.[ ČeskéHry.cz ].
Teren, vykreslenie prechodov pomocou blendingu

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
niXon



Založen: 27. 10. 2007
Příspěvky: 22

PříspěvekZaslal: 4. prosinec 2007, 19:23:54    Předmět: Teren, vykreslenie prechodov pomocou blendingu Odpovědět s citátem

Ahoj, robim taku skusku terenu, neni to ani presne height mapa, mam to proste trojuholniky na seba pospajane, a ku kazdemu bodu mam zadanu texturu, ktoru ma vykreslit, nasledne na to kreslim... pre kazdu texturu sa kresli teren, ak sa kresli bod, a jeho textura sa rovna s momentalne kreslenou texturou, tak sa nastavi glColor4d(1.0, 1.0, 1.0, 1.0);, inac sa nastavi glColor4d(1.0, 1.0, 1.0, 0.0); glBlendFunc je nastavene na GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA, lighting je vypnuty, pozadie mam cierne, vsetko funguje perfektne, az na to, ze v miestach prechodov akoby bolo trochu presvitanie, (vidno na screenshote), ale nechapem preco, mozno mam zle nastaveny glBlendFunc, prosim Vas, nemozete mi pomoct, kde mam chybu? strucne znazornim pseudo-kod

kód:

glEnable(GL_BLEND);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
// vypnu sa nepotrebne veci (lighting a podobne)

for(vsetky facy na vykreslenie) {
   for(kazda textura) {
     if(aspon_jeden_bod_ma_taku_texturu) {
        glBegin...
        for(kazdy_bod) {
           if(textura_bodu==momenalna_textura) glColor4d(1.0, 1.0, 1.0, 1.0);
           else glColor4d(1.0, 1.0, 1.0, 0.0);
           vykreslime bod
        }
     }
   }
}

glDisable(GL_BLEND);


Tak a tu je obrazok, kde vidno presvitanie, vidno tam texturu vody a travy, ale vidno ze ten prechod neni realnym prechodom farieb, ale vidno tam "cierne" pozadie, tj. presvitanie, ale preco?



Vsetkym za ich pomoc vopred dakujem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 4. prosinec 2007, 19:37:33    Předmět: Odpovědět s citátem

To, co vykresluješ dřív, musíš vykreslovat bez blendu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
(CZ)genius



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: Neratovice

PříspěvekZaslal: 4. prosinec 2007, 19:39:08    Předmět: Odpovědět s citátem

presne jak rika frca..

kdyz totiz mas vykreslenou uprostred tilu pruhlednost 50% a pres to das dalsich 50% tak se nesectou.. vzdycky to ma ve vysledku nizsi pruhlednost z tech dvou, coz je ale ve stredu policka porad 50%..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
niXon



Založen: 27. 10. 2007
Příspěvky: 22

PříspěvekZaslal: 4. prosinec 2007, 19:49:51    Předmět: Odpovědět s citátem

jaj tak, uz to ide, dakujem velmi ste mi pomohli
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna