Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 18. říjen 2013, 20:16:06 Předmět: Technologické nároky vývoje pro Android |
|
|
Ahoj, jaké technologie jsou rámcově dostupné pro vývoj her na Android. Mám ve zvyku vyvíjet sw nativně v C++/OpenGL, ale co vím, tak Android je spíš na Javu.
Jak to řeší třeba velké projekty? Jak tohle řeší třeba Unity3D nebo jiné multiplatformní projekty/enginy/hry? Mít celý kód v Javě a ještě nativně se mi zdá nesmyslné, stejně tak se mi ale zdá nesmyslné psát celý herní engine v Javě. Takže docházím k názoru, že existuje nějaký používaný způsob spouštění nativního kódu. Předpokládám, že pokud jako autor případného sw pro Android nepožaduji přístup ke GUI knihovnám Androidu, tak bych to měl mít poněkud snazší.
Díky. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Val
Založen: 18. 06. 2013 Příspěvky: 19
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 18. říjen 2013, 20:53:06 Předmět: |
|
|
Ehh, googlit umím, název NDK i nějakou tu specifikaci jsem si pročetl, ale je to použitelné pro danou aplikaci? Co to obnáší a používá se to k tomuhle účelu? Je to vyvíjené aktivně (co podpora c++11)? Díky.
Val napsal: |
LibGDX ma i neco v nativnim kodu. |
Díky, kouknu na to. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Val
Založen: 18. 06. 2013 Příspěvky: 19
|
Zaslal: 18. říjen 2013, 21:29:50 Předmět: |
|
|
Nevim, jako vetšina si vystačím na Androidu s Javou. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vilem Otte

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 18. říjen 2013, 22:18:40 Předmět: |
|
|
Mono a C# je taky možné. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 18. říjen 2013, 22:44:23 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
Mono a C# je taky možné. |
Opět: měl bys nějaké info o tom, jakým způsobem tam běží to Mono? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
martin.developer
Založen: 11. 10. 2013 Příspěvky: 9
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 18. říjen 2013, 23:16:45 Předmět: |
|
|
martin.developer napsal: |
TeaTime napsal: |
Opět: měl bys nějaké info o tom, jakým způsobem tam běží to Mono? |
Většinou se použije Mono (MonoTouch, Mono for Android, Xamarin.iOS, Xamarin.Android či jiná implementace) a třeba nějaký C# kód, který je potom pomocí AOT (namísto JIT) kompilován do nativního (ARM) kódu. |
Mě by zajímalo, jak právě dělají to, že můžou spouštět nativní binárky a volat z nich to Android API. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
martin.developer
Založen: 11. 10. 2013 Příspěvky: 9
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 19. říjen 2013, 10:33:31 Předmět: |
|
|
Dík |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 19. říjen 2013, 17:49:32 Předmět: |
|
|
s libc na droidu je to obcas sranda, spousta veci tam chybi, jako treba kompletni wchar_t, ktery jede jen v nejakem alternativnim NDK
ale jinak JNI funguje pekne
pote co jsme si zimplementovali COM i pro Android jede nase aplikace celkem v pohode v nativu a jen vrchni skorapka GUI je v Jave |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 19. říjen 2013, 18:23:02 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
s libc na droidu je to obcas sranda, spousta veci tam chybi, jako treba kompletni wchar_t, ktery jede jen v nejakem alternativnim NDK
ale jinak JNI funguje pekne
pote co jsme si zimplementovali COM i pro Android jede nase aplikace celkem v pohode v nativu a jen vrchni skorapka GUI je v Jave |
Aha, skvělé. Co je to vlastně to NDK? To je prostě nějak zabalené JNI nebo ještě něco jiného?
Jestli to dobře chápu, tak je třeba mít minimálně dva soubory: první je java program zabalený ve formátu aplikace pro android a druhý je nativní (platform-specific) kód zabalený jako sdílená knihovna. Android spustí java kód a ten pak může nějak volat funkce z té nativní knihovny. Předpokládám, že i ta knihovna může nějak volat funkce Javy a tím i nějak funkce z API Androidu.
Je k tomu tedy potřeba to NDK nebo to JNI? A co je zapotřebí k volání Java->native a co k native->Java?
Také se pak ai musí řešit konkrétní architektura zařízení, na kterém to chceš spouštět, že? A jak je to vlastně s OpenGL?
Díky. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 20. říjen 2013, 06:56:57 Předmět: |
|
|
co kdybys vlezl na stranky NDK a precetl si uvod + tutorialy a trochu probrouzdal webem - je o tom napsano tuna veci, viz i ten odkazovany clanek |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 20. říjen 2013, 08:32:45 Předmět: |
|
|
TeaTime: taky můžeš mrknout na přednášku o NDK z aDevCampu 2011 (jen si musíš trochu zvyknout na přebuzený zvuk, nahrávalo se přes XLR a nějak si nesedla kamera a zvukař )
http://youtu.be/fkepepFaRV8 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 20. říjen 2013, 18:24:13 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
co kdybys vlezl na stranky NDK a precetl si uvod + tutorialy a trochu probrouzdal webem - je o tom napsano tuna veci, viz i ten odkazovany clanek |
Četl jsem toho kopu, ale většinou tam vychvalují, jak je to skvělé, ať už s tím chci dělat cokoliv, ale je tam málo o tom, jak to vlastně funguje.
Mem napsal: |
TeaTime: taky můžeš mrknout na přednášku o NDK z aDevCampu 2011 (jen si musíš trochu zvyknout na přebuzený zvuk, nahrávalo se přes XLR a nějak si nesedla kamera a zvukař )
http://youtu.be/fkepepFaRV8 |
Díky, kouknu na to. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|