.[ ČeskéHry.cz ].
Jak začít (s 2D) grafikou

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
johnylewis



Založen: 19. 12. 2013
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 24. červen 2014, 21:35:47    Předmět: Jak začít (s 2D) grafikou Odpovědět s citátem

Zdravím Smile

Jelikož v létě bude času dost, chci se začít věnovat 2D grafice. Už dříve jsem něco dělal, ale to bylo jen tak z legrace Smile

Přes léto bych si rád vytvořil pevný základ (pojmy, co a jak se používá apod.), na kterém bych dále mohl stavět. Bohužel nevím, co vše to obnáší a kde se to mohu naučit.

Poradili byste mi, prosím, nějakou knihu/stránku/YT kanál/cokoliv, co bych mohl využít jako "studijní materiál"?

A ještě taková dodatečná otázka: je lepší začít s úpravou fotek či rovnou s tvořením grafiky (snad jsem tento dotaz napsal alespoň trochu srozumitelně Very Happy) ?

Předem mnohokrát děkuji Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 25. červen 2014, 09:17:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Možná bys pár zajímavých tipů našel tady v té knížce: http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=635 .
Jinak si myslím, že jako grafik bys měl být trochu kreativní. A jako kreativní člověk bys měl sednout k nějakýmu programu (a/nebo tužce a papíru...) a začít dělat grafiku. Když nebudeš vědět, jak něco udělat, nebo budeš hledat inspiraci, můžeš pohledat na netu a ona se už nějaká odpověď na konkrétní otázku najde.

A s jakým dílem začít? Hlavně takovým, aby tě co nejvíc bavilo :-).
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25. červen 2014, 09:21:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj,

asi to nebude to co chceš slyšet, ale dobrá grafika myslím není o tom naučit se používat nějaké nástroje a techniky, ale spíš o citu, talentu, přehledu a zručnosti.
Nejsem grafik, ale všechny dobré grafiky se kterými jsem dělal myslím spojují tyto věci:
- umí kreslit / malovat - nakreslili hromady zátiší, figur atd.. - z toho získá člověk představu o světle, stínech, perspektivě a dalších věcech
- mají alespoň rámcový přehled o výtvarném umění - jak z dějin, tak současného - protože je zbytečné vymejšlet kolo, když už to někdy někdo někde vymyslel, stačí se inspirovat a vůbec je to z mnoha důvodů dobré.
- mají pro výtvarno talent, nadšení atd.
- našli si nebo nacházejí pro sebe osobité styly zpracování, nekopírují jen nějaký konkrétní styl
- a až jako na posledním místě vidím (i když to je také velmi důležité), že se dokáží naučit zacházet s programy a technicky zpracovat své výtvory.

S úpravou fotek nevidím moc souvislost - leda že se možná naučíš zacházet s nějakým programem, ale víc ti to myslím moc nedá. Jestli chceš tvořit, tak musíš tvořit a ne upravovat fotky.

Já bych volil cestu - kreslit, kreslit, kreslit a koukat hodně kolem sebe. Ale říkám - nejsem grafik..

Trochu OT - na předminulém GDS byl tuším workshop s tématem něco jako grafika pro programátory. Samozřejmě není na škodu, když programátor ovládá základní grafické práce apod. Ale pokud vím, že jsem schopný programátor a grafiku třeba neumím a nikdy mi to moc nepůjde (čest výjimkám!), tak bych měl spíš hledat grafika než se v tom lopotit. Výtvarných škol je v ČR dost a třeba na studentské úrovni chtějí neustále nějací výtvarníci zkoušet nějaké interaktivní projekty (když už ne přímo hry).
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 25. červen 2014, 09:39:03    Předmět: Odpovědět s citátem

johnylewis: Zajímá tě vlastně ta technická stránka věci, čili jak ovládat programy, nebo jak si osvojit nějaký styl?

Abuki, ačkoliv se nedá s tím, co si napsal, obecně polemizovat, přesto si dovolím pokusit se o to :-)

- Ještě v mojem mateřském týmu Hammerware jsem měl kolegu, kamaráda ze střední školy, který se grafiky chopil, přestože nikdy nekreslil a podle všeho k tomu neměl sklony. Je fakt, že dělal hlavně 3D grafiku, ale v ní byl dobrý. Dokázal produkovat čistý modely s krásnýma texturama, občas i trochu stylizace zvládal a hlavně dokázal z enginů vytřískat maximum, co se dalo. Naporoti tomu existují grafici, kteří mají sice talent, ale jsou pro herní tvorbu naprosto nepoužitelní.

- Grafika pro programátory; pokud děláš hry, měl bys mí nějaký grafický cit i jako programátor. Když píšeš třeba nějaký efekt, generátor něčeho ve scéně (stromy?), ...atd, je velikou výhodou, když to uděláš pěkný. Grafik totiž moc neví, co se dá a co nedá udělat. A taky ti nebude stát celý den za zadkem. Většinou pak k tvýmu systému přistupuje jako k hotový věci. A co s tim, když to má shnilý, nevkusný jádro? Neříkám, že se mi poslední dobou dařilo mít dobrý cit (viz vlákno Furious pedalling game :-)), ale jinak jsme na tomhle hodně stavěli. Ať už v hammerware nebo v jiných týmech.

EDIT: jo..a něco může bejt i tak komplikovaný, že to grafikovi (nikomu) ani nejde vysvětlit. Třeba animovaná textura hořícího plátna na vzducholodi, která má určitý barevný rozsah kvůli optimalizaci v shaderu..(https://www.youtube.com/watch?v=Z2U3gvnW-2c od 1:30)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25. červen 2014, 10:17:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, já to chápu - ideál je to, aby všichni uměli všechno žejo, to je jasný Smile
Spolupráce jde mnohem líp když grafik/animátor tuší. A obráceně taky.
Ale jde i o to si říct, kde jsou limity a kde je lepší se soustředit na to co umím dobře a najít si někoho šikovnějšího.

Na téma proč by měl programátor umět kreslit a naopak proč by grafik měl umět programovat se asi už napsalo mnoho článků Smile

Já jsem měl teď s poslední projektem (http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?p=46637) opačnou zkušenost. Grafička nepolíbená herním vývojem, nicméně měla jasnou vizi a kreativitu. Za pár dní se naučila používat Unity (animace, posouvání objektů apod - vše co stačilo aby si mohla upravit scénu) i GitHub (pracovali jsme na dálku). Sice tam bylo několik velmi krušných chvil, kdy se něco podělalo nebo to logicky nebylo domyšlené (nevěděla co je a není možné + nezkušenost s interakčním designem), ale vše jsme nějak vyřešili a s výsledkem (alespoň prozatím) jsem velmi spokojen.

Nechtěl jsem aby to znělo jako kázání jak se má dělat grafika, sám to nevím Smile Ale mám rád, když je z grafika se kterým spolupracuji cítit nějaký nadhled, zručnost, kreativita. A to má buď člověk talent a nebo si to vydře za pár let (ideální je pak opět kombinace).
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25. červen 2014, 12:12:17    Předmět: Odpovědět s citátem

abuki napsal:
S úpravou fotek nevidím moc souvislost - leda že se možná naučíš zacházet s nějakým programem, ale víc ti to myslím moc nedá. Jestli chceš tvořit, tak musíš tvořit a ne upravovat fotky.


Vždyť o to jde - naučit se s programem. Klasický tutoriál: http://www.3dm3.com/tutorials/mattepainting/dark_house/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
johnylewis



Založen: 19. 12. 2013
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 25. červen 2014, 13:43:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky oběma moc za názor Smile

Nicméně, mně nejde o grafiku typu skic, což je vážně jen pro opravdové grafiky. Spíš bych rád zvládal tvorbu ikon, web design apod, což považuji za základ, který bych se, ač negrafik, rád naučil Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 25. červen 2014, 13:54:53    Předmět: Odpovědět s citátem

No vida, tak koukni na tu knížku od upíra, jak sem psal, to bude ono.

...jen ale koukám, že má nějaký hacknutý stránky. Ale tady je rozhovor s autorem.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25. červen 2014, 17:13:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Jasně, aha, to pak můj příspěvek jde trochu mimo.
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 26. červen 2014, 08:17:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Každý příspěvek se hodí, přečte si to víc lidí a do někoho trefíš :).
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna