.[ ČeskéHry.cz ].
Shadow map - teorie distribuce hloubky [vyřešeno]

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
WCIDFY



Založen: 27. 02. 2015
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 27. únor 2015, 16:40:46    Předmět: Shadow map - teorie distribuce hloubky [vyřešeno] Odpovědět s citátem

Ahoj,

pracuji na projektu, kde se zabývám metodami pro generování vržených stínů. Snažím se získat pevný teoretický základ a momentálně ztroskotávám na pochopení distrubce hodnot hloubky u stínových map.

State of art: Distribuce hloubky je o tom, s jakou přeností je uložena hloubka objektů ve stínové mapě. Při využití perspektivní projekce jsou objekty blíže ke světlu uloženy s vyšší přeností.

Rád bych si nějak představil, proč tomu tak je. Znamená to, že objekty blíž světlu zabírají víc texelů stínové mapy a tím je dosaženo větší přenosti, než u objektu vzdálených? Či co přesně znamená ta " vyšší přesnost " ? Sad

V případě využití ortogonální projekce (například pro directional light) nedochází k nelinearitě hloubky?

Moc děkuju za doplnění teorie, internet mi v tom moc nepomohl a vyhledávání na fóru taky příliš ne.

Děkuji, WCIDFY.


Naposledy upravil WCIDFY dne 3. březen 2015, 19:54:22, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 27. únor 2015, 17:06:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Spíš bych řekl, že se tady myslí průběh přesnosti Z-Bufferu při použití perspektivní projekce, kde blízko k near-plane je přesnost vysoká a směrem k far-plane se nelinearně snižuje.
viz. treba http://www.songho.ca/opengl/gl_projectionmatrix.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peto



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: 27. únor 2015, 18:15:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Podla mna to maju trosku osemetne napisane..

"..s jakou přeností je uložena hloubka objektů ve stínové mapě.." , hlbka objektu su podla mna tie texely na tej texture... v shadow mape je proste zapisana nie farba ale ta hlbka objektov... takze chapem tomu tak ako ty.. ze blizsie objekty zaberaju viac texelov na shadow mape a tym padom su detailnejsie..

Samozrejme ta presnot Z bufferu je tiez problem sam o sebe.. ale to tym podla mne nemyslia.. Smile.. pokial viem tak hodnoty v Z bufferu.. ked sa bavime o tom aku maju presnost ci su linearne abo nie, tam rozdiel medzi ortho a perspective shadows maps nieje.. opravte ma ak sa mylim ..
_________________
Code or die!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 27. únor 2015, 20:14:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Uhh.... problém není v projekci (ortho vs. perspective) - problém je v tom, jak hloubku, kterou ukládáš, spočítáš (a je opravdu spousta způsobů jak spočítat to, co uložíš do shadow mapy). Wink

Ukládáš to co je v z-bufferu, nebo transformuješ na linear-z, logarithmic-z, etc., nebo to co uložíš do shadow mapy počítáš úplně jinak (to je, také celkem běžné)?

Ale také bych řekl, že jde o to, co zmínil Deluxe.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 27. únor 2015, 20:15:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Podla mna tym myslia prave presnost Z-buffera ktora je pre blizsie vzdialenosti vyssia.

To co si predstavujete je perspektivne shadow map ktore su popisane tu http://http.developer.nvidia.com/GPUGems/gpugems_ch14.html
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
WCIDFY



Založen: 27. 02. 2015
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 19:45:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Děkuji moc....Smile Už jsem se do toho dostal..

WCIDFY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna