Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
yoda
Založen: 06. 10. 2009 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 24. září 2014, 21:50:29 Předmět: Offroad v2.0 |
|
|
Ahoj všem,
rád bych zde představil svůj herní engine. Je napsaný v C++ s použitím SDL knihovny a OpenGL. Velikost krajiny je 41x41 km s asi 10 miliony objektů (hlavně stromy). Momentálně vyvíjím v Linuxu, ale plánuju i Windows verzi.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=sLSbmHTfvv4
Většinu 3D modelů (kromě stromů a některých aut) jsem si dělal sám v Blenderu, což je asi poznat .
Zatím mám jen samotný engine (editor map, editor objektů a jednoduché demo), časem bych z toho ale chtěl mít obchodní/přepravní simulátor s různými druhy dopravních prostředků.
Minulá verze je ke stažení na SourceForge.net:
http://sourceforge.net/projects/offroad/
Asi bych se chtěl hlavně zeptat na nezávislý názor, jestli má smysl na tom dál pracovat a má to nějakou (komerční) budoucnost. Momentálně na tom pracuju jen ve volném čase po práci a času už bohužel nemám tolik jako dřív... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 24. září 2014, 22:10:22 Předmět: |
|
|
Mně se to líbí, ale ohledně komerčních možností to moc nevidím. Vzhledem k tomu, že tu máme tolik AAA enginů zadarmo (v základní verzi). Navíc multiplatformních (tím nemyslím Linux, ale mobilní platformy). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 25. září 2014, 07:55:27 Předmět: |
|
|
Ahoj, musím se přiznat, že když jsem viděl začátek, byl jsem skeptický. Teréňák klouzající po svahu - takových projektů už tu bylo ...
Ale když jsem pak viděl ten editor (stavba silnic, železnice, "sázení stromů a domů"), tak se mi to začalo moc líbit.
Jestli chceš říct můj názor a chceš na tom vydělat - a psal jsem to sem už Muchomurce - kašli na hru, a udělej z toho "aplikaci".
Úplně si to dokážu představit jako CAD pro železniční modeláře*, pro urbanistické studie, nebo něco takového ... na čím obsurdnější (a bohatší) skupinu zákzaníků se zaměříš, tím líp.
Pořád je lepší udělat nejlepší vláčkařský CAD na světě, než osmý nejlepší Tycoon.
* To je mimochodem velmi dobrá platforma pro prodej "contentu". Základní balík - editor, koleje, silnice, dáš zdarma; tyrolské hrázděné domečky, holandské mlýny, mašinky a vagonky budeš prodávat po pár centech, nebo packy za ? ... to by bylo, aby to nebylo v zisku. _________________ Sharing is caring.
Naposledy upravil Hunter dne 25. září 2014, 08:40:50, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 25. září 2014, 07:56:20 Předmět: |
|
|
Mne sa to tiez velmi paci, ako grafika ako si spominal ma svoje muchy.. ale ten editor a robenie ciest atd, je podla mna dost podarene! (Mas este lepsi system ako ja .. sakra! )
Robil si to predpokladam sam, kolko ti to zabralo?
Komercna buducnost? Podla mna ano, len problem ze na tom bude treba este riadne zamakat, na samotnej hre a pod. Zaklad to je dobry, ono aj grafiku by ti hraci podla mna odpustili... ale podla mna to bude vyzadovat nejaky napad, tj s nejakou obycajnou zavodnou hrou len tak neprerazis, mozno nejaka budovatelska strategia, alebo ako si spominal obchodni/prepravni simulator, nieco ako cities in motion obohatit to niecim vlastnym, by podla mna urcite slo... mozno aj zavodna hra niecim originalna..
Skusil by som nieco vymysliet, nieco mensie, chytre, lahko urobitelne s tym co uz mas, zhodnotit kolko by to asi zabralo, ak by to bol rozumny cas isiel by som do toho.. Co sa tyka grafiky, tak myslim zeby si niekoho nasiel, popr aj modely sa daju kupit za celkom lacne peniaze z turbosquid a pod (co uz mozno aj riesis), akurat by to mozno este chcelo trochu vyladit osvetlenie..
Drzim prsty! _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 25. září 2014, 08:09:00 Předmět: |
|
|
Je to fakt pěkný. Ze začátku videa se mi nelíbila ta grafika, ale nakonec to celkově působí docela pěkně, takovým zjednodušujícím simulátorovým dojmem. Žádný zbytečnosti, ale všechno tam je :-). Tooly vypadají použitelně, byť svébytně a jistě bude potřeba trochu se s tim naučit. Já tomu fandím :-).
Ladis:
můžeš být konkrétnější? Myslím, že moc enginů na simulátory, který dokážou pracovat s tak velkým terénem a zároveň mají i kvalitní tooly,..tak těch tady moc zadarmo nemáme.
Dále si myslím, že pro simulátorový engine nedávají mobilní platformy až tak velký smysl, jako pro herní enginy. Linux/Windows/Mac by pro začátek mohly stačit.
Ad komerční využití: Co mám tak zkušenost a znám od ostatních, tak je to nehorázná dřina, ale doprovázená příjemným pocitem, která se nedá dělat po práci. Spíš jde o rozhodnutí a přizpůsobení života tomu business plánu. Koukni třeba na http://fibix.org/. Borec, který to dělá, odešel z dobře placené práce, aby táhl asi 2 roky vývoje svýho enginu z vlastní kapsy. Příležitostně platil grafiky a td. Dalo mu to hodně práce, než to rozjel tak, aby to dávalo komerčně smysl. Ale povedlo se mu to :-). A taky by mu na začátku Ladis nedával šance (a nebyl by sám).
Druhá možnost je, mít to jako zářez v portfoliu a snažit se dělat práci pro firmy, který se zabývají podobnýma věcma. I to je do jistný míry komerční využití.
EDIT: jo...jestli to nevyznělo z kontextu, taky myslím, že na hru kašlat a dělat simulátor, nebo to, co psal Hunter. To by byla pecka, ty vláčky :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. září 2014, 08:25:50 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
Druhá možnost je, mít to jako zářez v portfoliu a snažit se dělat práci pro firmy, který se zabývají podobnýma věcma. |
Mam dojem, že pracuje v BI |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 25. září 2014, 08:52:14 Předmět: |
|
|
Tak to možná bude znát i zmíněného autora Fibix enginu, který tam snad občas něco dělá nebo dělal :). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Manox
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 25. září 2014, 09:12:37 Předmět: |
|
|
Moc pěkné, jako asi všichni, nejdříve jsem byl zaskočen nic moc grafikou, ale čim déle jsem se díval, tím lepší.
Autor Fibix enginu dělá v BIS ne BI |
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 25. září 2014, 12:15:16 Předmět: |
|
|
Yoda je taky z BIS, koukám, takže nás tu je víc |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 25. září 2014, 18:36:39 Předmět: |
|
|
Fakt pěkná práce. Ohledně komerčního potenciálu souhlas s hunterem, lidi baví dělat si v trapném kostičkovatém minecraftu své světy, tady mají o několik řádů větší možnosti a kvalitu provedení, za nákup hotových věcí by si jistě připlatili. To bych pořídil i dětem, další Transport Tycoon asi už ne.
Další možné využití by mohla být vizualizace dopravy v obcích, resp. možná i celého územního rozvoje... A pěkně ve VR si prohlédnout naživo jak by to mohlo vypadat, okamžitě promítnout pozměňovací návrhy atd. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 25. září 2014, 19:37:32 Předmět: |
|
|
Mem, Hunter> Jo tiez som raz uvazoval nad takou hrou kde by si clovek len robil cesty, vlaky. Nieco ako ked modelujete vlaky ale virtualne (ziadne misie, gameplay, nic len sandbox). Neviem ci to myslite tym CADom. Problem je podla mna ale v tom ze proste takto mozem pouzivat aj Transport Tycoon (resp. Train Fever), akurat ze to bude chudobnejsie - bude tam len stavanie a ziadne peniaze... _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
yoda
Založen: 06. 10. 2009 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 25. září 2014, 19:42:48 Předmět: |
|
|
Díky za pozitivní ohlasy!
citace: |
Úplně si to dokážu představit jako CAD pro železniční modeláře |
To je pro mě nová myšlenka, bohužel železnici zatím příliš propracovanou nemám (zdaleka ne tolik jako silnice). Rozhodně tento směr ale zvážím!
citace: |
Robil si to predpokladam sam, kolko ti to zabralo? |
Dělal jsem na tom jen já sám, ohledně času je to ale trochu složitější. Na druhé verzi pracuju asi necelé 3 roky, na první verzi (ze které mám fyzikální engine) jsem pracoval v rozmezí let 2005-2006.
citace: |
popr aj modely sa daju kupit za celkom lacne peniaze z turbosquid |
To sice ano, ale jen velmi málo z nich má například LODy, které při velkých vzdálenostech a množství objektů prostě potřebuju. Napadlo mě udělat na to nějaký automatický generátor s využitím render-to-texture techniky (něco jako ty sprity pro stromy na videu), ale pro budovy by to bylo dost komplikované.
citace: |
Myslím, že moc enginů na simulátory, který dokážou pracovat s tak velkým terénem |
Na to právě vsázím. Terén může být teoreticky klidně i větší, jen kdo by pak vytvářel tu mapu . Dokonce i řeším takové věci jako fragmentaci paměti a streamování dat rozložené do několika vláken, aby to dokázalo běžet neomezeně dlouho a rychle.
citace: |
Další možné využití by mohla být vizualizace dopravy v obcích |
Nějakou umělou inteligenci na simulaci provozu mám rozhodně v plánu!
citace: |
Tak to možná bude znát i zmíněného autora Fibix enginu |
V BISu dělám, ale kdo stojí za Fibixem bohužel nevím. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 25. září 2014, 20:02:25 Předmět: |
|
|
yoda napsal: |
To sice ano, ale jen velmi málo z nich má například LODy, které při velkých vzdálenostech a množství objektů prostě potřebuju. Napadlo mě udělat na to nějaký automatický generátor s využitím render-to-texture techniky (něco jako ty sprity pro stromy na videu), ale pro budovy by to bylo dost komplikované. |
Tie sprity na budovy som skusal este davno davno.. a myslim ze tudy cesta nevede. Inak ja mam skor skusenosti s tym ze budovy su len kocky s texturou a maju naopak malo detailu (hovorim o kupovanych modeloch), a hodia sa skor na LODka a hi verzia chyba. Inak ja LODka nepouzivam na budovy rovno to vsade aj v dialke renderujem tak ako to je. Ked som nasimuloval LODko, ze napr vyrenderovat v dialke budovu iba numTriangles *= 0.3f moc to nepomohlo.. skor sa mi zda ze viac ako LODko pomaha:
-1 budova = 1 textura
-renderovat podla typu, tj nastavis vertex buffer, texturu a renderujes vsetky budovy tohto typu
-optimalizacie octree/quadtree
-samozrejme treba isty rozumny polycount neplati na budovy s desiatkami tisic polygonov
Ale to vsetko asi poznas
A ked nahodou nepoznas skus Multires v 3D studiu max, ked mi chyba LODko a som zufaly vacsinou to s tym ide... _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
yoda
Založen: 06. 10. 2009 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 25. září 2014, 20:33:09 Předmět: |
|
|
citace: |
1 budova = 1 textura |
na to bych právě chtěl mít ten generátor. Prostě vytvořit krabici na kterou pak namapuju automaticky "vyfocenou" texturu. Umím si ale představit, že i u trochu složitějších budov to tak snadno nepůjde.
citace: |
renderovat podla typu, tj nastavis vertex buffer, texturu a renderujes vsetky budovy tohto typu |
já to právě ještě rozděluju podle meshí a vytvářím pro ně jeden společný buffer s transformačními maticemi kvůli HW instancingu.
citace: |
optimalizacie octree/quadtree |
používám kombinaci quadtree s KD-stromem, zatím se to docela osvědčilo i pro detekci kolizí |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 25. září 2014, 21:34:33 Předmět: |
|
|
Peto napsal: |
Mem, Hunter> Jo tiez som raz uvazoval nad takou hrou kde by si clovek len robil cesty, vlaky. Nieco ako ked modelujete vlaky ale virtualne (ziadne misie, gameplay, nic len sandbox). Neviem ci to myslite tym CADom. Problem je podla mna ale v tom ze proste takto mozem pouzivat aj Transport Tycoon (resp. Train Fever) |
"vláčkařský CAD" je trochu něco jiného, než stavět vláčky v Transport Tycoonu.
Obvykle je to chápáno jako CAD, který slouží pro návrh kolejiště. To nejde stavět v tycoonu, protože kolejivo má nějakou geometrii (poloměr oblouků, úhel odbočení výhybek, délka odbočení atd.), které je dáno tím, jak se to vyrábí, a z toho to kolejiště musí jít složit.
Pak jsou tam další podmínky - třeba maximální stoupání, rozteče kolejí, průjezdné výšky ... o tom píší normy NEM ("normy evropských modelových železnic"). Není to nic extra složitého, ale když je nedodržíš, tak se ti třeba dva vlaky na dvoukolejce v oblouku srazí kvůli vybočení středů vagónů od osy).
Docela zásadní problém máš v tom, že existuje na 10 měřítek modelové železnice (Z, N, TT, H0, 0, S, G ... a ještě exotičtější) a na desítky výrobců kolejiva, kde každý používá jinou, svoji, geometrii.
Tady je třeba geometrie kolejiva Kuehn v TT: http://ttmodelar.eu/index.php?route=product/category&path=114_131_135
A zde Tillig: http://lokopin.wz.cz/kolejivo/geometrie/geo.htm
Ale to je všechno řešitelné, jen musíš mít nějakou databázi těch kolejí a gemetricky přesně je spojovat.
Obvykle máš v takovém SW dva základní pohledy,
2D a 3D: http://www.scarm.info/layouts/track_plans.php?ltp=13
První pohled slouží pro návrh, druhý pro vizualizaci, jak to asi bude celé vypadat ve 3D.
Na světě ani náhodou neexistuje CAD, který by měl tak kvalitní vizualizaci, jako má ta ukázka v yodově videu. A ani jeden nemá tak snadnou editaci krajiny (voda, lesy, pole, domy).
Samozřejmě, stavba kolejí by se musela pro takový SW celá předělat, takto jednoduché navrhování "tažením spliny" by nefungovalo.
Vzhledem k tomu, že největšími fanoušky modelové železnice na světě jsou Němci (pak jsou Angličani a Češi), a jsou ochotni za svoje hračky platit opravdu hodně - platí i za mnohem méně kvalitní program, třeba WinTrack - tak bych neměl o odbyt velkou starost. A za contant se už naučili platit v Trainz a MS Train Simulator.
No, to by byl ten CAD.
Pokud bys z toho chtěl udělat "hru", dá se uvažovat o modulu třeba pro "posunovací puzzle" (to už existuje, v principu jsou nějaké vagony na nějakých kolejích a ty je musíš na určitý počet "tahů" - třeba přehození výhybek - přestavit na jiné koleje, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Timesaver)
Dá se uvažovat i o transportní hře, která bude velmi stížena principem samotné železnice. Že když odněkud něco vezeš, a v nějakém nádraží chceš vyměnit vagony, tak je musíš odstavit, protože někde blokují koleje. A nesmí se ti stát, že vagony nějakého typu budou na jednom konci trati přebývat a na druhém konci tratě chybět. A že ten pán, co tu lokomotivu řídí by se rád dostal domů
To třeba žádný Tycoon neřeší.
Nebo může být hrou tvorba grafikonu ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Grafikon_dopravy )
Možná to nezní bůhvíjak zajímavě, ale věř, že publikum, o kterém píšu to bude bavit hodiny a hodiny
To je písmenek, až mě to unavilo. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|