.[ ČeskéHry.cz ].
Vlastní engine
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
readgamer



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 8. únor 2008, 18:22:07    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna: v rámci her mě určitě víc baví design a děj samotné hry
Hunter: to bylo (myslím) pro mě určitě lepší, prostě mít už základ a na něm stavět
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sHTiF



Založen: 02. 08. 2007
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: 9. únor 2008, 21:02:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Vlastny engine sa v dnesnej dobe fakt uz neoplati robit, pokial to teda nechces ako projekt na ktorom si skusas skill ci ucis sa. Pokial ti ide o hru siahni po niecom tu nieje co riesit ako povedali ostatny.

Napriklad nas engine vyvstal viac menej z potreby, zaprve prva verzia vznikla este za cias DOSU kedy nebol ani internet a o tom ze si clovek moze ist niekam nieco stiahnut nikto ani nesnil, dnes uz si to ludia ani nevazia ake maju moznost mi sme museli so vsetkym prist sami od jednoduchej algebry az po komplexne riesenia, nestacilo ako dnes ist proste na google. :/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 29. únor 2008, 22:20:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Zatim jakakoliv hra ve 3D grafice, co jsem delal, pouzivala komponenty z minule... v podstate jsem neustale vylepsoval jiz vzniklou vec. Odstranis si zbytecny casti, neco pridas, poupravis... Napriklad nacitani modelu zustane shodne pro vsechny hry, maximalne az na drobne upravy. Casticove efekty se daji pouzit taky univerzalne. A zbytek si dopises podle potreby.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
spark



Založen: 15. 08. 2007
Příspěvky: 83
Bydliště: Brno & Bratislava

PříspěvekZaslal: 2. březen 2008, 02:04:24    Předmět: Odpovědět s citátem

nemyslim si ze vyvoj vlastneho enginu sa v dnesnej dobe neoplati. zalezi naozaj od toho co chces robit, a jak premakanu hru pomocou toho nastroja chces mat. napr. my robime nas engine cez 2 roky, ale uz teraz vieme, ze pri dalsej hre ho pravdepodobne nevyuzijeme, pretoze nikdy nebude stihat vychytat vsetky novinky, ktore sa stale vyskytuju. jednoducho je to naozaj velmi zlozity proces, a pokial chces spravit nieco vacsie a nemas na to dostatok ludi co aj nieco vedia, vtedy to nema vyznam.

poklona pred kazdym funkcnym enginom Cool
_________________
AlternativA
Fineway Studios | GDS09 | Game Access
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
wozembouch



Založen: 03. 09. 2007
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: 3. březen 2008, 16:53:27    Předmět: engine Odpovědět s citátem

Na slovo engine zacinam byt haklivy. Pripada mi ze je to novodobe nabozenstvi bez ktereho nelze existovat.
Mate-li naprogramovat kalkulacku budete se zaobirat njakym enginem ?
Kolik znate softwaru mimo hry kde se resi engine ?
Paklize by hra nemela engine je menecenna ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 3. březen 2008, 17:02:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Téměř všechen software se zaobírá enginem, akorát se mu v komerční sféře říká většinou framework Wink
Jinak vyvíjet herní (potažmo grafický) engine je super cesta, jak se naučit spoustu věcí z dané oblasti. Praktické využití (zejména u prvních verzí enginu) však bývá pramalé. Nicméně pokud někoho zajímá třeba programování grafiky, pak udělat vlastní engine je super cesta, jak do toho proniknout. Pokud ale není cílem naučení se ale hra samotná, pak je určitě výhodnější použít existující engine a ušetřený čas věnovat do game-play.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 3. březen 2008, 23:14:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Engine je taky resenim pro programatory, kteri se nudi a nemaji grafiky a designery, aby se spolu pustili do hry Wink.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wozembouch



Založen: 03. 09. 2007
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: 4. březen 2008, 08:44:16    Předmět: engine Odpovědět s citátem

engine a framework bych nezamenoval. V komercni sfere se pouzije cokoli co usnadni/urychli vyvoj a tim se maximalizuje zisk. Pokud programujete "nekomercne" tak klidne delejte engine. Urcite ziskate cenne zkusenosti. Riziko tkvi v tom ze vystupem bude univerzalni-shluk technologii ktery jak pozdeji zjistite nepujde jen tak lehce pretavit ve vyslednou hru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 4. březen 2008, 08:51:02    Předmět: Re: engine Odpovědět s citátem

wozembouch napsal:
engine a framework bych nezamenoval. V komercni sfere se pouzije cokoli co usnadni/urychli vyvoj a tim se maximalizuje zisk.
Proč nezaměňovat? Však v komerčním vývoji her se engine používá k tomu samému...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 4. březen 2008, 12:39:07    Předmět: Odpovědět s citátem

On možná pod pojmem framework myslel middleware.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 4. březen 2008, 14:19:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Vlastni engine mam a vyhovuje mi. Stale je samozrejme co zlepsovat ale urcite jsem spokojenejsi nez kdybych pouzival nejaky open source (nenasel jsem zadny ktery by mi plne vyhovoval).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 4. březen 2008, 14:27:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Mně taky vyhovuje, ale když si to spočítám, tak ten free engine by mi vyšel výhodněji, o 1000 hodin práce méně nebo tak nějak. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wozembouch



Založen: 03. 09. 2007
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: 4. březen 2008, 14:34:15    Předmět: Framework Odpovědět s citátem

framework: opakovane pouzitelny design pro vyvoj softwaroveho systemu nebo podsystemu. Muze obsahovat knihovny, scriptovaci jazyk, nebo cokoliv co pomuze pri vyvoji nebo kompilaci projektu. Coz se da vpodstate aplikovat i na engine, nicmene rozdil vnimam v tom, ze framework je sam o sobe nefunkcni - musi se na nem postavit aplikace nebo se do stavajici aplikace zabuduje. Game engine je naproti tomu komplexni ihned funkcni reseni cele hry (po napojeni na data).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 4. březen 2008, 14:37:15    Předmět: Odpovědět s citátem

wozembouch: whe?

podle tebe je game engine plne funkcni "hra" ihned pote co ji napojis na data

a co je teda framework

mame firemni framework na stavbu aplikaci, ihned jak dodame data tak mame hotovou aplikaci

kde je rozdil?

ze ve hre se to jmenuje engine a "data" jsou textury, modely a skripty kdezto u frameworku jsou "data" nejaka databaze a popis jeji struktury a popis GUI?

prosimte vrat se na zem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wozembouch



Založen: 03. 09. 2007
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: 4. březen 2008, 14:48:40    Předmět: on the ground Odpovědět s citátem

asi nikde neni presna definice a ty pojmy se docela prekryvaji. Napsal jsem pouze svuj nazor na vec. Nicmene si stojim za tim ze vetsinou /v obecnem chapani/ framework <> engine
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna