Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 14:00:42 Předmět: Moj 3D engine |
|
|
Aby som podporil "diskusiu" vlastny engine alebo nie , rozhodol som sa ze natocim kratke video z mojho enginu resp. editoru na ktorom teraz pracujem. Je to kompletne custom built, uz moj 4. engine v poradi. Nikdy nerobim na jednom engine dlhsie ako niekolko rokov a potom ho kompletne prepisem od piky, samozrejme iste copy paste sa najdu ale tak 75% veci som prerobil resp pridal a pod.
Uz na tom pracujem 2 roky, ale samotny zaklad enginu a editoru (vacsinu co vidite vo videu) som mal po asi 3/4 roku (half time prace - robil som to popri half time jobu), posledny cas sa venujem skor hre, sem tam sa v engine nieco vylepsi..
Co sa tyka enginu v kratkosti, bezi na DX9 , ale zacal som uz port na DX11 ale nemam hotovy. Je sice iba na windows, ale snazil som sa ho robit tak aby buduce porty na DX11/OGL a pod boli co najjednoduchsie, cize vsetko z DX9 je zapuzdrene, a teoreticky by malo stacit prekopat zopar CPP suborov a shadery a port by mal byt hotovy. Nerobil som DX11 pretoze som v tom este nebol dostatocne zbehly, a chcel som vidiet rychlo vysledky.. co uz
Ma to celkom dobre optimalizacie dufam vie to zvladat velke tereny, vela stromov a budov (neverim ze Unity to ma lepsie ) Plus snazil som sa riesit aj tiene aby boli aj z blizka aj zdialky, zblizka su cascaded shadows, z dialky lightmapa, ktora sa este z vacsej dialky zmeni na color mapu kde su nakreslene stromy, budovy na par pixelov. Tiez stromy maju specialny rendering, osvetlenie sa vyratava z lightmapy, z osvetlenia terenu pod stromov, lodko sa plynulo meni z billboardu na 3D model.
Vsetko bezi na quadtree optimalizacii, engine je pisany aby v maximalnej miere bolo mozne pridat cokolvek, napr quadtree optimalizacia sa da vyuzivat aj z hry, do kazdej nody sa cez interface da pristupovat, zapisat co obsahuje.. a pri renderingu sa pozriet co dana obsahuje a vyrenderovat to, robit s tym kolizie a pod.
Nevravim ze to je nejaka turbo super kvalita ale tak dufam ze sa na to da pozerat. Pracoval som na tom sam. Podstatne je ze to cele poznam a dokazem pridat cokolvek velmi rychlo, tiez cokolvek opravit. Spominane video je tu:
https://www.youtube.com/watch?v=IWFy7hSP06Y
trochu zly capturing, takze to ide o trochu rychlejsie ako v skutocnosti (asi 20-30%), tiez framerate nieje idealny kvoli capturingu. Inak mi tie sceny bezia asi na 40-50FPS ale mam dost stary PC, ani kartu nemam high end (AMD Athlon II 3 x 2.9 GHZ, GTX650, 4GB RAM)
kedze video nieje tocene na najvyssich detailoch zopar obrazkov:
http://3division.net/engine1.jpg
http://3division.net/engine2.jpg
http://3division.net/engine3.jpg
http://3division.net/engine4.jpg
Pripadne otazky vam rad zodpoviem! Kritiku vypocujem. Flamewar podporim! Dufam ze coskoro pridam aj thready samotnych projektov _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 14:11:29 Předmět: |
|
|
Fakt krása, na tohle samozřejmě nemá nějaké Unity šanci. Akorát teď přijde na řadu velký problém: jakou hru na tom udělat, aby ho využila (jinak ten engine byl zbytečná práce). Něco jako GTA? Vietkong? Nějakej simulátor (auta, letadla, lodě, všechno dohromady, ...)? Strategie? ... _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 14:28:04 Předmět: Re: Moj 3D engine |
|
|
Vypadá to fantasticky, fakt čumím A necelé 3 roky při half-time práci mi přijde taky obdivuhodné. Respekt. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 14:31:27 Předmět: |
|
|
Wow, vážně super, dobrá práce. Co na tom stavíš? Nějakou RTS? _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 14:38:37 Předmět: |
|
|
Diky!
Dlaha/Ladis: neboj zaklad hry uz je v podstate hotovy .. robim zatial na tom nejake letecke veci, ale potom neskor by som chcel ist urcite do nejakej RTS ale to je hudba dalekej buducnosti.. este sa mi nestalo zeby som engine robil nadarmo
mar: iba 2 roky!.. 0,75 roku iba engine half time, 0,25 roku engine & hra half time, 1 rok hra & engine fulltime ale ten posledny rok skor hra _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 14:49:20 Předmět: |
|
|
Vypadá to skvěle. Samozřejmě, mělo by, jsi profesionál
Jedinou výtku bych měl k té řece - ono se to nechová (ani nevypadá) jako řeka, spíš jako bys vyřízl kus moře ... ale to je přepokládám editovatelné. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 14:53:11 Předmět: |
|
|
Peto napsal: |
mar: iba 2 roky!.. 0,75 roku iba engine half time, 0,25 roku engine & hra half time, 1 rok hra & engine fulltime ale ten posledny rok skor hra |
Neskutečné |
|
Návrat nahoru |
|
|
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 15:04:39 Předmět: |
|
|
explozim obzvlast blizko terenu by mohly dost pomoct "soft particles" |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 15:28:13 Předmět: |
|
|
Hunter> pravda!.. mam sice aj tecuce rieky, ale je to len taky fake (je to specialna cesta), nema to take moznosti ako tato "rieka". Pri tomto oceano rieke sa smer pohybu sa da nastavit, ale je to prd platne ked sa rieka klukati.. ale ked si clovek poletuje, nevsimnes si to nejak si este nikto nestazoval.. takze zatial som v pohode
quas4> aj to je pravda! mám ich support ( http://3division.net/engine5.jpg )ale nezapinal som ich kvoli frameratu, tie partikle dost zeru pod frapsom uz aj bez toho _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 16:32:07 Předmět: |
|
|
Parádní, hlavně to měřítko a množství detailů. To mi vždycky v leteckých simulátorech chybělo (ale taky už jsem dlouho žádné nehrál, naposledy snad MS Flight, IL2 a X-Plane, třeba už se to zlepšilo . A vlastně ještě Condor, ten by si takovéhle kochání krajinou taky zasloužil).
Bude možná integrace s Oculus Rift SDK, nebo to zatím neuvažuješ? Už teď ty pohledy na zem skrz mraky působí impozantně, s riftovým měřítkem vidět skutečně půlkilometrový prostor dolů, to musí být zážitek...
Jediné co vizuálně fakt bije do očí je ta řeka, nejvíc teda ten přechod se zemí.
(Ladis: "na tohle samozřejmě nemá nějaké Unity šanci" - obstojné 3D prostředí uděláš, volumetrické mraky taky, problém by byl samozřejmě to měřítko a vychytávky) |
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 16:50:13 Předmět: |
|
|
Vypadá to hodně dobře - teď co na tom postavit a jak to zvládne další věci.
Ale ten základ je hodně super! _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 17:13:02 Předmět: |
|
|
Wow... vážně super. Gratuluju.
a) V čem je to psané ?
b) V čem je dělané to GUI k tomu. Přímo v enginu, nebo je to napsané např. v Qt a render běží v nějakém okně ? _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 17:24:18 Předmět: |
|
|
mem> ono tie mraky su v podstate billboardy len pekne nashadowane , oculus by som tam urcite rad dal.. ale zatial ho este nemam, ale raz si ho zaobstaram!
perry> C++ DX9, GUI je vlastne... normalne cez DirectX resp engine ked si vsimnes blizsie vidno nejake chyby na ktore som sa vys*** a neopravil ich ale do buducnosti by to chcelo opravit.. _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 17:30:19 Předmět: |
|
|
Chyb jsem si ani nevšimnul
Ještě jeden dotaz Má to nějaké skriptování? _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 7. srpen 2014, 17:51:18 Předmět: |
|
|
perry> ano aj nie ... script mam ale povazujem ho za sucast hry nie enginu, je to mission script taky primitivny skriptik na riadenie misie.. Ked mas plnu kontrolu nad vsetkym v C++ co by som skriptoval .... este nieco mam na materialy/osvetlenie ale to je skor len configurator na manazment hodnot.. _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|