.[ ČeskéHry.cz ].
Nejoblíbenější engine
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
eX1



Založen: 11. 04. 2010
Příspěvky: 132
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: 8. prosinec 2010, 19:38:58    Předmět: Nejoblíbenější engine Odpovědět s citátem

Jaký je váš nejoblíbenější engine a proč? Zajímá mě v čem děláte hry. Nebo jestli si někdo dělá vlastní. Cool
_________________
Žiju pro grafiku a animace...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 8. prosinec 2010, 20:47:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj,

snažím se dělat svůj vlastní, hlavně proto, že se na tom člověk poměrně mnoho naučí. Co mi chybí, jsou kosterní animace a nějaké ty stromy na urychlení vykreslování, jinak už to umí poměrně mnoho... nějaké ty screenshoty mám na webu. Stinnou stránkou vývoje je neustálé ladění bugů, crashů, leaků... které člověk z nerozvážnosti v kódu spáchá.

Ale pak mám poměrně dost v oblibě Editor světů Warcraft III. Very Happy Ale vážně - Kamarád v něm před mýma očima udělal během hodiny nástřel akčního RPG z pohledu třetí osoby, multiplayer samozřejmostí... bohužel se už nevrátil k dokončení. Jen tak mě to napadlo, "engine" jako takový to úplně není, člověk neudělá samostatnou hru, jen mapu. Smile
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 8. prosinec 2010, 21:59:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Můj je Irrlicht. A důvod? Asi lenost zkusit něco dalšího Very Happy

Tak vybral jsem si ho hlavně kvůli komerčnímu free užití (člověk nikdy neví), překvapila mě skvělá komunita a umí toho vážně hodně. Rozhodně mě těší třeba editor scén.
Na druhou stranu mi chybí třeba normal mapy na animovaných modelech (i když tohle komunita už trochu vyřešila), přímá podpora post procesingu (ten se ale dá udělat, shadery to podporuje) a hlavně pomalý dynamický stíny, který to teď počítá na procesoru a ne na grafice (ovšem to se má v další verzi změnit).

No takže kolem a kolem jsem docela spokojen Smile I když možná časem zkusím ještě OGRE


No a na zvuk používám OpenAL a na síť ENet, když už probíráme enginy Smile
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 8. prosinec 2010, 22:21:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Vlastní engine, zastávám názor, že co si neuděláš, to nemáš...jen ta doba vývoje je trochu delší, no... Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 8. prosinec 2010, 22:22:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Souhlas s mickym. Největší sranda je napsat si to sám (mám rozdělaný vlastní, ale díky škole na to jaksi nemám čas Sad), ovšem pak to celé skončí u debugu.
Ale zase se na tom člověk dost naučí, je to brutální programování ve stylu optimalizací. Když použiješ nějaký existující, tak už se v něm lépe vyznáš a když něco nejde jak má, tak odhadneš kde je chyba, popř. si to doupravíš. Není to ani tak o tom v čem se dělá, ale o pochopení jak se to dělá. Scene management, "plug-in" styl efektů, správa modelů, Virtual File System atd atd.
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 00:38:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Dělat vlastní engine se je super v tom, že se na tom člověk hrozně moc naučí, ale to je asi tak všechno. V praxi je to dost k ničemu, protože hra trvá vyvinout stejně dlouho jako engine a dělat hru zbytečně 2x dýl není moc příjemné a hlavně kdo se s tím má srát. Většina vývojářů enginu stejně žádnou hru nikdy neudělá. Buď na to nemají čas (zabývají se přece enginem) nebo hru stejně dělat nechtějí.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 03:22:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Definitivně používám vlastní (dlouhou dobu vyvíjený) engine - dokonce i s vlastním realtime raytracerem. Bohužel enginem, či programováním grafických technologií, si na živobytí nevydělávám - a tedy je to spíše "hobby" - vývoji her se snažím také věnovat, kéž by jen bylo více času - pak by to šlo lépe. Uvidíme jak to se mnou bude pokračovat, ale v každé volné chvilce se snažím nějak pokračovat.

Pro ukázku hodím malé retro verzemi:

Rok 2005/2006 afaik, verze 0.1


Rok 2007/2008, verze 1.0


Rok 2008/2009, verze 1.1


Rok 2009, verze 1.2 (přidán ray tracing)


Rok 2010, verze Iceberg Lake (aka 2.0, více ray tracingu)

A taky plánovaný release do budoucna

Rok 2011/2012?, verze 3.0 (ještě více ray tracingu)
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
eX1



Založen: 11. 04. 2010
Příspěvky: 132
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 08:56:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte napsal:
Definitivně používám vlastní (dlouhou dobu vyvíjený) engine - dokonce i s vlastním realtime raytracerem. Bohužel enginem, či programováním grafických technologií, si na živobytí nevydělávám - a tedy je to spíše "hobby" - vývoji her se snažím také věnovat, kéž by jen bylo více času - pak by to šlo lépe. Uvidíme jak to se mnou bude pokračovat, ale v každé volné chvilce se snažím nějak pokračovat.

Pro ukázku hodím malé retro verzemi:

Rok 2005/2006 afaik, verze 0.1


Rok 2007/2008, verze 1.0


Rok 2008/2009, verze 1.1


Rok 2009, verze 1.2 (přidán ray tracing)


Rok 2010, verze Iceberg Lake (aka 2.0, více ray tracingu)

A taky plánovaný release do budoucna

Rok 2011/2012?, verze 3.0 (ještě více ray tracingu)


Hmm od roku 2005 to už je celkem dost dlouho, ale aspon že ses na to nevys*al a děláš to dál Smile Vypadá to dobře.

Jinak jak máš na webu to video, tak ten motýl je parádní jak tam letí Very Happy
_________________
Žiju pro grafiku a animace...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 19:52:17    Předmět: Odpovědět s citátem

To jsem tady vážně jedinej, koho zajímá vývoj her víc, než vývoj enginů? Very Happy
Není tady nikdo, kdo si nepíše vlastní?
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
eX1



Založen: 11. 04. 2010
Příspěvky: 132
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 19:58:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Dlaha napsal:
To jsem tady vážně jedinej, koho zajímá vývoj her víc, než vývoj enginů? Very Happy
Není tady nikdo, kdo si nepíše vlastní?


Taky se divim. Ale nejsi sám, já jsem zkoušel něco v UDK, ale nakonec se mi to nepovedlo Very Happy
_________________
Žiju pro grafiku a animace...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 20:20:10    Předmět: Odpovědět s citátem

@Dlaha - nejsi sam - takovi Hammerware jedou AFAIK na OGRE
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 20:50:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte napsal:
Bohužel enginem, či programováním grafických technologií, si na živobytí nevydělávám


Takové Unity3D uživí celou firmu, ty to jen neumíš správně uchopit Smile


rezna napsal:
@Dlaha - nejsi sam - takovi Hammerware jedou AFAIK na OGRE


Protože odešel ]semo[ Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pavel



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 54
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 22:42:27    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:

Protože odešel ]semo[ Very Happy


To se pletes, i kdyz...pokud bys pouzil proto Laughing

Nee, to by taky pravda nebyla. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 23:16:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Rozhodně s cizím enginem už hra nemá takový programátorský respekt jako měl třeba Aquadelic Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pavel



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 54
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2010, 23:33:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Programátorský respekt - to je asi metrika pro tvurce enginu, ne pro herni vyvojare.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna