Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
leeon82
Založen: 04. 06. 2014 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 4. červen 2014, 07:56:20 Předmět: Google Play problematika |
|
|
Zdravím přispěvatele,
před týdnem jsem vydal svou první hru na Google Play. Dlouho jsem přemýšlel nad modelem, který bych pro získání peněz vybral. Nakonec jsem skončil u tvorby Dema, které je zdarma a placené verze bez reklam.
Hra je na Google Play uvedena týden. Jako asi každý, založil jsem Facebook stránky, hru uvedl i na jiných prodejních serverech.
Bohužel mi uniká podstata toho, jak může např. hra Záplava barev (česky) prakticky za jeden den mít 5000 - 10000 instalací. A to jsou tam uvedeny i horší perly.
Nikterak nezvyšuju svoji hru, nebo naopak nesnižuju kvality těchto her, ale někde mi něco utíká.
Chtěl jsem se Vás tedy zeptat, jak se dá konkrétně zajistit takový počet stáhnutí a tím pádem i poskočení v žebříčku nahoru?
Díky _________________ The Wisher Games |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 4. červen 2014, 12:28:48 Předmět: |
|
|
Tak hlavne si nemuzes myslet, ze se o tve hre hraci dozvedi nejakym zazracnym zpusobem sami od sebe. Nikde jsem nevygooglil zadnou zminku o tve hre. Musis o ni napsat na ruzna fora o hrach pro Android (ceska + celosvetova), na reddit atd.
Predpokladam, ze na marketing mas nulovy rozpocet, takze spamovani for je v podstate vsechno, co muzes udelat Problem u spousty for je ten, ze nezasahnes cilovku - casto tam chodi jen vyvojari spamovat o svych hrach, ale nectou to hraci, kteri by ty hry hrali. Zkus najit nejaka fora, kde bys dobre zacilil (je to nejaka puzzle hra, tak treba nejaka fora nebo subreddity o puzzlech)
Taky nevim, proc na hru nedas odkaz primo sem (nasel jsem ji podle tveho podpisu)
Na stranku na Play napis lepsi text, nech nekoho opravit anglictinu. Pokus o SEO me pobavil, divim se, ze v textu nemas jeste slova Angry a Flappy. Je to samozrejme zbytecne, irelevantni veci (2048, football atd.) uplne oddelej a radsi napis, o co v te hre jde. Pridej video ze hry.
Hru jsem nejak nepochopil, jasne, je tam tutorial, ale vetsina lidi chce proste neco pustit a hrat, a ne cist nejake texty. Navic se mi nepodarilo ten tutorial spustit podruhe, jde to vubec? Grafika je podprumerna.
Na placenou verzi bych se uplne vykaslal, resil bych to, az (jestli) budes mit spoustu uzivatelu free verze. Jestli mas ve free verzi reklamy, tak je prozatim vypni a zapni je, az jestli budes mit 10k+ uzivatelu. Jinak to nove hrace spis odradi a spousta lidi ti da nizke hodnoceni jen kvuli reklamam a hlavne na zacatku je kazde spatne hodnoceni celkem problem.
Ad Zaplava barev, nevim, co tim myslis. Jeden Color Flood opravdu ma 5k+ uzivatelu, ale to datum, co je u toho napsane, je datum updatu, a ne vydani. Takze tolik instalaci to muze mit klidne treba po roce a ne za jeden den... |
|
Návrat nahoru |
|
|
leeon82
Založen: 04. 06. 2014 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 4. červen 2014, 12:58:11 Předmět: |
|
|
Perfektní. Otevřel jsi mi oči. Jsem spíš realista, než naivní snílek, který si myslí, že prorazí. V březnu jsem ukončil úplně jinou práci a tak jsem nelenil a pustil se do tohohle. Bral jsem to jako možnost zkusit co jsem chtěl dávno dělat. Nicméně, za tu chvilku sbírám teprve zkušnosti.
Každopádně infomace, které jsi mi napsal jsem určitě perfektní, moc za ně dekuju.
Odkaz jsem nechtěl psát sem na fórum, protože mi to nepřišlo slušný vůči ostatním. A propo https://play.google.com/store/apps/details?id=com.TheWisher.Cubicus
Ohledně těch údajů na fórech. Chápu, že než ztrácet energii a čas přesvědčováním ostatních uživatelů o správnosti svého jednání je lepší to posílat jak píšeš na cílovou skupinu.
Hehe, SEO, no to je další věc, která mě zatím zasáhla jenom zkraje. Ostatně oprava textu už je na cestě
S tou grafikou jsi mi podrazil kolena Piplal jsem se tím docela dlouho.
Ostatně máš představu co se dá stihnout udělat za jeden měsíc v jednom člověku? Nějaký odkaz?
Moc děkuju za pomoc (Michal, 32) _________________ The Wisher Games |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 4. červen 2014, 13:48:48 Předmět: |
|
|
Odkazy na své projekty se neboj dávat, se rádi podíváme. Co se týče grafiky - tus předpokládám dělal sám, ne opravdový grafik, že? Tak tím se to vysvětluje. Na programátora je ale samozřejmě skvělá, ale protože v casual už nejde nic nabídnout oproti konkurenci, tak do grafiky konkurence dává všechno a je to znát (musel bys udělat nějakou ne-casual hru, aby sis mohl dovolit jen obyčejnou grafiku). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
leeon82
Založen: 04. 06. 2014 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 4. červen 2014, 14:04:33 Předmět: Cubicus |
|
|
Dělal jsem to kompletně celé sám. Je pravda, že jsem spíš programátor než grafik a je mi naprosto jasné, že od doby Wolfensteina se i některé AAA produkty namísto hratelností zabývají grafikou. Ostatně tak je to se vším zbožím.
Dívám se teď po nějakých pluginech do Unity ohledně těch reklam, které bych zatím vypnul. Soustavně v průběhu dnešní noci se taky prokousávám sociálními sítěmi, abych informoval ostatní.
Pořád mi ale v hlavně zůstává taková věc, která mi tam skřípe.
Když se podívám na úspěšnost některých vybraných titulů, tak si nemůžu pomoct, ale i se svou "rádoby" grafikou a kvalitou hry předčím některé tituly. Pomíjím samozřejmě tituly velkých vydavatelů. Mluvím o titulech, které se pohybují někde na hranici 25 000 - 50 000 instalací.
Jak už jsem psal, zkušnost je nepřenositelná a proto Vám moc děkuju za rady _________________ The Wisher Games
Naposledy upravil leeon82 dne 4. červen 2014, 14:06:25, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 4. červen 2014, 14:05:22 Předmět: |
|
|
Jo, jako prvni projekt je to v pohode, je potreba to zkouset S tou grafikou jsem to nemyslel nejak zle, jen to jen muj subjektivni nazor. Nekomu se to proste libit bude, nekomu ne. Ale vetsinou je na prvni pohled poznat, ze grafiku nedelal profesional, a lidi to pak odrazuje.
Ja grafiku outsourcuju do Asie nebo do vychodni Evropy, je to levne a ten rozdil oproti tomu, kdyz si to kresli programator sam, je fakt videt Nebo muzes nakupovat hotove veci v asset storu.
Dat sem odkaz na svou hru rozhodne neni neslusne, je na to tady i primo nekde vyhrazena sekce a myslim, ze se tady vzdycky kazdy rad podiva na praci ostatnich.
Za mesic se da stihnout spousta veci, na to se da tezko odpovedet nejak konkretne. Treba nejake puzzle hry nebo jednoduche endless runnery celkem bez problemu. Jestli chces delat hry timto tempem, tak urcite delej veci s nekonecnym gameplay, aby ses vyhnul level designu. Ten obecne zere nejvic casu.
Problem s hrami, ktere se daji udelat za 14 dni nebo za mesic je ten, ze je tam strasne nizka bariera vstupu. Takovehle veci udela kdejaky student nebo Ind a jsou jich na Play tisice a je tezke s necim takovym prorazit. Vyvoj je sice levny, ale sance, ze to neco vydela, je mala... Ale chapu, ze nechces hned na zacatku riskovat, ze na necem budes delat pul roku, a bude to propadak |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 4. červen 2014, 14:18:15 Předmět: Re: Cubicus |
|
|
leeon82 napsal: |
Když se podívám na úspěšnost některých vybraných titulů, tak si nemůžu pomoct, ale i se svou "rádoby" grafikou a kvalitou hry předčím některé tituly... |
Ty hry tady ale byly dřív, vylezly časem v žebříčcích nahoru a tobě už nestačí být jen o něco lepší, abys je aspoň částečně dohnal. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
leeon82
Založen: 04. 06. 2014 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 4. červen 2014, 14:32:27 Předmět: Cubicus |
|
|
Vůbec nezpochybňuji, že to tak může být. Ostatně nějaký důvod to má, že tam ty hry jsou takto ohodnocené.
Jak říkám, naprosto si se skromností netroufám zpochybňovat úspěch té které hry. Hledám jenom logiku věcí a způsob jakým ten trh funguje.
Dělal jsem donenávna ve stavebním průmyslu docela vysoko, musím konstatovat že tam ten trh je také velmi nasycený a přesto se dá prosadit tak aby to člověka uživilo, ale má to svou logiku postupu.
Snažím se to jen pochopit, abych nědělal zbytečné kroky. Jenom mezi pár řádky, které jste mi tady napsali jsem získal přehled o věcech, které bych jinde sbíral třeba 14 dní.
Soudím dle vás zatím takhle:
1) Předělal jsem text s tím, že jsem tam přidal i návod. Udělal jsem k tomu i CZ překlad (Anglický se zatím zpracovává )
2) Stáhnul jsem DEMO a nechal jenom plnou verzi, kterou jsem dal zatím zadarmo
3) Tu plnou verzi jsem zatím dal bez pluginu na reklamy, ten budu teď vybírat ( A propo nemáte nějaký tip pro integraci do Unity? )
4) Udělal jsem teď kampaň na aplikace na Ad Words ( za málo, ale přece )
5) Pro příští projekt se podívám na Asset Store (tady je ale těžké kvůli nezkušnosti vybalancovat náklady s tím, jaký může být zisk )
Chtěl bych se zeptat, pokud bych tedy sázel na grafiku a outsoucoval to třeba někde přes freelancera do Asie, anebo koupil podklady na Asset Store dá se nějak odhadnout kolik je maximální investice vůči zisku z reklam?
Díky _________________ The Wisher Games |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 4. červen 2014, 15:02:14 Předmět: |
|
|
Na tohle se snazi prijit hodne lidi.
Mam veci, ktere mi vydelaly statisice, a mam i veci, kterym jsem veril, ale ktere vydelaly par dolaru. Clovek nikdy predem nevi, i kdyz se snazi chovat podle "logiky trhu".
1) Navod v textu lidi taky cist nebudou. Uzivatele jsou hodne spatni ve cteni cehokoliv. Uplne bezne nam chodi maily, ve kterych se uzivatele ptaji na vec, ktera je treba v prvni vete textu...
4) Ad Words na mobilni hry nefunguji. Podle me ti to neprinese ani jednu instalaci. Nejvic funguje reklama v mobilnich hrach, ale v teto fazi ti nebude fungovat zadny marketing. Mozna by se nasel nekdo, kdo by kliknul na nejaky tvuj banner, ale nikdo nechce instalovat hru, ktera nema zadne reviews a ma malo instalaci. Ten zacatek je vzdycky nejhorsi
Ad ty naklady, no to se odhadnout samozrejme neda. Tohle je podnikani jako kazde jine, je to sazka do loterie. Na zacatku bych bral jako uspech, kdyz ti nejaka hra vydela par tisic. |
|
Návrat nahoru |
|
|
leeon82
Založen: 04. 06. 2014 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 4. červen 2014, 15:13:23 Předmět: Cubicus |
|
|
)) Tak tohle mě fakt rozesmálo... Udělal jsi mi tím dneska radost. Byl jsem od rána docela frustrovanej z toho všecho, ale tohle mě fakt pobavilo.
Představa toho, že se mě lidi ptají na to co je psáno v první větě totiž opravdu funguje všude Připomíná mi to dobu, kdy jsem rozjížděl produkci v kriminále a odsouzení za mnou chodili a ptali se mě, jestli bych jim nemohl zjistit za co že tam vlastně sedí ))
No vpradě jsem nečekal samozřejmě zázraky v podobě zisků nějakých tisíců. Chtěl jsem dosáhnout pouze toho, aby se ta hra revanžovala v nějaké rozumné míře.
Ohledně toho Ad Words jsem si to myslel, že to nebude žádný zázrak, ale zkusit se musí tedy všechno
Ještě se tedy zeptám, kdyby se nějakou náhodou hra začla stahovat nemáte nějaký ten plugin a radu na ty reklamy ve hře? _________________ The Wisher Games |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 4. červen 2014, 15:27:53 Předmět: |
|
|
Nejlip vydelavaji reklamy pres celou obrazovku. Jednu das tak, aby se ti zobrazila po spusteni hry, a pak budes zobrazovat vzdycky treba mezi levely, nebo kdyz hrac umre a tak. Nesmis to prehanet, abys uzivatele neobtezoval Taky muzes zobrazovat reklamu pri exitu.
Muzes zkusit treba Chartboost.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 4. červen 2014, 19:09:03 Předmět: Re: Cubicus |
|
|
leeon82 napsal: |
Ještě se tedy zeptám, kdyby se nějakou náhodou hra začla stahovat nemáte nějaký ten plugin a radu na ty reklamy ve hře? |
Flurry, Chartboost, TapJoy, Fiksu
Jinak zadna jednoznacna strategie jak dosahnout uspechu neni. Musis mit zaprve kvalitni hru a pak delat vsechno co je v tvych silach. Udelat hru a pak zalozit FB a snazit se o promo je spatne. Promo se musi uz budovat v prubehu, kdy hru vyvijis.
Co ma aspon nejaky ucinek je budovani kontaktu s novinari a vytvareni obriho mailing listu kam vsude posles tiskovku. Idealne vice tiskovek (mame prvni video, mame alfu, mame betu, za dva tydny je release, dneska vychazi..). Samozrejme to co tu uz padlo - byt aktivni na forech, idealne kde je tva cilovka, vest socialni site a podobne.
Kazdopadne ikdyz tohle vse budes delat na jednicku s hvezdickou, tak nikde neni garantovano, ze to prinese nejake vysoke prodeje/stazeni. |
|
Návrat nahoru |
|
|
leeon82
Založen: 04. 06. 2014 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 4. červen 2014, 22:52:03 Předmět: Cubicus |
|
|
Jak bylo uvedeno výše, strategie ani recept neexistuje. Je to jen o minimalizaci dopadů na rozpočet a odhadu chování uživatelů na základě zkušeností.
No a jak vidno, trefil jsem na správné lidi tady z oboru.
Ještě jednou Vám moc děkuju, vzal jsem si z toho hodně! _________________ The Wisher Games |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 5. červen 2014, 02:30:29 Předmět: |
|
|
aby ti ta hra zarobila musel by si byt marketingovi mag
ked sme zacinali pred 2 rokmi bola situacia uplne ina ,unity sa len rozbiehalo, writeri boli ochotny o tebe napisat a AAA firmy mobilnym trhom opovrhovali ...situacia na trhu sa ale radikalne zmenila a stale sa meni , dnes uz musis mat VELMI kvalitny produkt aby si toho niekto vsimol a to s programtorskou grafikou nedas (trosku sebareflexie by to chcelo ak si myslis ze to mas ok)
...takze co...sponzor na vyvoj ktory poriadnu grafiku zaplati, alebo outsourcovat , hry uz nerobit 2d hluposti lebo to uz nikoho nezaujma = pustit sa do 3d naplno.
ked pred dvoma rokmi pribudlo denne 1000 hier na google play dnes je to tak 20x viac...fakt myslis ze existuje niekto kto si tu tvoju hru najde a oznami svetu ze je skvela? Zlate casi indie na mobiloch uz davno skoncili a kazdy uspech je bud tazko vydrety a/alebo zaplateny reklamnou kampanou AAA firiem.
Stale sa vsak da robit akakolvek hra lebo ta to bavi ...len nesmies cakat ze sa stane zazrak a tvoja hra bude novy flappy bird _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
yuri86
Založen: 27. 09. 2010 Příspěvky: 102
|
Zaslal: 5. červen 2014, 08:19:36 Předmět: |
|
|
Jak píše DespeRadoX, prorazit na Google Play, není v té záplavě konkurenčních her žádná sranda. My jsme teď vydávali naši první mobilní hru na android a ios a není to tak, že každý po tvojí hře hned skočí.
Zkušenosti jsou takové, že většina recenzujících portálů má sice nabídku free recenzí, ale pak Ti napíšou, že zadarmo ti o tom nenapíšou, ani když jim pošleš text a ostatní materiály. Není to tak všude, ale bez peněz to jde hodně ztuha.
Zkus zapracovat na grafické stránce hry, ikonka prodává, hezké screeny, video je nutnost.
My máme docela dost prokliků na stránku hry a jen část lídí, kteří si otevřou stránku na google play si hru nakonec instalují a to si myslím, že máme dost hezkou grafiku. _________________ www.NOXGAMES.com and www.NOXPLAY.com
www.PuppetSoccer.com - nejzábavnější MS ve fotbale
https://www.facebook.com/noxgames |
|
Návrat nahoru |
|
|
|