Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 4. září 2013, 13:06:42 Předmět: |
|
|
Já myslel že jsme umělci! Včetně programátorů :-). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 4. září 2013, 13:13:19 Předmět: |
|
|
Ja si myslim, ze VODA sem zapadol uplne vyborne, pretoze ani on nedokaze nemat posledne slovo a musi na vsetko reagovat  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 4. září 2013, 13:15:51 Předmět: |
|
|
To je fakt.. mě často někdo říká: "Ty jsi teda umělec... "  _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 4. září 2013, 13:33:32 Předmět: |
|
|
Vidím, že jsem si vybral špatné fórum, kde se mohu dělit s ostatními se svým postupem vývoje, problémy a svými myšlenkami.
Poslední slovo, jakožto tvůrce hry a autor vlákna, bych měl mít vždy...
No, založím si někde soukromý blog, kam budu psát, jak postupuji s vývojem. Odkaz a přístup poskytnu jen těm, kteří o to mají zájem a nehodlají mi do vývoje neustále kecat a honit si tu ego. Pište mi na PM, kdo o to má zájem, vlákno můžete klidně zamknout (nebo smazat), mě už to nebaví.
Perry: Správně se píše "mně často někdo říká".  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 4. září 2013, 14:03:49 Předmět: |
|
|
Do fóra budu dále přispívat, myslím, že mladším "vývojářům" mám stále co nabídnout, ale nehodlám tu už nic povídat o svých projektech. Pokud bude Poky chtít ukázat něco z vývoje Zpěvů Nyrthu, tak mu v tom bránit nebudu, ale ode mě to už nečekejte. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Daclable
Založen: 11. 03. 2013 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 4. září 2013, 15:28:40 Předmět: |
|
|
Dúfam že nám tu ešte napíšeš, ako by sa dal zohnať link na ten súkromný Devblog. Iste nie som jediný, kto by si ho prečítal s veľkou radosťou.
(Tiež som jeden z tých, čo toto vlákno sledujú už dlhší čas, len zatiaľ nemajú k tomu čo dodať. A určite nie som sám.) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
DespeRadoX

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 4. září 2013, 15:41:44 Předmět: |
|
|
Diskusní fórum: obvykle je součástí rozsáhlejšího diskusního projektu (diskusní server), umožňuje zakládat nová diskusní témata (stránky) a členit je do skupin podle témat. Jednotlivé diskuse bývají vymezeny diskusním tématem, nikoliv základním textem.
To v preklade znamena ze ak si nechcel komentare k teme Solertia tak si ju nemal zakladat. Toto nie je tvoj sukromny blog ale verejne forum.
Ale ty nemas problem s tym ze niekto komentuje (co dokazuje viac nez 80 stran) , ty mas problem s kritikou a to s akoukolvek vcetne dobre mienenych rad.
Chovas sa ako male decko.
Kazdopadne je tu moznost dat temu ako neverejnu s pristupom len tych ktory ta budu obdivovat. (Aspon mam dojem ze to tu ide treba sa spytat Reznu)
Velky podiel na tejto nie prave najstastnejsie rozbehnutej diskusii ma aj to, ze tu je malo aktivnych tem a ludia sa nudia. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 4. září 2013, 16:12:23 Předmět: |
|
|
Mně nevadí kritika. Naopak si z každé alespoň trochu konstruktivní kritiky vždy něco vezmu k srdci. Ale tady se to strašně zvrtlo.
Jak už jsem řekl, nepotřebuji, aby mě někdo obdivoval. Ale chtěl bych, aby mě lidi, kteří sem přispívají, spíše podporovali a ne že mě budou neustále sekýrovat za blbosti. Neustále mě tu někdo chytá za slovo.
Mohli byste být rádi, že jsou tu vůbec nějací lidé, kteří tady otevřeně prezentují, jak pokračují ve vývoji (např. Spytihněv, toho převelice obdivuji + další). Zbytek už jsem chodí jen tak ze zvyku, občas někoho pořádně zdrbnout, ale kde jsou ty jejich úžasné projekty?
Huntere, ukaž mi nějakou větší hru na které jsi pracoval sám. Perry, ty tu děláš, že máš strašně moc zkušeností, kde jsou ty tvé hry? A co další, co tu mají plno keců o tom, jak je vývoj Sollertie dlouhý a zbytečný? Ukažte mi jeden jediný pořádný projekt a k tomu ještě dokončený.
Vůbec nechápu tu vaší logiku. Nejprve mě sprdnete za to, že se zabývám blbostma, které bych měl řešit až později, ano, vzal jsem si to k srdci, začal jsem tedy dělat věci od spodu, načež se tu zase vztekáte a navíc tu neustále připomínáte staré věci. Čtete vůbec, co sem píšu?
Jako malá děcka se chováte vy (omlouvám se všem, kteří se mě snaží podporovat, na ně to samozřejmě neplatí). _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 4. září 2013, 16:48:48 Předmět: |
|
|
Aby si VODA nemyslel že jen kritizuji a nic nedělám:
Jedna z prvních her, co jsem dělal na bakalářku (v C#)
Na stejném enginu běžel i klon Bombermana (na tom nás dělalo víc v rámci PHček.. kdo ví, ten ví.. ostatní nechť ignorují). Opět megalomanské cíle (10 unikátních levelů, zvuky, mluvené slovo, příběh...). Nakonec hotovo něco kolem poloviny za půl roku, kdy jsme na tom fakt dělali
- doplněno o RPG prvky, vlastní modely
Další projekt, co jsem rozdělal a bohužel dopadl právě díky megalomanskému přístupu bídně
- Mělo jít o závodní hru (zdravím Auqadelic), kde se lodě měli transformovat v auta / vznášedla a část závodu by byla na vodě a část na souši. Mělo to být pojaté jako RC modýlky, proto např závodník mohl mít bitevní loď (viz. screen).
Nakonec se to celé potopilo jak Titanic... ale zbyl mi z toho C++ engine, v kterém teď píšu hru na mobil - hru, kterou jsem schopný SÁM dokončit do několika měsíců.
Mimo to jsem dělal různé neherní komerční softy a aplikace, na kterých jsem se naučil přistupovat k problému podle toho, co chtějí lidi a trh, a ne, co se zrovna líbí mě.
PS: Nevím jak zmenšit ty obrázky  _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 4. září 2013, 17:18:55 Předmět: |
|
|
Tak teď se předem omlouvám, za svou kritiku.
Nic z toho, co v předchozím příspěvku vidím není prodejní kvality. A rozhodně z toho nevidím, že by to bylo něco převratně zábavného (což z obrázku ani nejde), a technicky zázračného. Z vytvoření těhle pár "patlanin" (omlouvám se za použitý a ošklivý termín) jsi jako nabyl názoru, že jsi úžasný herní vývojář a tudíž mě můžeš poučovat, jak mám hru vyvíjet, jo?
Co tam máte dál?  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
joeblack
Založen: 14. 09. 2009 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 4. září 2013, 17:54:02 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
Tak teď se předem omlouvám, za svou kritiku.
Nic z toho, co v předchozím příspěvku vidím není prodejní kvality. A rozhodně z toho nevidím, že by to bylo něco převratně zábavného (což z obrázku ani nejde), a technicky zázračného. Z vytvoření těhle pár "patlanin" (omlouvám se za použitý a ošklivý termín) jsi jako nabyl názoru, že jsi úžasný herní vývojář a tudíž mě můžeš poučovat, jak mám hru vyvíjet, jo?
Co tam máte dál?  |
nic v zlom ale pripomenulo mi to tuto vetu :
"ked ti zena povie, ze si ju zle oprcal, tak jej povies nech je ticho lebo nema vtaka ? "
ja sam tiez robim/ nerobim jednu hru viac menej sam (pouzivam legalne kupene modely). Nic predtym som nedokoncil, na tomto robim viac menej uz asi 10 rokov. (realne max 2). Zmenil som openGL na DX9, potom DX10, a snad pride aj DX13. Tisic krat som zacal, nieco napackal, potom som to nechal tak a zacal znovu. Objavil som version control system Stale som ale dosiel dalej ako predtym, co ma zatial tesi.
Pracujem v SW firme (programator ale uplne nieco ine), a tiez kolegovia podpichovali, preco neklikam v unity alebo UDK.
No a ?
Chcem sa ucit nove veci, vediet lespie programovat a popritom si robit hru.
Taku aku chcem JA, ktora bude mat pribeh ktorym chcem JA nieco povedat.
A to ze mozno nevyjde alebo ju nikto nebude hrat ?
Budem smutny ale zivot ide dalej, zatial sa tym nezivim a beriem to ako hobby. Kebyze si herny vyvojar a realne na tom zavisi tvoj prijem, tak to musi ist.
Ale inak who cares ? Valve sa s tym nesere, blizzard sa s tym nesere, tak preco by si mal ty ?
Hnidopich sa najde vsade, ale pokial ta neplati sa s nim nemusis zaoberat.
Najdlhsi prispevok v mojej historii  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 4. září 2013, 17:59:49 Předmět: |
|
|
VODO, neber si kritiky lidí tady tak osobně. Všimni si, že tě tu nikdo nechce od hry odradit - chtějí ti jenom poskytnout své zkušenosti a úsudky, co a jak bys měl dělat, aby byla Sollertie dobrou hrou (což je ostatně jeden z podstatných úkolů kritiky). Je jen a pouze na tobě, které z těchto úsudků budeš považovat za vylepšující Sollertii a implementuješ je. Na ostatní stačí nereagovat, není to o tom, mít poslední slovo.
Kritik nemusí být schopen vytvořit dílo, které kritizuje. Musí se pouze o danou oblast zajímat a být v ní zběhlý a musí být schopen zhodnotit a poukázat na nedostatky, které by mohly být vylepšeny, což tady zřejmě většina lidí splňuje. Proto jsou výpady na perryho zbytečné.
Abych to shrnul, fóra jsou o oboustranné interakci za účelem zlepšování. Musíš očekávat, že když tu něco zveřejníš, lidé tě nebudou chválit, i když tvoji práci oceňují, protože to k tématu nic nepřidává. Budou kritizovat, protože je to konstruktivní a můžeš na tom dál stavět. Není to sekýrování, je to kreativní proces mezi lidmi, kteří se o Sollertii zajímají a chtějí, aby byla co nejlepší (což zahrnuje i to, aby někdy vyšla ). Chválí tě už tím, že sem přispívají. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 4. září 2013, 18:04:28 Předmět: |
|
|
No taky jsem to nikde nepublikoval a rozhodně to nebylo určené k prodeji, protože jsem si těch chyb, co jsem tam nadělal vědom. A ty, jak to pozoruji, tam děláš chyby podobného stylu.
Navíc označovat to za patlaninu na základě grafiky si dost protiřečí s tím co jsi psal dříve. "Bomberman" klidně mohl být zábavný a vypadat hnusně, jak vypadá. Nevím, proč by neměl být. Navíc ta "chunky" grafika cartoon stylu byl záměr u té první hry, takže se to svezlo i do druhé, které má stejný engine.
Že to zábavný není je druhá věc... nebo není. Herní mechaniky fungují jak mají, na papíře to vypadalo normálně, ale prostě megalomanský plány a zaměření na detaily to potopily. Měsíc jsem řešil stínování a shadow mapy... k čemu, čas vyhozený do záchoda, hrát by to šlo i bez nich. Podobný jde pro paralax maping na stěny. Co se týče modelů, tak modelovat neumím, takže hnusné modely jsou výsledek spojení "free 3D model" -> google.
U té hry s vodou. Vodní rendering je vymakaný, úžasný a blabla. Ale k čemu to, když jsem nebyl sám schopný to dodělat v rozumném čase ?
Ten poslední screen.. to není finální produkt, to je "work in progress" screen využívající Semovu šestku.
Ale pokud odpálím míček zpátky, ze Solertie jsme taky viděli akorát to 2 roky staré "tech demo" kde běhal panáček Zbylé dvě hry, co jsi prezentoval - jedna nešla dohrát pořádně (blbě nastavená obtížnost) a druhá moc zábavná nebyla => podobného trendu se bojím i u Solertie.
Plus nikdy jsem tu nepsal, že děláš blbě něco technologicky. Buď že se mi nelíbí vizuál (čistě subjektivní) nebo prostě ten přístup stejný, jako u mých projektů... a výše jsem shrnul, jak dopadli. Teď mám někoho, kdo mě brzdí a za 2 měsíce jsem udělal funkční a skoro hratelný prototyp, který splňuje, co jsem si před tím sepsal na papír. Kdybych to dělal sám, zase by to skončilo u nějaké blbosti, protože bych to chtěl mít perfektní (ať už po stránce optimalizace kódu nebo si vyzkoušet co nejvíc cool efektů). _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 4. září 2013, 18:27:13 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
Huntere, ukaž mi nějakou větší hru na které jsi pracoval sám. |
Ale já se domnívám, že pracovat na větší hře _sám_ je blbost. A nevím, proč bych měl dělat blbosti.
A pak - neumím programovat, ani jsem nikdy neměl touhu se to učit, takže je ti asi jasné, že bych žádnou větší hru sám nemohl dělat.
Hodněkrát jsem pracoval v týmu. Někdy byly konflikty, někdy to šlo hladce. Některé projekty nevyšly a ani nebyly dokončeny, některé vyšly a dokonce se prodávaly (Air Conflicts, Memento Mori), to se stává. O nic nejde, jsou to jen hry.
A Spytinhněva si moc neber do huby. Ten napsal 5x míň textu a má 5x víc hry, než ty - proč myslíš, že by pak vaše thready měly vypadat stejně?
Já bych se zeptal naopak:
Kolik větších her jsi dokončil ty, ať sám nebo v týmu?
A ty podle mě nemáš ani tušení, v jakém bodě vývoje se sám nacházíš.
Předpokládám, že si myslíš, že máš tak polovinu. Ale každý, kdo už nějakou větší hru nějak dokončil ví, že nemáš ani 10%. Za dva roky.
Přeber si to sám.
joeblack napsal: |
Valve sa s tym nesere, blizzard sa s tym nesere, tak preco by si mal ty ? |
Tak to tom teda hodně pochybuju. Valve a Blizzard jsou firmy, které musí hlavně vyrábět peníze svým vlastníkům.
Tam to určitě nefunguje tak, že si někdo každý den řekne, co by do hry přidal, tak to tam dá.
Spíš naopak mají drába, který za každý "nápad" švihne autora gumovou hadicí přes prsty, a proto jim to funguje. _________________ Sharing is caring.
Naposledy upravil Hunter dne 4. září 2013, 18:52:42, celkově upraveno 3 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|