.[ ČeskéHry.cz ].
Animace

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Bluefire



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 10

PříspěvekZaslal: 7. duben 2008, 10:04:31    Předmět: Animace Odpovědět s citátem

Ahoj chtěl bych se zeptat jak se v dnešní době dělají nejlépe animace ve 2D hrách? Dělá se to pomocí spritů?? Prosím jaké je nejlepší řešení?Předem děkuji za odpověď Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 7. duben 2008, 21:01:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Samozřejmě. Vezmeš třeba GIF a jenom přepínáš jeho obrázky. Nebo se to dělá tak, že se do jednoho obrázku uloží všechny obrázky animace vedle sebe a pak se jenom kreslí výřez toho obrázku, což má pak stejný efekt jako GIF, ale už to nemusí být GIF. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Elijen



Založen: 15. 04. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 29. duben 2008, 18:32:37    Předmět: Odpovědět s citátem

A jak se řeší pohyb 2D objektů po obrazovce? V OpenGL je tušim nějaká funkce glTranslate, ale jak je to v DirecX?

Například chci-li aby po obrazovce létal objekt (např čtverec s texturou letadla) použiju device.Transform.World nebo device.Transform.View. Ale co když chci aby po obrazovce létalo 10 takových objektů, každý svou trasou nezávislou na pohybu ostatních?

Nemusím snad ke každému vertexu přidávat parametr, který budu ručně updatovat nebo ano?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 29. duben 2008, 18:57:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Pro 10 objektů buď pokaždé změníš jenom matici a budeš je kreslit po jednom (glTranslate taky uvnitř generuje matici) nebo budeš měnit přímo souřadnice vertexů.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Elijen



Založen: 15. 04. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 29. duben 2008, 19:30:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Pro 10 objektů buď pokaždé změníš jenom matici a budeš je kreslit po jednom (glTranslate taky uvnitř generuje matici) nebo budeš měnit přímo souřadnice vertexů.



Nějak takhle?

kód:
device.BeginScene();           
             device.VertexFormat = CustomVertex.TransformedColored.Format;
             device.Transform.World = Matrix.Translation(5,5,5);
             device.DrawUserPrimitives(PrimitiveType.TriangleList, 1, objekt1);
             device.Transform.World = Matrix.Translation(10,18,2);
             device.DrawUserPrimitives(PrimitiveType.TriangleList, 1, objekt2);
device.EndScene();
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 29. duben 2008, 20:06:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano přesně tak.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bedikk



Založen: 18. 03. 2008
Příspěvky: 28
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: 14. červenec 2008, 17:20:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Zajímavé 2D animace se dají taktéž dělat stylem, že si uděláš kostru a na tu pak 'nalepíš' jednotlivý části těla ...

jako například v této hře
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna