.[ ČeskéHry.cz ].
Jak to celé začít?

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hajnis



Založen: 03. 07. 2008
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 20. červen 2012, 16:44:20    Předmět: Jak to celé začít? Odpovědět s citátem

Dobrý den,
Už jsem se díval na nějaké topicy, ale nějak jsem nenašel něco podstatného( jestli jsem se málo díval, propleskněte mě Very Happy ) a to : jak začít. Tím myslím, jestli není někde na internetu nějaký postupný návod či kniha, nemyslím typu jak to naprogramovat, ale spíše jak přemýšlet při tvorbě hry, nad čím přemýšlet a čeho se vyvarovat. Hledal jsem nějaké knihy, ale např. kniha Naučte se programování her za 24 hodin, která je prý velmi dobrá co do základů a popisu se již nedá sehnat. Proto bych se chtěl zeptat, jestli nevíte o nějaké pdf verzi knihy, kterou bych mohl prostudovat a ve které jsou vysvětleny základní principy( jak přemýšlet, které jazyky použít, jak má pracovat AI apod.).
Děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
manutara



Založen: 02. 01. 2012
Příspěvky: 81
Bydliště: Kosice SVK

PříspěvekZaslal: 20. červen 2012, 17:15:37    Předmět: ako premyslat Odpovědět s citátem

zdravim,

ako premyslat?? jednoducho, lebo v jednoduchosti je krasa. hra je program
ako kazdy iny s jednym podstatnym rozdielom a tym je hlavnny cyklus.
v jednoduchosti, nieje to postupnost krokov, ale postupnost krokov v
hlavnom cykle.

kód:


START

MAIN LOOP:

                 VSTUP
                 FYZIKA
                 VYKRESLENIE

:MAIN LOOP (stale dokolecka dokola)                 

EXIT



v kazdom cykle to iste bez ohladu na to ci je nejaky vstup, alebo nieje.
ak je vstupom koniec tak potom EXIT.

sa tu do mna pustia stari harcovnici... Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
hadam to OpenGL este par rokov prezije
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajnis



Založen: 03. 07. 2008
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 20. červen 2012, 17:26:51    Předmět: Re: ako premyslat Odpovědět s citátem

manutara napsal:
zdravim,

ako premyslat?? jednoducho, lebo v jednoduchosti je krasa. hra je program
ako kazdy iny s jednym podstatnym rozdielom a tym je hlavnny cyklus.
v jednoduchosti, nieje to postupnost krokov, ale postupnost krokov v
hlavnom cykle.

kód:


START

MAIN LOOP:

                 VSTUP
                 FYZIKA
                 VYKRESLENIE

:MAIN LOOP (stale dokolecka dokola)                 

EXIT



v kazdom cykle to iste bez ohladu na to ci je nejaky vstup, alebo nieje.
ak je vstupom koniec tak potom EXIT.

sa tu do mna pustia stari harcovnici... Very Happy Very Happy Very Happy

A právě proto bych se chci zeptat, jestli někdo neví knížku nebo dobrý tutoriál na tuto teorii. To že hra je smyčka vykonávající vstupy chápu, ale to co se skrývá za tím už moc ne Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajnis



Založen: 03. 07. 2008
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 20. červen 2012, 18:57:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak se zeptám trochu jinak, jak jste začali vy ostatní úspěšní tvůrci her? Já třeba našel nějuaké tutoriály na xna hry apod., avšak mnoho jich nejde do teorie, kde já bych rád zjistil, jak to všechno funguje. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yindra



Založen: 18. 06. 2012
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 20. červen 2012, 20:53:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Doporučuji ti pročíst si tenhle topic, dostaneš určitou představu do čeho se konkrétně pustit a co by ti nejvíce vyhovovalo http://bit.ly/M5UAMA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GameDev.sk



Založen: 21. 06. 2012
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: 21. červen 2012, 12:32:00    Předmět: Odpovědět s citátem

odporucam http://www.amazon.com/Game-Coding-Complete-Third-Edition/dp/1584506806
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 21. červen 2012, 13:17:26    Předmět: Odpovědět s citátem

http://newwiki.ceske-hry.cz/Hlavní_strana - no my tu mame uz celkem dost clanku o tom 'jak zacit' ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajnis



Založen: 03. 07. 2008
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 22. červen 2012, 14:31:56    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna napsal:
http://newwiki.ceske-hry.cz/Hlavní_strana - no my tu mame uz celkem dost clanku o tom 'jak zacit' ...
No jako jak začít to ano, ale o herní teorii jsem se moc nedozvěděl, nebo jsem špatně hledal? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 22. červen 2012, 14:42:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Nerozumím, jak to přesně myslíš... I metodou pokus-omyl se člověk dostane k nějaké implementaci, která uvádí hru v pohyb. Na začátku mám cíl ve smyslu "co dělám za hru", z toho vyberu tu část, kterou musí zvládnout program, a tu naimplementuju...

Nevím, jestli se dá jen tak obecně říct, jak přesně začít - hra může vypadat jakkoliv, cesty, jak ji stvořit, jsou opět různé... Začít se dá asi tak, že začneš. Chybami se člověk učí. Wink
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna