Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
readgamer
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 8. únor 2008, 18:22:07 Předmět: |
|
|
rezna: v rámci her mě určitě víc baví design a děj samotné hry
Hunter: to bylo (myslím) pro mě určitě lepší, prostě mít už základ a na něm stavět |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sHTiF
Založen: 02. 08. 2007 Příspěvky: 30
|
Zaslal: 9. únor 2008, 21:02:34 Předmět: |
|
|
Vlastny engine sa v dnesnej dobe fakt uz neoplati robit, pokial to teda nechces ako projekt na ktorom si skusas skill ci ucis sa. Pokial ti ide o hru siahni po niecom tu nieje co riesit ako povedali ostatny.
Napriklad nas engine vyvstal viac menej z potreby, zaprve prva verzia vznikla este za cias DOSU kedy nebol ani internet a o tom ze si clovek moze ist niekam nieco stiahnut nikto ani nesnil, dnes uz si to ludia ani nevazia ake maju moznost mi sme museli so vsetkym prist sami od jednoduchej algebry az po komplexne riesenia, nestacilo ako dnes ist proste na google. :/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 29. únor 2008, 22:20:25 Předmět: |
|
|
Zatim jakakoliv hra ve 3D grafice, co jsem delal, pouzivala komponenty z minule... v podstate jsem neustale vylepsoval jiz vzniklou vec. Odstranis si zbytecny casti, neco pridas, poupravis... Napriklad nacitani modelu zustane shodne pro vsechny hry, maximalne az na drobne upravy. Casticove efekty se daji pouzit taky univerzalne. A zbytek si dopises podle potreby. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
spark

Založen: 15. 08. 2007 Příspěvky: 83 Bydliště: Brno & Bratislava
|
Zaslal: 2. březen 2008, 02:04:24 Předmět: |
|
|
nemyslim si ze vyvoj vlastneho enginu sa v dnesnej dobe neoplati. zalezi naozaj od toho co chces robit, a jak premakanu hru pomocou toho nastroja chces mat. napr. my robime nas engine cez 2 roky, ale uz teraz vieme, ze pri dalsej hre ho pravdepodobne nevyuzijeme, pretoze nikdy nebude stihat vychytat vsetky novinky, ktore sa stale vyskytuju. jednoducho je to naozaj velmi zlozity proces, a pokial chces spravit nieco vacsie a nemas na to dostatok ludi co aj nieco vedia, vtedy to nema vyznam.
poklona pred kazdym funkcnym enginom  _________________ AlternativA
Fineway Studios | GDS09 | Game Access |
|
Návrat nahoru |
|
 |
wozembouch
Založen: 03. 09. 2007 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 3. březen 2008, 16:53:27 Předmět: engine |
|
|
Na slovo engine zacinam byt haklivy. Pripada mi ze je to novodobe nabozenstvi bez ktereho nelze existovat.
Mate-li naprogramovat kalkulacku budete se zaobirat njakym enginem ?
Kolik znate softwaru mimo hry kde se resi engine ?
Paklize by hra nemela engine je menecenna ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 3. březen 2008, 17:02:02 Předmět: |
|
|
Téměř všechen software se zaobírá enginem, akorát se mu v komerční sféře říká většinou framework
Jinak vyvíjet herní (potažmo grafický) engine je super cesta, jak se naučit spoustu věcí z dané oblasti. Praktické využití (zejména u prvních verzí enginu) však bývá pramalé. Nicméně pokud někoho zajímá třeba programování grafiky, pak udělat vlastní engine je super cesta, jak do toho proniknout. Pokud ale není cílem naučení se ale hra samotná, pak je určitě výhodnější použít existující engine a ušetřený čas věnovat do game-play. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 3. březen 2008, 23:14:57 Předmět: |
|
|
Engine je taky resenim pro programatory, kteri se nudi a nemaji grafiky a designery, aby se spolu pustili do hry . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
wozembouch
Založen: 03. 09. 2007 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 4. březen 2008, 08:44:16 Předmět: engine |
|
|
engine a framework bych nezamenoval. V komercni sfere se pouzije cokoli co usnadni/urychli vyvoj a tim se maximalizuje zisk. Pokud programujete "nekomercne" tak klidne delejte engine. Urcite ziskate cenne zkusenosti. Riziko tkvi v tom ze vystupem bude univerzalni-shluk technologii ktery jak pozdeji zjistite nepujde jen tak lehce pretavit ve vyslednou hru. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 4. březen 2008, 08:51:02 Předmět: Re: engine |
|
|
wozembouch napsal: |
engine a framework bych nezamenoval. V komercni sfere se pouzije cokoli co usnadni/urychli vyvoj a tim se maximalizuje zisk. |
Proč nezaměňovat? Však v komerčním vývoji her se engine používá k tomu samému... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 4. březen 2008, 12:39:07 Předmět: |
|
|
On možná pod pojmem framework myslel middleware. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 4. březen 2008, 14:19:44 Předmět: |
|
|
Vlastni engine mam a vyhovuje mi. Stale je samozrejme co zlepsovat ale urcite jsem spokojenejsi nez kdybych pouzival nejaky open source (nenasel jsem zadny ktery by mi plne vyhovoval). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 4. březen 2008, 14:27:07 Předmět: |
|
|
Mně taky vyhovuje, ale když si to spočítám, tak ten free engine by mi vyšel výhodněji, o 1000 hodin práce méně nebo tak nějak.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
wozembouch
Založen: 03. 09. 2007 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 4. březen 2008, 14:34:15 Předmět: Framework |
|
|
framework: opakovane pouzitelny design pro vyvoj softwaroveho systemu nebo podsystemu. Muze obsahovat knihovny, scriptovaci jazyk, nebo cokoliv co pomuze pri vyvoji nebo kompilaci projektu. Coz se da vpodstate aplikovat i na engine, nicmene rozdil vnimam v tom, ze framework je sam o sobe nefunkcni - musi se na nem postavit aplikace nebo se do stavajici aplikace zabuduje. Game engine je naproti tomu komplexni ihned funkcni reseni cele hry (po napojeni na data). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 4. březen 2008, 14:37:15 Předmět: |
|
|
wozembouch: whe?
podle tebe je game engine plne funkcni "hra" ihned pote co ji napojis na data
a co je teda framework
mame firemni framework na stavbu aplikaci, ihned jak dodame data tak mame hotovou aplikaci
kde je rozdil?
ze ve hre se to jmenuje engine a "data" jsou textury, modely a skripty kdezto u frameworku jsou "data" nejaka databaze a popis jeji struktury a popis GUI?
prosimte vrat se na zem |
|
Návrat nahoru |
|
 |
wozembouch
Založen: 03. 09. 2007 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 4. březen 2008, 14:48:40 Předmět: on the ground |
|
|
asi nikde neni presna definice a ty pojmy se docela prekryvaji. Napsal jsem pouze svuj nazor na vec. Nicmene si stojim za tim ze vetsinou /v obecnem chapani/ framework <> engine |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|