.[ ČeskéHry.cz ].
Programování her - náročnost
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 24. duben 2018, 13:59:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Nevim jestli to v Unity už udělali, ale jestli ne tak JS určitě brzo zaříznou
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 24. duben 2018, 14:41:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Do WebGL/JS bych se jako začátečník nepouštěl. Není ani tak problém v tom to napsat, jako aby to fungovalo všudě možně a dobře. Navíc WebGL hodně limituje v tom, co se s ním dá dělat, protože sice podle standardu to tam je, ale prohlížeč to neumí / neumí pořádně. Nebo to jde přes nějaké rozšíření WebGL, ale to zase není všude atp.
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 24. duben 2018, 14:42:43    Předmět: Odpovědět s citátem

abuki napsal:
Nevim jestli to v Unity už udělali, ale jestli ne tak JS určitě brzo zaříznou

Určitě ano, když teď vyvíjí vlastní optimizer pro high-performance subset C#
(říkají tomu Burst a údajně co do rychlosti dávají i C++)

https://aras-p.info/blog/2018/03/28/Daily-Pathtracer-Part-3-CSharp-Unity-Burst/

A tady moc zajímavé video
https://www.youtube.com/watch?v=NF6kcNS6U80&list=PLXK2sV3lX9ArXCwelY8EIZVLi_LwR1_1G&index=4
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 24. duben 2018, 15:10:00    Předmět: Odpovědět s citátem

perry> Omezeni tam sice jsou, ale na zakladni otukani si herniho vyvoje to uplne staci (a jsou knihovny, ktere zahladi rozdily mezi prohlizeci). U prvni pokusne hry uplne steci, kdyz pobezi na autorove pocitaci a spis je vyhoda, kdyz muze stavet na necem, co uz zna.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
dzejkob



Založen: 17. 08. 2013
Příspěvky: 130

PříspěvekZaslal: 25. duben 2018, 13:30:18    Předmět: Odpovědět s citátem

No nevim ... zkoušel jsem něco vyrábět v three js (tedy web a javascript) a naprogramovat mechaniku a chování hry mi nedělá problém (časem to snad hodím do inkubátoru, aby z toho byl alespoň článek - neboť na to reálně čas nemám). Nicméně spíš než to programování jsem skončil u toho, že 70-80% času furt kreslím a vymýšlím. Kreslit teda jakštakš umím - ale profi to úplně není - spíš jde o to, že než to programování (kor s unity, kde se dá všechno poslepovat) - je gamedevelopment o té kreativě, hlavně grafice a pokud programátor takového člověka k sobě nemá, tak pro ukojení programovací a vynalézací "chutě" stačí prostě programovat "blbosti" ať už jakékoliv. Lze samozřejmě stahovat assety - ale aby se to dalo použít, tak to není úplně zadarmo - což by nevadilo, ovšem když předpokládané výnosy ze hry jsou 0, tak se to vynakládá těžko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
dzejkob



Založen: 17. 08. 2013
Příspěvky: 130

PříspěvekZaslal: 25. duben 2018, 13:39:38    Předmět: Odpovědět s citátem

perry napsal:
Do WebGL/JS bych se jako začátečník nepouštěl. Není ani tak problém v tom to napsat, jako aby to fungovalo všudě možně a dobře. Navíc WebGL hodně limituje v tom, co se s ním dá dělat, protože sice podle standardu to tam je, ale prohlížeč to neumí / neumí pořádně. Nebo to jde přes nějaké rozšíření WebGL, ale to zase není všude atp.


WebGL je už prakticky všude:
https://caniuse.com/#feat=webgl

Ano, nevýhody to má (a není jich málo) - ale lze tím udělat click&run hra, která běží prakticky všude (nyní už i na mobilech)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
maretik



Založen: 07. 10. 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: 28. duben 2018, 18:09:40    Předmět: re Odpovědět s citátem

když jste teď nakousli programování/neprogramování v Unity, tak mám takový dotaz. Přece jenom už programuji pár let weby a třeba PHP a C# si jsou hodně podobné. Jsou tam tedy rozdíly v tom že PHP je jen na web a tím ten jazyk je docela jednoduchý. Nemusí se nic deklarovat atd... Prostě dynamický jazyk.

Abych se ale vrátil k věci. Pro mě co jsem v Unity ani v C# nikdy nic pořádně nedělal, je lepší po hlavě skočit na tvorbu her a učit se tak nějak za pochodu ten jazyk, nebo raději mám prvně udělat nějakou aplikaci?

Ten jazyk celkově je strašně veliký. I v PHP se stále potýkám s novinkami, tak abych prostě nedělal jen aplikace typu kalkulačka....

Je tedy lepší se naučit syntaxi, zkouknout základy a jít do Unity?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bonewolf



Založen: 17. 02. 2011
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: 29. duben 2018, 00:47:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Unity má, co se základů týče, spoustu tutoriálů a kurzů. Stejně tak pro základy různých typů her, takže pravděpodobně najdeš i tutoriál na to co chceš programovat ze kterého zjistíš, co vlastně potřebuješ použít a jakým asi způsobem. Nějaká aplikace je za mě teda zbytečný mezikrok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Suny



Založen: 14. 08. 2007
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: 29. duben 2018, 08:57:26    Předmět: Re: re Odpovědět s citátem

Popravdě nějak nerozumím, co tu řešíme. Programuješ? Programuješ. Děláš weby, html a css je krapet něco jinýho, ale Php je přecijen už objektově orientovanej jazyk, takže základ určitě máš.

Prostě stáhni unity, koukni na syntaxi c# a už to jede samo. Unity umí i javascript, ale má to být mrtvá větěv, tak se radši na to neupínat.

A bát se, že nebudeš umět všechno? A kdo umí?
Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 29. duben 2018, 10:48:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak jsi psal, PHP a C# nejsou až tak odlišné jazyky. Jasně, syntax je trochu jiná a mají (trochu) jiný přístup k typům, ale základní principy jsou stejné v obou - a jsou stejné i ve většině ostatních jazyků.

Tím, že se něco naučíš nebo si něco procvičíš můžeš jenom získat, ale pokud chceš dělat hry, tak se klidně pusť do her a zkoušej si to na nich, o to to bude zábavnější.

Btw. s C# jde docela dobře dělat i weby, tak bys ho třeba mohl uplatnit i v práci. Jen ho nepodporuje tolik hostingů.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 2. květen 2018, 12:36:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Precital som si celu diskusiu a OP je nejaky neodvazny.

Takze kratko a jednoducho: SKOCIT DO TOHO PO HLAVE! Je uplne jedno, ktoru technologiu si vyberies. UPLNE. JEDNO. Potom sa zase naucis trochu odlisnu, no a co?

Az budes mat hotovy zaklad hry typu tetris/had/pacman/invaders/..., tak sem napis svoje zazitky. Hotovy zaklad = je to mozne to hrat, pocita to skore. To je otazka na... 10-40 hodin prace?
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 3. květen 2018, 08:59:02    Předmět: Odpovědět s citátem

https://www.gamedev.net/articles/programming/general-and-gameplay-programming/your-first-step-to-game-development-starts-here-r2976/
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna