu s něčím mnohem lepším. Chybu malware jsem hledal, nevím proč tam ta chyba vznikla a můžu vám na 100% garantovat že nový web tuto chybu mít nebude. Protože je programovaný úplně jiným směrem. (PHP, XML, HTML) Podle mě za to může nějaký kód s Java Scriptu ale opravdu nevím v čem to vězí. _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 18. duben 2013, 00:12:59 Předmět: |
|
|
hmm...malware si hladal ale nevies kde bola chyba ale na novom webe uz nebude. To znie pre mna ako hornika bez maturity doveryhodne. Uz sa na novy web tesim...este by som pokecal ale chcem pozriet pilot Defiance takze zajtra ta zas podusim trochu. Mrknem sa do historie, pozriem na nete tvoje uspechy, dokoncene projekty a tak...dufam ze nieco najdem. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 18. duben 2013, 00:27:52 Předmět: |
|
|
DespeRadoX napsal: |
hmm...malware si hladal ale nevies kde bola chyba ale na novom webe uz nebude. To znie pre mna ako hornika bez maturity doveryhodne. Uz sa na novy web tesim...este by som pokecal ale chcem pozriet pilot Defiance takze zajtra ta zas podusim trochu. Mrknem sa do historie, pozriem na nete tvoje uspechy, dokoncene projekty a tak...dufam ze nieco najdem. |
Dusit umíš dobře to se musí nechat Přeju příjemnej večer _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 18. duben 2013, 08:37:32 Předmět: |
|
|
Já se bavím
Btw není horník baník? Nebo to píšeš despo radši, aby to čeští čtenáři pochopili?
Jinak XNA vypadá fakt mrtvě, podobně jako SilverLight, Flashové hry, ... Kdo se chce naučit programovat hry (tj. myslet v paradigmatech objektového nebo procedurálního programování), tomu naopak nejlíp poslouží nějaké game makery (s hotovou smyčkou a eventy, kam stačí drag&dropnout objekty nebo dopsat pár řádků kódu), proti kterým je i Unity low level |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 18. duben 2013, 09:33:26 Předmět: |
|
|
Mem napsal: |
Já se bavím
Btw není horník baník? Nebo to píšeš despo radši, aby to čeští čtenáři pochopili?
Jinak XNA vypadá fakt mrtvě, podobně jako SilverLight, Flashové hry, ... Kdo se chce naučit programovat hry (tj. myslet v paradigmatech objektového nebo procedurálního programování), tomu naopak nejlíp poslouží nějaké game makery (s hotovou smyčkou a eventy, kam stačí drag&dropnout objekty nebo dopsat pár řádků kódu), proti kterým je i Unity low level |
To já se bavil taky, ovšem jsme si pro ,,pokec" zvolili úplně špatné místo. Já XNA preferuji, protože se mu věnuju už celkem dlouhou dobu a s výsledky jsem spokojen. Je téměř 100%, že v budoucnu příjdou systémy, které XNA převálcují. Ale stále mám za to, že programování her na tomto rozhraní není vůbec k zahození. _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomasslavicek
Založen: 01. 12. 2007 Příspěvky: 49
|
Zaslal: 25. duben 2013, 14:54:02 Předmět: |
|
|
Ahoj, tak jestli dovolíte, já se vám do toho taky vložím
O XNA jsem už také napsal pár článků (možná něco přes 30), natočil přes 10 hodin screencastů, minulý rok jsem ještě objížděl po republice s hands-on-laby. Konkrétně jsem za tyto aktivity dostal ocenění MVP za rok 2012, právě v kategorii XNA/DirectX... Viz např. tenhle rozcestník: http://smartmania.cz/forum/viewtopic.php?f=173&t=25530
XNA je už opravdu mrtvé. Vývojový tým XNA v Microsoftu byl rozpuštěn kolem konce roku 2010 (těsně po uvedení verze 4.0, někdy v době, kdy se zařízl i Silverlight 5), nikdo už tam na tom nedělá. Před dvěma měsíci jsem byl přímo v Redmondu, na jednání s vedoucími vývojových týmů Visual Studia, C++ a Windows. Většina informací je pod NDA, takže o tom mluvit nemůžu... Ale XNA už se opravdu nedočkáme. (ne, opravdu, ani pro nový Xbox...)
Ze strany Microsoftu je teď hlavním cílem budovat pořádný základ nad C++. Aby byly ve Visual Studiu kvalitní nástroje (např. designér shaderů), aby nad tím mohly vzniknout pokročilejší enginy. Plus k tomu dokončují i různé helper třídy (DirectXTK, 3D Starter Kit apod.), aby se programovalo lépe. Sice mi také připadá, že se to zase pomalu snaží dostat právě tam, kde bylo XNA... (jen postavené nad C++) ...k čemuž bude ještě cesta dlouhá (než zase vznikne něco jako portál Creators Club, vzniknou dobré samply, vrátí se komunita atd.)... Ale docela teď tam do toho tlačí, snaží se. Třeba je zajímavé, že DirectX už neuvažují moc jako extra technologii (ze strany propagace navenek), ale integrují ji přímo do SDK Windows (takže DirectX určitě neskončí, jak se různě psalo).
Ještě k začátku téhle konverzace - XNA bych se nebál, je to pěkná technologie (na dané úrovni abstrakce). Pro 2D hry úplně super, i pro jednodušší 3D hry. Pro začátečníky pořád příjemnější, než se patlat s C++ a třeba čistým OpenGL. Ale kvůli nepodpoře už má také svoje mezery, např. na Windows desktopu nepodporuje multitouch (musí se to dělat extra přes knihovny), na Win8metro/WinPhone8 už není vůbec apod.
A pak je tu MonoGame, opensource alternativa XNA. Úžasný projekt se skvělou komunitou... I když vývoj jde také docela pomalu, to API má občas dost ještě mezery a díry. Ale pro portaci jednodušší 2D/3D hry je už myslím úplně v pohodě (pokud člověk překousne zaplacení licencí Xamarinu, 400 usd za platformu), moje hry už běží na iOS i na Androidu. Pro mě je to třeba dost důležité, protože XNA jsem se věnoval několik předchozích let, mám už velkou základnu kódu (v podstatě vlastní 3D engine nad XNA, vlastní GUI renderer apod.). Takže to, že se zrušilo XNA, nakonec nebylo tak strašné (jen jsem musel s některými projekty počkat skoro rok). Slušná debilita je samozřejmě to, když člověk hru z WinPhone 7 musí přepisovat, aby vůbec běžela na WinPhone 8 apod... Ale to už je prostě tak...
No a pak Unity... Na XNA se mi určitě líbí, jak si můžu šahat do hloubky, můžu ovládat stencil buffer apod. Na to, abych si koupil Unity Pro, tam se na 3000 USD nezastavím Takže to zatím pro mě alternativa moc není... Navíc k mému dosavadnímu směřování k MS platformám, pro WP8 ani Win8 ještě Unity pořádně není, jen špatná beta...
Ale tohle je ten správný směr. Určitě až budu chtít dělat další větší 3D hru, v Unity (nebo něčem podobném), bude to rozhodně jednodušší a rychlejší... A příští hru už chci dělat v něčem takovém Ono když člověk udělá 8. projekt v XNA, pořád tam musí psát skoro to samé (i když má plno připravených komponent), prostě to štve...
Takže asi tak _________________ http://linkedin.com/in/tomasslavicek |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 25. duben 2013, 15:55:45 Předmět: |
|
|
2tomasslavicek: dobre napisane.
btw za najvacsi paradox povazujem ako sa niekto snazi pisat vlastny engin prave z dovodu aby opakujuce sa veci boli zautomatizovane a nemusel stale dookola pisat to iste a paralelne nadava na herny engin ze uz ma vsetku tu zbytocnu a kazdym projektom sa opakujucu pracu hotovu takze to neni dost chalenge a neni to programovanie
Niekedy sa mi rozum zastavuje a z vlastnej skusenosti mozem potvrdit ze v unity je programovania dost ak teda nedavas ako priklad animovany objekt v prazdom priestore ako kolega XnaMaster Cooty.
Jo a zo stencil bufferom mas pravdu slubuju ho uz od par rokov, ale niektore veci osmeknes vlastnym shaderom . _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
|