Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
johnylewis
Založen: 19. 12. 2013 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 24. červen 2014, 21:35:47 Předmět: Jak začít (s 2D) grafikou |
|
|
Zdravím
Jelikož v létě bude času dost, chci se začít věnovat 2D grafice. Už dříve jsem něco dělal, ale to bylo jen tak z legrace
Přes léto bych si rád vytvořil pevný základ (pojmy, co a jak se používá apod.), na kterém bych dále mohl stavět. Bohužel nevím, co vše to obnáší a kde se to mohu naučit.
Poradili byste mi, prosím, nějakou knihu/stránku/YT kanál/cokoliv, co bych mohl využít jako "studijní materiál"?
A ještě taková dodatečná otázka: je lepší začít s úpravou fotek či rovnou s tvořením grafiky (snad jsem tento dotaz napsal alespoň trochu srozumitelně ) ?
Předem mnohokrát děkuji |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 25. červen 2014, 09:17:19 Předmět: |
|
|
Možná bys pár zajímavých tipů našel tady v té knížce: http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=635 .
Jinak si myslím, že jako grafik bys měl být trochu kreativní. A jako kreativní člověk bys měl sednout k nějakýmu programu (a/nebo tužce a papíru...) a začít dělat grafiku. Když nebudeš vědět, jak něco udělat, nebo budeš hledat inspiraci, můžeš pohledat na netu a ona se už nějaká odpověď na konkrétní otázku najde.
A s jakým dílem začít? Hlavně takovým, aby tě co nejvíc bavilo :-). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. červen 2014, 09:21:57 Předmět: |
|
|
Ahoj,
asi to nebude to co chceš slyšet, ale dobrá grafika myslím není o tom naučit se používat nějaké nástroje a techniky, ale spíš o citu, talentu, přehledu a zručnosti.
Nejsem grafik, ale všechny dobré grafiky se kterými jsem dělal myslím spojují tyto věci:
- umí kreslit / malovat - nakreslili hromady zátiší, figur atd.. - z toho získá člověk představu o světle, stínech, perspektivě a dalších věcech
- mají alespoň rámcový přehled o výtvarném umění - jak z dějin, tak současného - protože je zbytečné vymejšlet kolo, když už to někdy někdo někde vymyslel, stačí se inspirovat a vůbec je to z mnoha důvodů dobré.
- mají pro výtvarno talent, nadšení atd.
- našli si nebo nacházejí pro sebe osobité styly zpracování, nekopírují jen nějaký konkrétní styl
- a až jako na posledním místě vidím (i když to je také velmi důležité), že se dokáží naučit zacházet s programy a technicky zpracovat své výtvory.
S úpravou fotek nevidím moc souvislost - leda že se možná naučíš zacházet s nějakým programem, ale víc ti to myslím moc nedá. Jestli chceš tvořit, tak musíš tvořit a ne upravovat fotky.
Já bych volil cestu - kreslit, kreslit, kreslit a koukat hodně kolem sebe. Ale říkám - nejsem grafik..
Trochu OT - na předminulém GDS byl tuším workshop s tématem něco jako grafika pro programátory. Samozřejmě není na škodu, když programátor ovládá základní grafické práce apod. Ale pokud vím, že jsem schopný programátor a grafiku třeba neumím a nikdy mi to moc nepůjde (čest výjimkám!), tak bych měl spíš hledat grafika než se v tom lopotit. Výtvarných škol je v ČR dost a třeba na studentské úrovni chtějí neustále nějací výtvarníci zkoušet nějaké interaktivní projekty (když už ne přímo hry). _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 25. červen 2014, 09:39:03 Předmět: |
|
|
johnylewis: Zajímá tě vlastně ta technická stránka věci, čili jak ovládat programy, nebo jak si osvojit nějaký styl?
Abuki, ačkoliv se nedá s tím, co si napsal, obecně polemizovat, přesto si dovolím pokusit se o to :-)
- Ještě v mojem mateřském týmu Hammerware jsem měl kolegu, kamaráda ze střední školy, který se grafiky chopil, přestože nikdy nekreslil a podle všeho k tomu neměl sklony. Je fakt, že dělal hlavně 3D grafiku, ale v ní byl dobrý. Dokázal produkovat čistý modely s krásnýma texturama, občas i trochu stylizace zvládal a hlavně dokázal z enginů vytřískat maximum, co se dalo. Naporoti tomu existují grafici, kteří mají sice talent, ale jsou pro herní tvorbu naprosto nepoužitelní.
- Grafika pro programátory; pokud děláš hry, měl bys mí nějaký grafický cit i jako programátor. Když píšeš třeba nějaký efekt, generátor něčeho ve scéně (stromy?), ...atd, je velikou výhodou, když to uděláš pěkný. Grafik totiž moc neví, co se dá a co nedá udělat. A taky ti nebude stát celý den za zadkem. Většinou pak k tvýmu systému přistupuje jako k hotový věci. A co s tim, když to má shnilý, nevkusný jádro? Neříkám, že se mi poslední dobou dařilo mít dobrý cit (viz vlákno Furious pedalling game :-)), ale jinak jsme na tomhle hodně stavěli. Ať už v hammerware nebo v jiných týmech.
EDIT: jo..a něco může bejt i tak komplikovaný, že to grafikovi (nikomu) ani nejde vysvětlit. Třeba animovaná textura hořícího plátna na vzducholodi, která má určitý barevný rozsah kvůli optimalizaci v shaderu..(https://www.youtube.com/watch?v=Z2U3gvnW-2c od 1:30) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. červen 2014, 10:17:02 Předmět: |
|
|
Jo, já to chápu - ideál je to, aby všichni uměli všechno žejo, to je jasný
Spolupráce jde mnohem líp když grafik/animátor tuší. A obráceně taky.
Ale jde i o to si říct, kde jsou limity a kde je lepší se soustředit na to co umím dobře a najít si někoho šikovnějšího.
Na téma proč by měl programátor umět kreslit a naopak proč by grafik měl umět programovat se asi už napsalo mnoho článků
Já jsem měl teď s poslední projektem (http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?p=46637) opačnou zkušenost. Grafička nepolíbená herním vývojem, nicméně měla jasnou vizi a kreativitu. Za pár dní se naučila používat Unity (animace, posouvání objektů apod - vše co stačilo aby si mohla upravit scénu) i GitHub (pracovali jsme na dálku). Sice tam bylo několik velmi krušných chvil, kdy se něco podělalo nebo to logicky nebylo domyšlené (nevěděla co je a není možné + nezkušenost s interakčním designem), ale vše jsme nějak vyřešili a s výsledkem (alespoň prozatím) jsem velmi spokojen.
Nechtěl jsem aby to znělo jako kázání jak se má dělat grafika, sám to nevím Ale mám rád, když je z grafika se kterým spolupracuji cítit nějaký nadhled, zručnost, kreativita. A to má buď člověk talent a nebo si to vydře za pár let (ideální je pak opět kombinace). _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. červen 2014, 12:12:17 Předmět: |
|
|
abuki napsal: |
S úpravou fotek nevidím moc souvislost - leda že se možná naučíš zacházet s nějakým programem, ale víc ti to myslím moc nedá. Jestli chceš tvořit, tak musíš tvořit a ne upravovat fotky. |
Vždyť o to jde - naučit se s programem. Klasický tutoriál: http://www.3dm3.com/tutorials/mattepainting/dark_house/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
johnylewis
Založen: 19. 12. 2013 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 25. červen 2014, 13:43:46 Předmět: |
|
|
Díky oběma moc za názor
Nicméně, mně nejde o grafiku typu skic, což je vážně jen pro opravdové grafiky. Spíš bych rád zvládal tvorbu ikon, web design apod, což považuji za základ, který bych se, ač negrafik, rád naučil |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 25. červen 2014, 13:54:53 Předmět: |
|
|
No vida, tak koukni na tu knížku od upíra, jak sem psal, to bude ono.
...jen ale koukám, že má nějaký hacknutý stránky. Ale tady je rozhovor s autorem. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 26. červen 2014, 08:17:09 Předmět: |
|
|
Každý příspěvek se hodí, přečte si to víc lidí a do někoho trefíš :). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
|