Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 24. duben 2018, 14:41:52 Předmět: |
|
|
Do WebGL/JS bych se jako začátečník nepouštěl. Není ani tak problém v tom to napsat, jako aby to fungovalo všudě možně a dobře. Navíc WebGL hodně limituje v tom, co se s ním dá dělat, protože sice podle standardu to tam je, ale prohlížeč to neumí / neumí pořádně. Nebo to jde přes nějaké rozšíření WebGL, ale to zase není všude atp. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 24. duben 2018, 15:10:00 Předmět: |
|
|
perry> Omezeni tam sice jsou, ale na zakladni otukani si herniho vyvoje to uplne staci (a jsou knihovny, ktere zahladi rozdily mezi prohlizeci). U prvni pokusne hry uplne steci, kdyz pobezi na autorove pocitaci a spis je vyhoda, kdyz muze stavet na necem, co uz zna. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 25. duben 2018, 13:30:18 Předmět: |
|
|
No nevim ... zkoušel jsem něco vyrábět v three js (tedy web a javascript) a naprogramovat mechaniku a chování hry mi nedělá problém (časem to snad hodím do inkubátoru, aby z toho byl alespoň článek - neboť na to reálně čas nemám). Nicméně spíš než to programování jsem skončil u toho, že 70-80% času furt kreslím a vymýšlím. Kreslit teda jakštakš umím - ale profi to úplně není - spíš jde o to, že než to programování (kor s unity, kde se dá všechno poslepovat) - je gamedevelopment o té kreativě, hlavně grafice a pokud programátor takového člověka k sobě nemá, tak pro ukojení programovací a vynalézací "chutě" stačí prostě programovat "blbosti" ať už jakékoliv. Lze samozřejmě stahovat assety - ale aby se to dalo použít, tak to není úplně zadarmo - což by nevadilo, ovšem když předpokládané výnosy ze hry jsou 0, tak se to vynakládá těžko. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 25. duben 2018, 13:39:38 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
Do WebGL/JS bych se jako začátečník nepouštěl. Není ani tak problém v tom to napsat, jako aby to fungovalo všudě možně a dobře. Navíc WebGL hodně limituje v tom, co se s ním dá dělat, protože sice podle standardu to tam je, ale prohlížeč to neumí / neumí pořádně. Nebo to jde přes nějaké rozšíření WebGL, ale to zase není všude atp. |
WebGL je už prakticky všude:
https://caniuse.com/#feat=webgl
Ano, nevýhody to má (a není jich málo) - ale lze tím udělat click&run hra, která běží prakticky všude (nyní už i na mobilech) |
|
Návrat nahoru |
|
|
maretik
Založen: 07. 10. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: 28. duben 2018, 18:09:40 Předmět: re |
|
|
když jste teď nakousli programování/neprogramování v Unity, tak mám takový dotaz. Přece jenom už programuji pár let weby a třeba PHP a C# si jsou hodně podobné. Jsou tam tedy rozdíly v tom že PHP je jen na web a tím ten jazyk je docela jednoduchý. Nemusí se nic deklarovat atd... Prostě dynamický jazyk.
Abych se ale vrátil k věci. Pro mě co jsem v Unity ani v C# nikdy nic pořádně nedělal, je lepší po hlavě skočit na tvorbu her a učit se tak nějak za pochodu ten jazyk, nebo raději mám prvně udělat nějakou aplikaci?
Ten jazyk celkově je strašně veliký. I v PHP se stále potýkám s novinkami, tak abych prostě nedělal jen aplikace typu kalkulačka....
Je tedy lepší se naučit syntaxi, zkouknout základy a jít do Unity? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Bonewolf
Založen: 17. 02. 2011 Příspěvky: 18
|
Zaslal: 29. duben 2018, 00:47:04 Předmět: |
|
|
Unity má, co se základů týče, spoustu tutoriálů a kurzů. Stejně tak pro základy různých typů her, takže pravděpodobně najdeš i tutoriál na to co chceš programovat ze kterého zjistíš, co vlastně potřebuješ použít a jakým asi způsobem. Nějaká aplikace je za mě teda zbytečný mezikrok. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Suny
Založen: 14. 08. 2007 Příspěvky: 28
|
Zaslal: 29. duben 2018, 08:57:26 Předmět: Re: re |
|
|
Popravdě nějak nerozumím, co tu řešíme. Programuješ? Programuješ. Děláš weby, html a css je krapet něco jinýho, ale Php je přecijen už objektově orientovanej jazyk, takže základ určitě máš.
Prostě stáhni unity, koukni na syntaxi c# a už to jede samo. Unity umí i javascript, ale má to být mrtvá větěv, tak se radši na to neupínat.
A bát se, že nebudeš umět všechno? A kdo umí?
|
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 29. duben 2018, 10:48:07 Předmět: |
|
|
Jak jsi psal, PHP a C# nejsou až tak odlišné jazyky. Jasně, syntax je trochu jiná a mají (trochu) jiný přístup k typům, ale základní principy jsou stejné v obou - a jsou stejné i ve většině ostatních jazyků.
Tím, že se něco naučíš nebo si něco procvičíš můžeš jenom získat, ale pokud chceš dělat hry, tak se klidně pusť do her a zkoušej si to na nich, o to to bude zábavnější.
Btw. s C# jde docela dobře dělat i weby, tak bys ho třeba mohl uplatnit i v práci. Jen ho nepodporuje tolik hostingů. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 2. květen 2018, 12:36:25 Předmět: |
|
|
Precital som si celu diskusiu a OP je nejaky neodvazny.
Takze kratko a jednoducho: SKOCIT DO TOHO PO HLAVE! Je uplne jedno, ktoru technologiu si vyberies. UPLNE. JEDNO. Potom sa zase naucis trochu odlisnu, no a co?
Az budes mat hotovy zaklad hry typu tetris/had/pacman/invaders/..., tak sem napis svoje zazitky. Hotovy zaklad = je to mozne to hrat, pocita to skore. To je otazka na... 10-40 hodin prace? _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|