Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 9. prosinec 2014, 17:51:13 Předmět: Unreal 4 vs Unity vs XYZ |
|
|
Zaplatil jsem si Unreal4 abych se podíval a porovnal výkon s Unity atd.
Má s U4 někdo nějakou hlubší zkušenost?
První dojem:
Mě to přijde jak engine pro blbce - vše se tam jen nakliká a hotovo - jednoduše řečeno.
Oproti Unity to je opravdu easy tam cokoliv udělat (v základu - ne do hloubky).
A to nemluvím o UI které je jak pro slepce - prostě takový game maker studio pro začátečníky.
Nechci se nikoho dotknout, ale na první pohled mě to přišlo celé nějaké divné a až moc jednoduché...
Hlavně s pocitem že nějak nemám kontrolu nad tím co dělám a proč to dělám (do hloubky).
Druhý dojem:
Tak po upravení UI aby nebylo tak humpolácké a trošku lepší urovnání všech komponent atd. To vypadá lépe a už to není tak odrazující
Byl jsme z toho lehce v šoku - první dojem byl otřesný...
BP bych přirovnal v Unity inspectoru (hodně s nadhledem a taky pokud má člověk třídu co obsluhuje component) a dle patřičné třídy se s tím dá manipulovat + napojovat a ladit processy.
(Teď když jsem si v source udělal vlastní na test - to má rozumnou logiku a je to taková obdoba vlastních pluginu v unity + některá logika při dobře napsané třídě se dá řešit přímo zde.)
Material editor je také v pohodě - připomíná mi hodně Shader Forge pro Unity - ale v UE je součástí enginu a není třeba platit 80US navíc
Jako jo - když si s tím člověk pohraje a upraví si to šílené rozhraní + si stáhne source tak pak už to konečně vypadá jako engine a ne jako skládačka.
Uvidím jak si poradí s výkonem.
Omlouvám se za případné pohoršení. Ale při prvním zapnutí jsem měl pocit, že jsem zapnul soft přibalený k foťáku
_________________
http://www.mcmagic-productions.com/
Naposledy upravil McMagic dne 9. prosinec 2014, 20:48:34, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 9. prosinec 2014, 19:01:53 Předmět: Re: Unreal 4 vs Unity vs XYZ |
|
|
Nemáš to naopak? UE je snad AAA engine, 4ku udělali takhle aby ty "blbce" nalákali z Unity
Je to součást nové politiky Epicu víc se soustředit na indies (ale to neznamená, že to není dost dobré na AAA hry).
Na UE3 běžel třeba BioShock, Mass Effect a spousta dalších věcí a to určitě nedělali blbci a určitě ne v garáži nebo doma po večerech.
Mimochodem pokud se ti to nelíbí, proč si nenápíšeš svůj engine? Ušetříš a určitě bude mnohem lepší! |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 9. prosinec 2014, 19:22:41 Předmět: |
|
|
Na klikacím enginu nevidím nic špatného, právě naopak. Otázka je, co z toho klikání leze pod tím za kód. To máš jako s klikačema GUI. Můžeš to napsat ručně, ale proč.. ztráta času. Naklikám co jde a zbytek třeba dopíšu.
Jinak nebyla náhodou na Unreal na GDS přednáška? Pokud to byl Unreal engine, tak jsem si z toho odnesl, že je engine psaný tak, že si tam můžeš dopsat / přepsat co potřebuješ. To u Unity nehrozí. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 9. prosinec 2014, 19:26:21 Předmět: |
|
|
Špatně jsi mě pochopil
UE rozhodně neodsuzuji a vím, že patří do úplně jiné kategorie enginu.
Proto ho i teď zkouším.
Jen mě totálně odradilo to rozhraní a to na první pohled až moc vodění za ručičku stylem naklikej si hru, ale už jsem to překousl.
Stahuji source - to mě snad zlepší náladu:)
Vlastní engine - to ne - UE, CRY, UNITY ani jedno neodsuzuji každé má svoje místo - jen jsem byl rozladěn tím co na mě vykouklo po prvním zapnutí enginu _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 9. prosinec 2014, 20:16:11 Předmět: |
|
|
Nepouzivam UE4 sice na hry, ale jen na realtime prezentace vyrobku, takze vicemene jen grafika, cisty kod zadny, jen par blueprintu, ale dle meho je UE4 naprosto paradni. Material editor je k nezaplaceni. Nebo treba ingame videa, atp. Na vse jsou v enginu vyborne utility. Rychle se rozvijejici nastroje pro AI ( https://www.youtube.com/watch?v=7LaazCv4rB0&list=UUBobmJyzsJ6Ll7UbfhI4iwQ ) . Podpora platforem je taky vyborna. Nebo se mi libi treba snadne napojeni na data z excelu ( https://www.unrealengine.com/blog/driving-gameplay-with-data-from-excel )
Taky se neuveritelne rychle vylepsuje. Komunita hlasuje, co se ma prioritne udelat, coz mi taky prijde fajn ( https://trello.com/b/gHooNW9I/ue4-roadmap )
Nejake nedostatky ma, ale proti unity 4 je to nesrovnatelny nastroj. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 10. prosinec 2014, 07:48:14 Předmět: |
|
|
lemplik: Podopra platforem je vyborna na papire, v realu je na tom UE s vykonem na mobilnich zarizenich dost spatne (nebo aspon byl jeste nedavno, kdy jsem to zkoumal). Ale verim, ze se to casem bude hodne zlepsovat.
Cenove je to oproti Unity uplna nadhera, predplatne muzes kdykoliv zrusit, takze za par dolaru mas AAA engine i se zdrojovymi kody a nemusis platit nic, dokud nebudes chtit update. Za cenu plne licence Unity Pro + Unity Pro Android + Unity iOS Pro muzes v pohode skoupit cely UE marketplace a jeste ti docela dost zbude
Jeden z nejvetsich problemu je pro me skriptovani v C++.
Kdyby UE mel lepsi podporu mobilu, skriptoval se v nejakem modernim jazyce a melo vic assetu v marketplace, asi by to byla oproti Unity pro me jasna volba. (Hm tak behem psani tohoto prispevku jsem nasel toto https://mono-ue.github.io/ - genialni, asi dam UE sanci )
(Edit: tak s tim Mono to nebude tak zhave, skoda https://mono-ue.github.io/about.html) |
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 10. prosinec 2014, 18:26:28 Předmět: |
|
|
k tomu mobilnimu vykonu UE4 - od pondeli maji v roadmape jako dokonceno pro 4.7 :
Optimise GPU performance on mobile.
Using Tappy Chicken profile and optimise the unlit LDR path for mobile
Goal - consistent 60 fps on iPhone 4 at native resolution
Profile and optimise high-end mobile rendering path using SunTemple as a test sample
Goal - consistent 30 fps on iPhone 5s and above at retina resolution
Scalability to ensure consistent performance of SunTemple on high-end to mid-range mobile devices
Goal - ~30 fps on iPhone 4s with some features disabled/reduced in quality but quality cannot drop below Epic standards.
Edit :
jeste doplnim, ze na leden je pak v planu jeste optimalizace pro lowend |
|
Návrat nahoru |
|
|
Darke
Založen: 16. 11. 2014 Příspěvky: 102
|
Zaslal: 13. prosinec 2014, 04:31:07 Předmět: |
|
|
Tohle je tak zralé na flamewar, ale Unity je absolutní bída ve srovnání s Unreal Enginem. Nějaké řešení do hloubky? V základní verzi Unreal Enginu máš přístup ke zdrojovému kódu.... k tomu snad už netřeba nic dodat. Engine celkový je mnohem silnější a vyladěnější. Jeho grafické schopnosti jsou o generaci jinde než Unity a odstup se aktuálně průběžně zvětšuje, c# mi fakt nikdy k srdci nepřirost (tip do budoucna, c# bude moct za downfall StarCitizen).
Naopak to že má Engine výborné uvodní projekty a naprosto profesionální ukázky (ukázky na vyší urovni než komerční projekty Unity), je perfektní způsob jak demonstrovat engine a zaučovat komunity, která naopak naoplátku rozvíjí engine samotný skrz git přístup. Kdyby lidi byli více aware tak unity již neexistuje.
Absolutně amaterksé řešení shaderu v unity (kura co je to za paskvil, proč máme univerzální HLSL?)... ne, fakt, na tohle nemám, doporučuju si zkusit udělat nějakou byť by trochu komplexnější hru (tedy něco jiného než pustit demonstrační blueprint s "YAY I made a game"), uvidíš že rychlost vývoje bude jinde, iterace grafiky taky a celkové vyznění hry nesrovnatlené, jasně, pokud jsi dělal roky v Unity tak to hold bude křest ohněm, ale to už je tak vždycky. UDK (UE3) a Unity podle mě jdou s trochou snahou srovnávat, UE4, to už jsme opravdu urovní poněkud jinde.
Jo a pokud by si někdo s c# fakt nemohl pomoct tak: https://mono-ue.github.io/ ale mám na to vlastní názor (a po bližším setkání s XNA se nijak nezlepšil), ale zase chápu že je minimálně působí více friendly. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 13. prosinec 2014, 09:25:48 Předmět: |
|
|
Darke napsal: |
Tohle je tak zralé na flamewar, ale Unity je absolutní bída ve srovnání s Unreal Enginem. |
OK tedy. A porovnáváš i mobilní exporty a vůbec snadnost portace (letos prý plánovali konečně vyrobit export pro Windows Phone, je už k dispozici?).
Co mobilní výkon, propojení s nativním API, možnost integrace systémů třetích stran (inappy, reklamy, ...)? O menší knihovně assetů proti Unity Asset Store už tu Radis taky psal (a zmiňoval i to mono, které znovu linkuješ), to může být pro indie vývojáře podstatný zádrhel...
Tj. nestačí mít objektivně lepší produkt, ale musí kolem něho existovat dobrý ekosystém a být akceptován. Kdo si dnes vzpomene na Betacam (zvítězilo VHS), HD DVD (zvítězil Blu-ray) apod. Tady to samozřejmě asi nebude tak horké , ale není třeba tolik prožívat, že horší produkt si své místo na slunci drží...
Darke napsal: |
c# mi fakt nikdy k srdci nepřirost |
A tím myslíš jen subjektivní preferenci, že se chceš raději obtěžovat s jazykem nižší úrovně, anebo poukazuješ na obavy s výkonem (ten Star Citizen)? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Darke
Založen: 16. 11. 2014 Příspěvky: 102
|
Zaslal: 13. prosinec 2014, 14:27:10 Předmět: |
|
|
S tím c# nepopírám že se jedná o subjektivní preferenci (avšak obavy o výkon StarCitizen mám taktéž). Unity vnímám jako blocking technology ve světě indie her. Co se týká assetů, mno, pokud si někdo chce kupovat například shadery, i ty uplně základní (k čemuž v UE fakt nevidím potřebu), tak pak ano. Komunity je díky subscribum kvalitně filtrovaná a přesto neuvěřitelně aktivní (stačí se podívát na míru přispění komunity co se tyká vývoje source). Celkové akceptování, UDK? UE 4.0 si nebuduje a nikdy nebudovalo brand new komunitu.
S mobilním vývojem, lepší praktické zhodnocení tohohle budu moct udělat tak za měsíc a půl, mám něco načnutého (byť dost cílené na silnější mobily), jen teď absolutně nebyl a ještě chvíli nebude čas.
Nic, tady v tomhle threadu končím, já nebudu přilívat dál benzín do ohně ale "Unreal Engine působí jako gamemaker s lehkým naklikáním her" přesto že i v blueprintech se dají dělat užasné věci a v sourcu doslova cokoliv (který je součástí základní licence), tedy vpodstatě vyčítání intuitivnosti pro uplné žačátečníky... mě podloublo opravdu dost. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 13. prosinec 2014, 15:23:32 Předmět: |
|
|
citace: |
Absolutně amaterksé řešení shaderu v unity (kura co je to za paskvil, proč máme univerzální HLSL?) |
Coze? Shadery v Unity se pisou v Cg (= skoro to stejne jako HLSL). Pokud mas na mysli ShaderLab, tak tam jde o mnohem vic nez jen samotny shader. Resi render state, properties, umoznuje psat multi-pass shadery a fallbacky pro ruzny hardware atd... Co je na tom amaterskeho a proc to srovnavas s HLSL? Kdyz uz s necim srovnavat, tak mozna s CgFX.
citace: |
Unity vnímám jako blocking technology ve světě indie her |
A ja myslim, ze v nicem nikdy nevzniklo tolik indie her jako v Unity.
citace: |
Co se týká assetů, mno, pokud si někdo chce kupovat například shadery, i ty uplně základní |
Takze cim prazdnejsi asset store, tim profesionalnejsi engine?
citace: |
Kdyby lidi byli více aware tak unity již neexistuje. |
Zajimava teorie. Zkus jeste par let timhle stylem rozsirovat awareness a uvidime, kdy Unity zkrachuje |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rampage
Založen: 30. 08. 2012 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 13. prosinec 2014, 19:18:23 Předmět: |
|
|
citace: |
avšak obavy o výkon StarCitizen mám taktéž |
citace: |
(tip do budoucna, c# bude moct za downfall StarCitizen) |
Pokud vím, tak starcitizen se dělá v cryenginu. Ten je psanej v c++. Nevidím absolutně žádnou spojitost mezi starcitizenem a c#. Kdyžtak mi osvětli jak si to myslel.
Celkově mi tvoje posty příjdou jako hromada polopravd a subjektivního světa na věc. Ale jestli si chtěl jenom flamewar tak good job. |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 13. prosinec 2014, 20:27:58 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
Na klikacím enginu nevidím nic špatného, právě naopak. Otázka je, co z toho klikání leze pod tím za kód. To máš jako s klikačema GUI. Můžeš to napsat ručně, ale proč.. ztráta času. Naklikám co jde a zbytek třeba dopíšu. |
Otázka není, jestli je lepší to nakódit nebo naklikat. Spoustu věcí je třeba dělat tak, že uděláš resources v nějakém nástroji (gui editor, map editor) a pak to ovládat pomocí kódu. Takže je tam nejdůležitější, jak dobře se s naklikanými věcim zachází v kódu.
Radis napsal: |
Jeden z nejvetsich problemu je pro me skriptovani v C++.
Kdyby UE mel lepsi podporu mobilu, skriptoval se v nejakem modernim jazyce... |
Kdy už lidé pochopí, že C++ tu bude déle než většina současných jazyků? Žádný jazyk nemá takovou škálovatelnost jako C++ (nebo C).
*holt. Většina gramatických chyb mě tolik neirituje, ale na tohle jsem musel upozornit. (jinak s tebou souhlasím)
Rampage napsal: |
Pokud vím, tak starcitizen se dělá v cryenginu. Ten je psanej v c++. Nevidím absolutně žádnou spojitost mezi starcitizenem a c#. Kdyžtak mi osvětli jak si to myslel. |
Unity je také napsané v C++ a scriptuje se v něm primárně v C#. Teď nějak nemůžu najít, jak je to s cryenginem.
Radis napsal: |
citace: |
Co se týká assetů, mno, pokud si někdo chce kupovat například shadery, i ty uplně základní |
Takze cim prazdnejsi asset store, tim profesionalnejsi engine? |
Zamysli se Radisi. Kritizovat UE za malou komunitu? Unreal Engine (všechny verze) existuje už přes 10 let a dělaj se v tom převážně AAA hry. To, že se o Unity pořád kecá neznamená, že by mělo větší komunitu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rampage
Založen: 30. 08. 2012 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 13. prosinec 2014, 22:03:17 Předmět: |
|
|
citace: |
Unity je také napsané v C++ a scriptuje se v něm primárně v C#. Teď nějak nemůžu najít, jak je to s cryenginem. |
http://www.cplusplus.com/forum/beginner/74276/
nebo se stačí kouknout na googlu
citace: |
Zamysli se Radisi. Kritizovat UE za malou komunitu? Unreal Engine (všechny verze) existuje už přes 10 let a dělaj se v tom převážně AAA hry. To, že se o Unity pořád kecá neznamená, že by mělo větší komunitu. |
Unity má 2m registrovaných uživatelů a je tu od 2005. UE tu je od 98, takže cca 17 let. Těžko říct kolik má.
Podle mě má unity určitě větší komunitu, ale min profi aaa studii v něm dělá v porovnání s UE.
http://blogs.unity3d.com/2013/07/09/another-million-unity-developers-in-the-house/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 13. prosinec 2014, 22:24:45 Předmět: |
|
|
TeaTime: jasne, skoda, ze se to neskriptuje v cecku, to by byla teprve skalovatelnost
jinak mas podobny styl retoriky jako Darke. O velikosti komunity nepadlo ani slovo. Reagoval jsem proste na Darkeho prispevek, ktery jsem si vylozil jako "no a co, ze nemame assety, store potrebuji jen lide, co si neumi ani napsat zakladni shader". Proti UE nic nemam a vim, co v nem vzniklo za hry. Jen jsem se proste snazil nastinit par duvodu, proc kazdy nadsene neprechazi z Unity na AAA engine za 40 dolaru... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|