Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 27. únor 2010, 17:53:50 Předmět: Svetlo |
|
|
Začal sem s osvětlenim a narazil sem na problém,jde o to že se jeden čtverec nebo trojúhelník vykreslí jen jednou "barvou" viz tento článek http://xoax.net/comp/cpp/opengl/Lesson4.php#supporttext ,musel bych jeden čtverec rozkouzkovat na mnohem víc částí a to mi přijde v případé vetšího prostoru a osvětlení jak neefektivní.Takže jde mi o to dosáhnout s jednim čtvercem obrázku podobnému jako v članku poslednímu obrázku díky za rady. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 27. únor 2010, 18:25:50 Předmět: |
|
|
Ambientní, Difuzní a Speculárni barvy světla a použít nějaký model stínování - Phong, Goraud (konstantní takovýto efekt neudělá).
Ambinet slozka - "prisvetlovaci" barva (na tom obrázku je to ta tmavě zelená)
Difuzní složka - barva, která je vidět pod světlem. Takže na tom obrázku by byla jasně zelená
Specular slozka - odrazena barva (dělá lesklost povrchu)
Phong a Goraud provádění interpolaci barvy přes čtverec. Barva se napočte ve vrcholech a pak se interpoluje.
U Gorauda je to přes normály ve vrcholech toho ctverce. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 27. únor 2010, 18:43:19 Předmět: |
|
|
mas zapnute glShadeModel(GL_SMOOTH)?
ak sa ti vysledok nepaci budes sa musiet naucit shadery a s nimi per pixel osvetlenie. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 27. únor 2010, 19:08:05 Předmět: |
|
|
nou napsal: |
mas zapnute glShadeModel(GL_SMOOTH)?
ak sa ti vysledok nepaci budes sa musiet naucit shadery a s nimi per pixel osvetlenie. |
ano to zaplé mám no shardery no toho sem se bál,ale ok.Znáš nejakou stránku kterou bys mi mohl doporučit klidně Anglicky to mi nevadí dík. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 27. únor 2010, 19:34:52 Předmět: |
|
|
http://www.lighthouse3d.com/opengl/glsl/ toto je dobry tutorial. su tam ale preberane dve verzie EXT a ARB. tak sa uc tu ARB. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 27. únor 2010, 20:33:45 Předmět: |
|
|
Ok díky ješte skusim někde sehnat nějaké zdrojové kódy a kouknu na ně a přečtu si ten tutorial. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna