Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 20. duben 2008, 18:04:56 Předmět: Vykreslení textu |
|
|
Opět a opět zdravím,
nyní bych potřeboval poradit jak v 3D scéně vykreslit nějaký text. Nevím kde mám začít hledat, ani jak moc to bude složité.
Díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaemon
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 33
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 20. duben 2008, 19:29:31 Předmět: |
|
|
Docela elegantní a mnou preferovaná cesta je vykreslit text do bitmapy pomocí nějakého API (WinAPI, Freetype). Výhoda je, že můžeš použít veškeré možnosti a formátování, jaké ti to API nabízí. Bitmapu pak načteš jako texturu a zobrazuješ. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 20. duben 2008, 20:18:08 Předmět: |
|
|
Tak to mě opravdu nenapadlo, myslím vykreslit to do bitmapy. Ale je pravda, že to by neměl být problém a nyní si uvědomuji, že pro mě by to byla celkem i užitečná volba, potřebuji vytvořit takové textové tabulky...
Jen drobnost, pak to asi otexturuji na nějaký čtveret a je to. Ale nevím jak nastavit zbytek bitmapy, tam kde není text, aby byla v celé scéně průhledná. Bude to automaticky, když jí nijak nevybarvím? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 20. duben 2008, 21:15:40 Předmět: |
|
|
Spíše by se mi hodilo něco pro DirectX, ale i tak díky, kouknu na to |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 20. duben 2008, 21:20:04 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
Ale nevím jak nastavit zbytek bitmapy, tam kde není text, aby byla v celé scéně průhledná. Bude to automaticky, když jí nijak nevybarvím? |
Nic není automaticky. Nastav si tam alphablending. Podporu fontů má v sobě taky D3DX, viz SDK.
Mnohem zajímavější by bylo, kdyby to mělo plnou podporu Unicode. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 20. duben 2008, 21:34:31 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Mnohem zajímavější by bylo, kdyby to mělo plnou podporu Unicode. |
když jsem ten kód upravoval před cca 4 lety, tak jsem byl rád, že jsem pomocí toho rozchodil české znaky.., jiné jsem od té doby nepotřeboval.. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|