Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Pavel Hejný
Založen: 24. 06. 2014 Příspěvky: 4 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 6. červenec 2014, 19:25:21 Předmět: Towns.cz |
|
|
Ahoj,
www.towns.cz - Jedná se o webovou hru(a nově aplikaci pro Android), kterou právě dělám a spravuju. Je to už běžící a fungující projekt, neustále se ale mění a vyvíjí. Zatím jsem to dělal prakticky sám(s malou pomocí), ale teď bych rád zapojil i další lidi.
Celá hra je naprogramovaná v HTML, PHP, JQuery, JS, Flash(editory budov), MySQL...
Ve hře jde o vytváření města, je to založeno pouze na budovách(žádné jednotky) - pouze to, co člověk vidí na mapě. Mapa existuje pouze jedna, nemá více úrovní jako většina jiných online her. Budovy se dají vzájemně spojovat (různými způsoby) a každý si může postavit kolik budov chce (jakéhokoliv typu). Každý hráč začíná s hlavní budovou z té může stavět stavitele. Ze stavitelů staví další budovy. Útočí se budovou na budovu, která je při úspěšném útoku obsazena....
Budu rád za jakékoliv hodnocení nebo názor, zatím je mám většinou od pravidelných hráčů, ale málo od lidí, co to vidí poprvé... Registrace není potřebná, stačí na hlavní stránce kliknout na "Začít Hrát", nebo se dá pomocí FB.
Zatím je to v testovacím módu tzn. stále to běží a na základě mnoha podnětů to vylepšuju, opravuju a dolaďuju. To způsobuje jisté "nevzhlednosti" např. že mapa je hodně homogenní - postupně zvětšováná kousek po kousku, nebo že jsou ve hře budovy, které se už postavit nedají, ale furt je někdo má z minulosti...
Až se to dostane do nějakého rozumného stavu chtěl bych to spustit od začátku na nové mnohem hezčí mapě...
Jakmile budu mít první "netestovací" svět, chtěl bych tam dát možnost koupit bonusové suroviny. Je mi jasné, že z toho pravděpodobně nedostanu to, co jsem do toho vložil v podobě práce, ale alespoň něco.
Vzhledem k tomu, že jde o online hru, tak na tom budu dělat stále, ale kdybych měl hodnotit nějaký stav, který zbývá do první netestovací verze:
- grafika 85%
- systém (to co je naprogramováno) 80%
- herní systém (kalibrace cen, budov,...) 40%
- nápověda 10%
- propagace 1% - to jsem zatím moc neřešil
Poté bych rád spustil i anglický překlad hry. Systém jsem udělal tak, že to půjde velmi snadno a elegantně. Mám člověka, který to přeloží a napíše nápovědu a podporu pro uživatele v angličtině.
Díky moc za zájem...
Aplikace pro Android
Nápověda / Fórum
Stránka na FB
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 6. červenec 2014, 21:20:36 Předmět: |
|
|
Grafika prostředí je dobrá, ale ty budovy jsou moc styl "Malování". Jinak nebylo lepší to dělat rovnou anglicky? By sis teď ušetřil práci s překladem. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Pavel Hejný
Založen: 24. 06. 2014 Příspěvky: 4 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 10. červenec 2014, 12:40:35 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Grafika prostředí je dobrá, ale ty budovy jsou moc styl "Malování". Jinak nebylo lepší to dělat rovnou anglicky? By sis teď ušetřil práci s překladem. |
Díky, zrovna ty budovy(myslím grafiku ne funkci) jsou asi nejstarší část celé hry a už mám rozpracované jejich zlepšení, a pak taky zlepším to, nech se ty spojité spojují bez těch nepřesností.
Možná, ale nejdříve to chci pořádně otestit v Čechách a až pak to udělám globálně. Udělat překlad není v měřítku celé té práce moc obtížné... spíš budu muset od doby spuštění globální verze dělat nápovědu, podporu,... v angličtině.[/list] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Pavel Hejný
Založen: 24. 06. 2014 Příspěvky: 4 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 24. červenec 2014, 12:48:55 Předmět: Dotaz |
|
|
Poslední dobou jsem na tom hodně pracoval(hlavně na drobnostech) a chtěl jsem se zeptat, na váš pocit nakolik se celá hra zrychlila a odstranili věci, které vás štvali?
Pak mám další věc:
Mám hodně lidí, kteří přijdou hrajou to hrozně dlouho v kuse(několik hodin) a potom je to už přestane bavit - mají už hrozně moc surek, můžou si dělat co chtějí, ale není tam nic, co by je tam dál drželo. Mám takový nápad a rád bych na něj dostal názor Smile :
Na mapě by byly rozmístěné v určité hustotě automatické vesničky, osady, hrady, prvnosti, velká města,... , které by mohl hráč obsadit - mohl by rovnou utočit na hlavní budovu a obsazením hl. budovy by danou vesničku obsadil celou. Tím by získal ke svému domovskému městu další město navíc, které by si mohl rozvíjet a tím dál expandovat. Města by se mohla vzájemě chránit - mít spojené hradební systémy, ale měla by oddělené suroviny. Tím by to celé mohlo získat nový zajímavý rozměr a mohlo by to hráče víc motivovat něco obsadit a ne se plácat s každou budovou.
Domovská města by byla mnohem lépe chráněná(ne na 100%, ale každý hráč by ho lehce ubránil) a byla by omezená počtem budov.
Na druhou stranu města, která člověk anektuje, mohou být stejně tak převzata někým jiným. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 24. červenec 2014, 13:47:11 Předmět: |
|
|
Nehrál jsem, ale myslím si, že ta cesta, jak se to snažíš "ozvlášnit" jde trochu mimo směr, který sis vytyčil.
Jednak možnost anektovat další města z toho udělá úplně jinou hru (z hry na budování to bude hra na dobývání - ze SimCity uděláš Civilizaci).
Pokud je ta hra příliš snadná, tak máš prostě jen špatěn vyvážené podmínky (moc surovin, slabí protivníci, málo nebezpečí/katastrof).
Na tohle není třeba nic moc vymýšlet - stačí podívat na reálný svět a problémy měst a to přenést do hry.
Mnoho surovin, mnoho obyvatel? = mnoho nemocí, mnoho odpadu, nedostatek pitné vody, stahování chudiny, kriminalita, (zvlášť ve středověku) nebezpečí požárů. Do toho vstupjí externí vlivy - záplavy, zemětřesení, sucho, sopky - a cizí armády.
To musí na vytvoření zásadních problémů bohatě stačit  _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Pavel Hejný
Založen: 24. 06. 2014 Příspěvky: 4 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. červenec 2014, 01:24:53 Předmět: Průběh hry |
|
|
Kdybych to měl zhodnotit já, tak bych řekl, že to vypadá asi takhle:
Celá mapa je relativně hustě zastavěná a jsou na ni opravdu zajímavá města a další různé objekty - rozhodně to není jako jinde u (ne)podobných online her, že by se nedalo rozeznat město od města(pouze díky statistice), tady má opravdu každé město a místo vlastní charakter, často s uživatelskými budovami...
,ale dobývání, systém útoků a celá doba hraní probíhá trochu "zvláštním" stylem:
1) Clověk se zaregistruje a začne pomalu stavět a postupovat podle tutoriálu.
2) Pokud ho to baví, může hrát prakticky v kuse - exponenciálně se mu zvyšuje počet možností, co dělat...
3) Začne obsazovat celé široké okolí, všechno obsadí, částečně ho přetvoří, přidá to ke svému městu.
4) Ale furt má tolik možností, že ho to dřív nebo později přestane bavit a odejde. Pak přijde někdo jiný a celé se to opakuje, on zase staví na "troskách" toho předchozího.
Měl jsem tam hráče, kteří to opravdu hráli několik dní v kuse a potom prostě přestali, nechali tam krásná města, totálně přetvořenou mapu, ale už tam pro ně nebylo co dál a na to co dál se snažím přijít, protože si myslím, že je celý koncept dobrý - budování vlastního města ne podle nějakých šablon, ale opravdu podle sebe, jen to potřebuje doladit herní průbeh.
Pokud bys měl ty nebo kdokoliv nějaké nápady, jak dál, rozhodně za ně budu rád.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|