Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
popelar
Založen: 24. 01. 2014 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 10. červen 2015, 23:38:14 Předmět: Hlava v hře |
|
|
Zdravím,
chtěl by jsem se zeptat na - prozatím - dvě věci. U obou jsem hledal na internetu...asi hledám pod špatným jménem nebo něco, ale prostě to nemůžu nikde najít.
Prvně popíšu situaci... Ta je taková, že v Zbrush jsem vymodeloval postavu. Jedná se o hl. charakter a bude... prostě... bez trička s tím, že si oblečení bude moct oblékat. Jako obj importuji do 3Ds max, kde začnu s retopology. Tohle mi jasné je.
Co mi jasné není je, když budu chtít animovat obličej, měl bych pracovat s hlavou jako samostatným modelem, ne? Takže oddělat hlavu... To by nebyl takový problém, prostě to budou dva modely, ale to bude vidět šev podél krku...
Je na řešení tohoto nějaká metoda nebo tutoriál? U všeho, na co jsem na internetu narazil, byla hlava jako samostatný model, ale zbytek těla vůbec modelován ani nebyl - k čemu taky, když měl oblečení.
Druhá věc, na kterou jsem se chtěl zeptat. V zbrush je pomůcka FiberMesh... jedná se o vytvoření vlasů. Dá se to přirovnat k hair and fur v 3ds maxu. Když použiji tuto techniku, je možné ji nějak transformovat do lowpoly, abych vytvořené vlasy mohl použít ve hře? Nebo - jak jsem viděl mnoho návodů - musím spojit plane a photoshop, kde ručně nakreslím texturu vlasů, aplikuji na plane a pak jeden po druhem "nanášet" na halvu...
Popřípadě, jak to děláte vy? Je nějaká snazší metoda?
Děkuji moc za odpovědi
Snad jsem Vás neobral o moc času |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 11. červen 2015, 09:31:10 Předmět: |
|
|
Buď to napojení udělat tak přesně, aby šev nebyl vidět, nebo to pak zamaskovat oblečením (límec a podobné) a vlasy asi dělat ručně jak píšeš. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 11. červen 2015, 20:59:59 Předmět: |
|
|
no na animaci obliceje se pouzivaji vetsinou morph maps.
Nevim proc chces oddelit hlavu - pokud teda nechces delat rovnou modularni system.
vlasy se vetsinou resi jako pasky polygonu tusim. U toon postav pak i primo geometrie s texturou treba.
horsi je to s tim oblecenim
bud mas obleceni jen jako jinou texturu a normal mapu a pak je to vcelku ok u animaci, nebo potrebujes nejaky modularni system pro postavu, coz povazuji za slozitou vec (bude problem to slatat dohromady tak, at animace vypadaji dobre)
low poly grafiku ale moc nedelam, tak se mozna pletu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna