Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 17. duben 2015, 06:13:44 Předmět: Unity - teren a stromy |
|
|
Zdravim, chcel by som sa opytat ci niekto nevie ako vyriesit nasledujuci problem: Mam unity stromy, ktore boli dost velke a tak som ich zmensoval na 0.1 scale aby mali klasicku velkost. Avsak problem nastava v terrain editore kde ked sa snazim stromy distribuovat tak su bud strasne velke alebo ked to v nastaveni zmensim co to da, tak su ok len ich obrysi v editore su obrovske. To by nebol taky problem ako to ze tie stromy a kriky su od seba strasne vzdialene a nemozem ich umiestnit kde chcem proste to nejde? Ucrite je to nieco s tou velkostou lebo ine objekty co mam idu distrubovat v pohode a v sspravnej velkosti. Any ideas? thnx! _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 17. duben 2015, 09:27:47 Předmět: |
|
|
Dle všeho používáš Legacy Tree - jen pro jistotu ?
To 0.1 scale nastavuješ kde?
Pokud na prefabu v transform - tak to je ti na nic u stromu - dělá to neplechu a terrain editor to ignoruje.
Pokud ten strom aplikuješ na terrain pomocí unity editoru - tak tam si na každý prototyp nastav velikost jakou chceš (jsou tam na to nějaké posuvníky - variace šířky, výšky, barevnosti) = náhodně to dělá velikosti max a min dle toho nastavení.
Já to vždy řešil ale pomocí scriptu, když jsem generoval terén (terrain - terrain data - tree prototype), tak ani nevím zdali na vše je posuvník nebo ne:)
U ručního si nejsem jist jak to funguje na 100%
Celkově scale by se nikdy nemělo nastavovat v transform (pokud to vyloženě nepotřebuješ), ale přímo na FBX modelu - což u stromu nejde - u stromu je zase dobré si strom udělat tak jak potřebuješ v tree editoru a pak jen pomocí toho posuvníku v terrain editoru určovat velikostní variace - což je násobek původní velikosti.
Takže bych asi začal úpravou stromu jako takové přímo v tree editoru a pak doladit variace na terrain.
Pokud používáš SpeedTree, tak to je vše zase jinak:) _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 17. duben 2015, 10:00:05 Předmět: |
|
|
JJ legacy. No ono predstava ze mam tie stromy komplet prerabat ma fakt desi ked som to skusal tak sa to cele rozosralo. Aj tak sila ze unity nema nieco ako zakladny scale na stromoch _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 17. duben 2015, 10:05:58 Předmět: |
|
|
RS napsal: |
JJ legacy. No ono predstava ze mam tie stromy komplet prerabat ma fakt desi ked som to skusal tak sa to cele rozosralo. Aj tak sila ze unity nema nieco ako zakladny scale na stromoch |
A zkoušel jsi to přes ten scale posuvník (šířka/výška) v terrain editoru?
Jako takto se dost blbě řeší kde je problém a jak ho vyřešit:) _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 17. duben 2015, 10:10:36 Předmět: |
|
|
Jasne tam sa ta spravna vyska da zriesit ale je tam mega problem ze mi neumozni dat hustejsie stromy a nemozem ho presne umiestnit proste ten tree density ide max na 100 a to pri tom scale je malo _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 17. duben 2015, 10:23:25 Předmět: |
|
|
Tak to neporadím - já takto stromy nikdy neaplikoval - vždy jsem si je umísťoval pomocí scriptu - na scéně editoru nepracuji skoro vůbec s terénem.
Bych ti řekl dej si nižší treespacing:) Tak to řeším já - ale to asi není v tom terrain editoru.
Není tam něco jako hustota atd. ? (ale asi bude omezena a nedovolí jít na nízká čísla).
Jak velký ten terén máš? Je nutné ty stromy dávat jako terrain tree (potřebuješ billboardy?) - co je dát jako čisté objekty - stejně pokud by jsi používal SpeedTree tak ty používat jako terrain tree je zabiják výkonu.
Teď ale nemám bohužel čas se na to podívat - udělat si scénu a zkusit tam ty stromy dávat přes editor... _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 17. duben 2015, 10:34:59 Předmět: |
|
|
No uz to riesim tak ze davam na teren stromy rucne a pokoj svaty. Ten pouzivam tak max na travu a kreslenie textury _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
XeRi
Založen: 29. 12. 2012 Příspěvky: 59 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Zaslal: 18. duben 2015, 09:53:01 Předmět: |
|
|
S tímhle jsem měl taky problém.. nakonec jsem skončil editovanim všech prefabů stromů (měnil jsem délku a radius kmene, velikost větví, atd..) _________________
https://www.youtube.com/user/XeRiCZ/featured |
|
Návrat nahoru |
|
|
|