Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 29. červen 2023, 00:35:53 Předmět: Calcium Contract |
|
|
Ahoj,
Calcium Contract je střílečka, ve které hrajete za speciálního zmocněnce Řádu Kalcia, což je v podstatě řád smrtek, které mají za úkol doprovázet tvory na onen svět. Jeden z těchto tvorů se proti tomuto systému vzbouřil a úspěšně se řádu brání. Vaším úkolem je situaci vyřešit.
Hra nemá k dokončení daleko, plánuji vydání ještě v tomto roce. Můžete ji najit na Steamu včetně dema:
https://store.steampowered.com/app/2427960/Calcium_Contract/
Ze screenshotů je asi patrné, že jde o (další) střílečku inspirovanou klasikami z 90. let. Snažil jsem se ale jít trochu jinou cestou a jde spíše o inspiraci a rozvinutí než kopii, např. zbraně i nepřátelé vycházejí z jistých klasických archetypů, ale stylově i herně mají něco navíc. Hra je rychlá a zaměřená na mobilitu hráče, snažil jsem se o co největší "vymazlení" hratelnosti a pocitu ze hry.
Hru dělám sám ve volném čase. Běží na vlastním enginu. Je pouze pro Windows, ale dobře běží i na Steam Decku.
Nějaké další zajímavosti můžete najít i na twitteru
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 1. červenec 2023, 14:58:26 Předmět: Re: Calcium Contract |
|
|
je to paráda. demo jsem hrál a dohrál a těším se na full verzi - která vyjde kdy mimochodem?
jinak hraje se to moc dobře, běží to parádně a binárka enginu se vejde 10x do Unreal crashdumperu character controller taky moc pěkný, celkově čistá práce.
přetáčení v čase jsem se bál že to bude jako v remaku duka, kde se mi to vůbec nelíbilo, ale tady to funguje moc pěkně a mezerníkem zpátky v čase o pár vteřin funguje fakt dobře.
musím říct, že i vizuálně to je na velmi slušné úrovni včetně designu levelů. co dodat... víc takových her |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 1. červenec 2023, 16:59:34 Předmět: |
|
|
Díky za vyzkoušení a zhodnocení
Plná verze bude ještě letos a v rámci tohoto časového rozpětí snad dříve než později, zatím ale nebudu slibovat konkrétní datum.
U časového skoku zpět jsem se trochu inspiroval i hrou Gunpoint, kde po smrti lze skočit zpět s volbou několika časových intervalů, fungovalo to v rámci hratelnosti velmi dobře. Je mi ale jasné, že to někdo může vnímat i negativně, protože to jde trochu proti tomu, jak většina podobných her přistupuje k obtížnosti (i když stále jde místo toho používat klasický quicksave a quickload). |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 30. červenec 2023, 17:43:47 Předmět: |
|
|
Je to super - dohráno na medium. Jsem cílovka, takže čekám na vydání.
Několik postřehů:
- když vypnu vsync, tak se začne vařit gfx. Se zapnutým vsync zase není úplně plynulá myš (60 hz monitor). Je ale fakt, že se podobně chová i Dusk - ačkoliv myš je o trochu lepší i s vsync (ale pořád s lehkým zpožděním). Prodeus tyhle problémy nemá vůbec - s vsync to je krásně plynulé celé. Asi by pomohlo přidat nastavení fps cap.
- level design je sám o sobě docela fajn, ale to prostředí je chudé. Chápu, že základ bude nějaká 2d mapa s výškovými segmenty - neboť jinak by nebylo časově realistické ty levely vytvořit. Pomohly by třeba zkosené hrany. Prostě aby budova vypadala jako budova apod.
- skok ve hře je takřka nanic a je to škoda
- zkoušel jsem hledat secrety a asi tam žádné nejsou - leckde se doskákat dá, ale nic tam není
- je to hezky hratelné, nepřátelé jsou docela originální a je fajn, že o sobě dají vědět zvuky a akcemi - byť ty zvuky jsou dost divné. Zbraně jsou též v pohodě - používal jsem hlavně první střelnou zbraň a bylo to s ní zábavné
- rewind času je zajímavej ale vlastně jsem ho skoro nepoužil - mě by stačilo save/load popř. checkpointy |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 2. srpen 2023, 16:36:59 Předmět: |
|
|
Díky za vyzkoušení.
S tím vsyncem a fps capem se na to ještě pořádněji podívám, zatím jsem na větší problémy nenarazil ani je nikdo nehlásil, ale na jednom stroji jsem měl pocit, že něco není úplně v pořádku, tak to zkusím reprodukovat.
Skákání jsem tam původně nechtěl dávat vůbec, ale ukázalo se, že je velmi silně očekáváno a lidi dost negativně reagují na jeho absenci. Hra je dohratelná bez jediného výskoku, i když se občas hodí pro dosažení pár míst a zkratek. Nechtěl jsem z toho neustále skákací hratelnost typu Quake, větší inspirací byl spíše Doom a hlavně jeho moderní komunitní mapy a modifikace, kde často skákání není a pocitově je ta hratelnost trochu jiná.
Klasické secrety skutečně nejsou (i když v plné verzi se pár nepovinných míst mimo hlavní průchod najde), jsou nahrazeny chytáním pokladů. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 2. srpen 2023, 20:43:18 Předmět: |
|
|
Podle mě úplně stačí přidat do settings fps cap + čísla po 50ti a tím to je vyřešeno. Já tyhle střílečky hraju obvykle na nejtěžší obtížnosti (pokud tam není nějaká ptákovina jako nekonečné generování monster) - ale tady bych potřeboval vypnout vsync + chtěl jsem to s jistotou dohrát. Ono to vypnout jde, ale jsem trochu nervozní z toho, že to vaří. Mám nějakej obyč radeon (byť pci) - možná to je blbě nastavený, nainstalovaný - nevim.
Skákání jasně - poklad jsem jeden našel, druhej mi utek. |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|