Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
rattus
Založen: 30. 12. 2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 30. říjen 2013, 14:24:43 Předmět: HTN implementace |
|
|
Je to tu sice v AI sekci hodne puste, ale zkusim nadhodit..
Zkousel sem si delat planovac STRIPS systemem a narazel jsem hodne na problem ceny akci ( pro A* hledaci cast ).
Chtel jsem vyzkouset nejaky HTN ( insipirovan na aigamedev.com - http://aigamedev.com/open/coverage/htn-planning-discussion/ ) ale nic moc nemuzu pro Javu najit.
akademicky SHOP ma sice nejakou java implementaci ale interne to emuluje LISP...
Takze.. ma nekdo zkusenosti s tvorbou HTN?
neco jsem pocetl na aigamedevu a dokumentech od Killzone tymu, ale stejne moc nevim jak zacit.
Nasel jsem python implementaci https://bitbucket.org/dananau/pyhop ktera vypada natolik snadne ze bych zvladl port.
Hodil by se mi nejaky prakticky priklad, nebo nejake opensource reseni ktere bych mohl okoukat. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
rattus
Založen: 30. 12. 2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 30. říjen 2013, 20:03:52 Předmět: |
|
|
Nechtel sem to omezovat na svuj konkretni problem, protoze je to vicemene cviceni nez namyslena hra.
Potrebuju schopnej planovac, kterej umi i flexibilne menit plany kdyz se zmeni parametry sveta.
Tim Goal driven sem kdysi zacinal, ale je to v zakladu moc jednoduche, nebo si alespon od "plneho" HTN slibuju vic.
V te STRIPS jsem mel obecne akce ( nakup vybaveni, predani predmetu, domluveni schuzky s jinym agentem, vyroba.. ) ktere meni parametry sveta a planovac z pozadovaneho stavu, mnoziny akci a aktualniho stavu vyrobil posloupnost akci ktera vedla k cilovemu stavu. Jenze to hledani A* je zavisle na "cene" akce a mel sem problem to spravne ohodnotit. taky to nebehalo uplne nejrychleji i kdyz ja sem nepotreboval zas tolik agentu.
HTN by melo krome zefektivneni i pomoct tim ze aktivity jsou v hierarchii a lip se cloveku definuje chovani agentu aby nedelali hovadiny  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 8. listopad 2013, 21:21:36 Předmět: |
|
|
když to čtu teď podruhé.. není mi moc jasné, proč chceš mít i A* pomocí HTN. Proč nemůžeš řešit samotné hledání cesty jinak než zbylé plánování? _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rattus
Založen: 30. 12. 2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 5. prosinec 2013, 09:11:06 Předmět: |
|
|
extra pozdni odpoved
A* je pouzit ve STRIPSu pro hledani vhodnych akci, s planovanim cesty problem nemam. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna